Kántor István:
A Monty Cantsin-ként jobban ismert Kántor István, a kiáltvány nélküli Neoista?! ellen-álmozgalom alapítója, következetesen felhasználja a technikai invenciók új interdiszciplináris szerszámkészletét és több mint két évtizede tevékeny a médiamûvészetek területén. A totális kommunikáció struktúráinak kialakítása érdekében mûvészetéhez önmaga fizikai valóságán kívül mechanikai és digitális eszközöket, a videót, és a számítógépes animáció es programozás módszereit is igénybe veszi.
Munkáit Kanadában, az Egyesült Államokban és szerte Európában számos fesztiválon, videó- és performance-eseményeken mutattak be. 1987-ben meghívták a kasseli Documenta 8 technológia-média részlegére, 1989-ben a párizsi Pompidou központban mutatta be performance-ait, 1993-ban Montréalban a Les Cent Jours d'Art Contemporain keretében állítottak ki legfrissebb installációs munkáit és válogatott videóit, 1994-ben a kanadai Nemzeti Galéria Video Sonority kiállításán, 1995-ben Amszterdamban pedig a Holland Filmúzeum "Beyond the Bridge" médiamûvészeti fesztiválon vett részt, 1996-ban montréali Festival du nouveau cinema külön programban mutatta be válogatott videóit.
1997-ben részt vett többek között a németországi Obarhausenben rendezett Kurzfilmtage, a krakkói WRO '97 Media Art Biennale, Torontóban a 7a*11d, Amszterdamban a World Wide Video Festival, Montrealban a harmadik Manifestation Internationale Vidéo et Art Électronique, az angliai Hullban a ROOTless '97, Münchenben a Spiel Art '97, Dessauban az Electronic Media Forum rendezvényein, Magyarországon három különbözõ városban Neoista?! anti-eseményt szervezett.
Legfontosabb témája a technológia pusztulása és az egyén küzdelme a technologizált társadalomban. Videófilmjeiben felhasznált számítógépes animációs grafikák intenzív, vibráló vizuális atmoszférát teremtenek. A sajtó és a kritikusok lázadónak, összesküvõnek, tekintélyrombolónak, támadónak, bûnözõnek, intellektuálisnak, technikai szempontból pedig újítónak és kísérletezõnek tartják a munkáit. Radikálisan változó és szélsõségesen kreatív ambíciói mindig saját környezetére és társadalmi helyzetére irányulnak. Mûveszetenek megértéséhez fontos megemlíteni, hogy Kántor/Cantsin többszor volt letartóztatásban és börtönben múzeumokban illegálisan készített és nemkívánatos vér-mûveiért.
A mostanában AMEN! néven is ismert Kántor/Cantsin az utóbbi években a hangperformance/installáció és a videó területein kísérletezett, elõadásaiban és filmjeiben a hang és az akció egyenrangú szerepet játszanak és egy tágabb szonikus-nyelvezetben nyilvánulnak meg.