|
Az elmúlt, mintegy harminc-negyven év magyar mûvészete történeti-tudományos szempontból meglehetõsen feldolgozatlan terület, leszámítva néhány részpublikációt, illetve a hivatalosnak nevezhetõ mûvészek és mûvészet viszonylag jól dokumentált részét. A nemzetközi trendekkel szinkron, kvalitásait tekintve sem ez után következõ mûvészeti avant-garde képviselõirõl és a mûvekrõl azonban semmit sem tud a közvetlen érintetteken kívül a magyar kulturális - kultúra iránt érdeklõdõ - köztudat. Lemérhetõ ez a felsõoktatástól kezdve a televízión át a nyilvánosság minden szférájában - ugyanakkor az is észrevehetõ, hogy e nyilvánvaló hiány mindinkább tudatosuló, valós hiánnyá válik. Ilyen szempontból nevezhetõ a munka hiánypótlónak: a hatvanas évek végével jelentkezõ és a nyolcvanas évek elejéig határozottan jelenlévõ concept art hazai hatását dolgozza fel.
A tanulmányt dokumentum-anyagok, kiegészítõ irodalom és képek kísérik - nagy részük publikálatlan, a közönség számára eddig szinte hozzáférhetetlen volt. |