Michael Snow: Authorization, 1968

Az 1970-es velencei biennálén bemutatott mû
a mechanikus leképezés két fajtáját -a tükörét
és a kameráét- kapcsolja össze.

Giovanni Paolini: D867.1967.

A különös cím magyarázata: a képen látható férfi
a két évvel korábban, hasonló módon készült
"Diafragma 8" c. felvételt viszi a kezében.

Jan Dibbets: Perspektíva-korrekció, 1969

A felvétel közvetlenül a képernyõrõl készült.
A felsõ sarokban a szántó traktor részlete látható.
A tv-filmet számos fotókísérlet elõzte meg.

Dennis Oppenheim: Irányított szántás, 1969

A földön kirajzolódó egyszerû ábra csak
légifelvételen élvezhetõ.

Barry Flanagan: Lyuk a tengerben, 1969.

A szabályos, körformájú "üresség" a kép
közepén annyira valószínûtlen, hogy a
nézõ már-már a filmanyag utólagos
megdolgozására gyanakszik.

Michael Heizer: Kettõs negatív, 1970.

A gigantikus formát valójában csak több
fotó segítségével tudnánk érzékelni.
Ez a felvétel az egyik óriási árok peremérõl
készült - a "negatív" hasonló méretû másik
fele kis, árnyékos négyszöggé zsugorodik
a képen.

Christo: Becsomagolt tengerpart, 1969.

Nem fotótrükk!
A méretekrõl fogalmat alkothatunk a háttér
parányi emberalakjainak segítségével.

Jochen Gerz: Cím nélkül, 1969.

Igazság szerint az egyik totálképen szereplõ
kis fotónak a másik kis képben is meg kellene
jelennie, és így tovább a végtelenségig.
Ez persze lehetetlen - a montázsra ezért volt szükség.

Timm Ulrichs: A földgömbbé kiegészített Föld, 1969.

A leképezett és a leképezõ egyesítésének tipikus példája.

Jannis Kounellis: Lovak a L’Atticóban, 1969.

Az egyszeri, különös helyzetet a fotó dokumentálja
leghívebben.

Josef Beuys:
Hogyan magyarázzuk a képeket egy döglött nyúlnak.

Az 1965-ös happeningen készült pillanatfelvétel
szuverén mûalkotássá vált.

Les Levine: Earthwork, 1969

A "föld-mû" sorsa a hulladékká válás - mégha
fotókból is jött létre. A fényképek halálát fénykép
rögzíti.