Vonatjegy
Köszönettel fogadok észrevételeket,
kérdéseket, tanácsokat emailben.
A MÁV díjszabásának és
üzletszabályzatának visszásságai a
nemzetközi
személyforgalomban.
A MÁV díjszabása és
üzletszabályzata aránytalanul magas terheket
ró
azokra,
akik vonattal utaznak a szomszédos országokba.
Különösen sérelmes ez a
határon
túli magyarságra nézve: kapcsolattartásukat
nehezíti az anyaországi
rokonaikkal,
szinte elérhetetlenül drágává teszi
számukra a magyarországi utat.
Ugyanakkor
a magyar állampolgárok utazását is
nehezíti, pedig sok kispénzű polgár,
főleg
fiatalok szívesen felkeresnék Erdélyt vagy a
Felvidéket. Alpesi árakon balkáni
körülmények között utazhatunk a
szomszédos országokba.
A legújabb akció:
Az alábbi levelet terjesztem mindenütt, ahol
érdeklődésre számíthatok, elsősorban a
határon túli magyar sajtóban illetve magyar
szervezeteknél.
Tisztelt Cím!
Egy nem közismert problémára hívnám
fel a figyelmet. Nem közismert, mert az elit
általában nem vonattal utaik. A kérdéssel
évek óta foglalkozom, rengeteg fórumot megkerestem
már, minden érvet-ellenérvet ismerek. Most azt
remélem, hogy a népszavazás kapcsán
felfokozott figyelem talán segíthet a vonatjegyekkel
kapcsolatos visszásság
megszüntetésében.
Álljon itt két adat:
Egy útra szóló teljásárú
vonatjegyek ára a MÁV-nál (2005 januári
adatok):
Biharkeresztes - Nagyvárad, 19 km: 1683+765 Ft=2448 Ft
(kötelező helyjeggyel)
Budapest - Nagyvárad, 241 km: 7038 Ft+765F=7795 Ft
(kötelező helyjeggyel)
Összehasonlításul:
Budapest - Biharkeresztes, 228 km: 2226 Ft
A MÁV díjszabása és
üzletszabályzata fékezi, gátolja a
határokon átutazást! Ezek a nemzetközi
jegyárak nincsenek arányban sem a bekerülési
költséggel, sem a fizetőképes kereslettel, sem a
magyarországi illetve romániai belföldi
jegyárakkal, sem az utazási
körülményekkel. Nyugati jegyárakat kér
és balkáni szinvonalú szolgáltatást
nyújt a vasút a határon átkelőknek.
Szembeszökő ellentétben állnak e jegyárak az
egymást követő magyar kormányoknak szavakban
hangoztatott céljával, nevezetesen, hogy
támogatják a határon kívüli magyarok
kapcsolattartását az anyaországgal.
A fenti jegyár visszásságát még
tovább növeli, hogy a MÁV
üzletszabályzata tiltja a belföldi és a
nemzetközi jegy kombinálását. Így pl.
a magyar igazolvánnyal rendelkezők sem vehetik igénybe a
nekik járó belföldi kedvezményt az ide- vagy
a visszaút magyarországi szakaszára! Ezzel a
korlátozással többórás
várakozásra kényszeríti a MÁV a
kispénzű utasokat: a határállomáson
át kell szállniuk, ha nem akarnak többezer forint
pluszt fizetni!
A Magyar Lobbi - Hungarian Lobby Gyurcsány Ferenc
miniszterelnökhöz fordult az ügyben. Bővebben: a
Magyar Lobbi heti akciólevele 2005 január 14.
http://hungaria.org/hal/lobby/index.php?&newsid=936
Kérek mindenkit, aki egyetért a felvetéssel,
segítsen az információk
terjesztésében, valamint az alábbi
követelések támogatásában:
1. Haladéktalanul töröljék el a belföldi
és a nemzetközi vonatjegyek
kombinálásának tilalmát a MÁV
vonalain, hogy a belföldi kedvezmények igénybe
vehetők legyenek a magyarországi szakaszon, akár magyar
állampolgárokról, akár magyar
igazolvánnyal rendelkező külföldi
állampolgárokról legyen szó.
2. Kezdődjenek tárgyalások a szomszédos
országokkal, hogy az irreálisan magas nemzetközi
jegyárakat a belföldi árakhoz
igazítsák, csökkentsék, hiszen ezek sem a
színvonallal sem a bekerülési költséggel
sem a fizetőképes kereslettel nincsenek arányban.
Budapest, 2005. január 16.
Üdvözlettel
Farkas Henrik
További részletek:
http://www.c3.hu/%7Efarkashe/FHcikkek/01Vonat.html
******
Korábbi akciók, cikkek
2005-01-18
Kérdés Kóka
János miniszterhez a magyarorszag.hu Párbeszéd
fórumán. Válasz és viszontválasz.
http://www.c3.hu/%7Efarkashe/FHcikkek/01Vonat.html
Info Rádió 2001 -
kérdés a Határn Túli Magyarok
Hivatalának elnökéhez
*******************
Farkas Henrik civil aktivista honlapja
Kéziratok,
újságcikkek (Farkas Henrik közéleti
írásai)
Ez az oldal a Soros Alapítvány
támogatásával olvasható az
Interneten.