Vonatjegy


Köszönettel fogadok észrevételeket, kérdéseket, tanácsokat emailben.

A MÁV díjszabásának és üzletszabályzatának visszásságai a nemzetközi személyforgalomban.

A MÁV díjszabása és üzletszabályzata aránytalanul magas terheket ró azokra, akik vonattal utaznak a szomszédos országokba. Különösen sérelmes ez a határon túli magyarságra nézve: kapcsolattartásukat nehezíti az anyaországi rokonaikkal, szinte elérhetetlenül drágává teszi számukra a magyarországi utat. Ugyanakkor a magyar állampolgárok utazását is nehezíti, pedig sok kispénzű polgár, főleg fiatalok szívesen felkeresnék Erdélyt vagy a Felvidéket. Alpesi árakon balkáni körülmények között  utazhatunk a szomszédos országokba.

A legújabb akció:
Az alábbi levelet terjesztem mindenütt, ahol érdeklődésre számíthatok, elsősorban a határon túli magyar sajtóban illetve magyar szervezeteknél.


Tisztelt Cím!

Egy nem közismert problémára hívnám fel a figyelmet. Nem közismert, mert az elit általában nem vonattal utaik. A kérdéssel évek óta foglalkozom, rengeteg fórumot megkerestem már, minden érvet-ellenérvet ismerek. Most azt remélem, hogy a népszavazás kapcsán felfokozott figyelem talán segíthet a vonatjegyekkel kapcsolatos visszásság megszüntetésében.

Álljon itt két adat:

Egy útra szóló teljásárú vonatjegyek ára a MÁV-nál (2005 januári adatok):

Biharkeresztes - Nagyvárad, 19 km: 1683+765 Ft=2448 Ft (kötelező helyjeggyel)
Budapest - Nagyvárad, 241 km: 7038 Ft+765F=7795 Ft (kötelező helyjeggyel)

Összehasonlításul:
Budapest - Biharkeresztes, 228 km: 2226 Ft

A MÁV díjszabása és üzletszabályzata fékezi, gátolja a határokon átutazást! Ezek a nemzetközi jegyárak nincsenek arányban sem a bekerülési költséggel, sem a fizetőképes kereslettel, sem a magyarországi illetve romániai belföldi jegyárakkal, sem az utazási körülményekkel. Nyugati jegyárakat kér és balkáni szinvonalú szolgáltatást nyújt a vasút a határon átkelőknek.

Szembeszökő ellentétben állnak e jegyárak az egymást követő magyar kormányoknak szavakban hangoztatott céljával, nevezetesen, hogy támogatják a határon kívüli magyarok kapcsolattartását az anyaországgal.

A fenti jegyár visszásságát még tovább növeli, hogy a MÁV üzletszabályzata tiltja a belföldi és a nemzetközi jegy kombinálását. Így pl. a magyar igazolvánnyal rendelkezők sem vehetik igénybe a nekik járó belföldi kedvezményt az ide- vagy a visszaút magyarországi szakaszára! Ezzel a korlátozással többórás várakozásra kényszeríti a MÁV a kispénzű utasokat: a határállomáson át kell szállniuk, ha nem akarnak többezer forint pluszt fizetni!

A Magyar Lobbi  -  Hungarian Lobby Gyurcsány Ferenc miniszterelnökhöz fordult az ügyben. Bővebben:  a Magyar Lobbi heti akciólevele 2005 január 14.
http://hungaria.org/hal/lobby/index.php?&newsid=936

Kérek mindenkit, aki egyetért a felvetéssel, segítsen az információk terjesztésében, valamint az alábbi követelések támogatásában:

1. Haladéktalanul töröljék el a belföldi és a nemzetközi vonatjegyek kombinálásának tilalmát a MÁV vonalain, hogy a belföldi kedvezmények igénybe vehetők legyenek a magyarországi szakaszon, akár magyar állampolgárokról, akár magyar igazolvánnyal rendelkező külföldi állampolgárokról legyen szó.

2. Kezdődjenek tárgyalások a szomszédos országokkal, hogy az irreálisan magas nemzetközi jegyárakat a belföldi árakhoz igazítsák, csökkentsék, hiszen ezek sem a színvonallal sem a bekerülési költséggel sem a fizetőképes kereslettel nincsenek arányban.
Budapest, 2005. január 16.

Üdvözlettel
Farkas Henrik
További részletek:
http://www.c3.hu/%7Efarkashe/FHcikkek/01Vonat.html
******

Korábbi akciók, cikkek
2005-01-18
Kérdés Kóka János miniszterhez a magyarorszag.hu Párbeszéd fórumán. Válasz és viszontválasz.

http://www.c3.hu/%7Efarkashe/FHcikkek/01Vonat.html

Info Rádió 2001 - kérdés a Határn Túli Magyarok Hivatalának elnökéhez
*******************
Farkas Henrik civil aktivista honlapja
Kéziratok, újságcikkek (Farkas Henrik  közéleti írásai)
Ez az oldal a Soros Alapítvány  támogatásával olvasható az Interneten.