George Legrady1950-ben született Budapesten.1968-1970 között bölcsészettudományokat hallgatott a montréali Loyola College-ban, 1972-1974 között a vermont-i Goddard College-ban. 1974-1976 között Masters of Fine Arts fokozatot szerzett a San Francisco Art Institute-ban. Kutatásai és művészi munkája elején Legrady a fotográfia konceptuális aspektusait vizsgálta. Az 1980-as évek közepe óta projektjei középpontjában a digitális médiumok által felvetett kulturális és teoretikus kérdések állnak, valamint e médiumoknak az ember és a kép kapcsolatára, a képbe vetett hitre gyakorolt hatása. A San Francisco State University Information Arts / Conceptual Design tanszékének docenseként "Innovatív Oktatásért" (Innovative Teaching Award) díjat kapott, egy olyan művészeti program keretében végzett oktatói tevékenységéért, amely a különböző kultúraelméleteket és a digitális technológia magasfokú használatát beemeli a konceptuális művészet és a kortárs művészeti gyakorlat kontextusába. 1994 őszén a budapesti Képzőművészeti Főiskola vendégtanára volt. A stuttgarti Merz Akademie tanára. |
||
Válogatott egyéni kiállítások
|
||
1981 | Floating Objects, London Regional Art Gallery, Ontario, Kanada | |
Staged Photographs, Institute for Arts & Urban Resources, P.S.1, Long Island City, New York; Yajima Galerie, Montréal, Québec, Kanada | ||
1983 | Staged Photographs, San Francisco Cameraworks, USA | |
1984 | Stock Footage, La Jolla Museum of Contemporary Arts, California; University of Arizona, Tuscon; CEPA Gallery, Buffalo, New York, USA | |
1986 | Posing & Studies for Monuments, Los Angeles Contemporary Exhibitions, Los Angeles; Yajima Galerie, Montréal, Québec, Kanada | |
1987 | From Noise to Signal, installáció, USC Atelier Gallery, Santa Monica, Kalifornia | |
From the Yellow Pages, Galérie Chantal Boulanger, Montréal, Québec, Kanada | ||
1991 | Between East & West, YYZ Gallery, Toronto, Kanada | |
1992 | Nothing Essential Happens in the Absence of Noise, Watertoren, Hedendaadse Kunst, Vlissingen, Hollandia | |
1994 | [The clearing] (Gilles Peress-szel), New Langton Arts, San Francisco | |
1995 | George Legrady: Interactive Media Art, Rovaniemi Art Museum, Rovaniemi, Finnország | |
1996 | Open Space Gallery, Ansel Adams Center, San Francisco | |
1997 | Canadian Museum of Contemporary Photography / National Gallery of Canada, Ottawa | |
Válogatott csoportos kiállítások és installációk
|
||
1989-90 | The Photography of Invention (kurátor: Joshua Smith), National Museum of American Art, Smithsonian Institution, Washington DC; Museum of Contemporary Art, Chicago; Walker Art Center, Minneapolis, Minnesota, USA | |
1993 | In/Out of the Cold, Center for the Arts, Yerba Buena Gardens, San Francisco | |
1993-94 | The Digital Image, Equivalents II, in: Iterations (kurátor: Tim Druckrey), International Center for Photography, New York City; Montage '93, Memorial Art Gallery, Rochester, New York | |
1994 | An Anecdoted Archive from the Cold War, Artifices 3, Salle de la Legion d'Honneur, Marie de Saint-Denis, Párizs | |
An Anecdoted Archive, ISEA'94, Helsinki Museum of Contemporary Art, Helsinki | ||
An Anecdoted Archive, Fifteen Years of Ars Electronica, Landesmuseum, Linz, Ausztria | ||
1994-95 | An Anecdoted Archive, Les Hypermedias, Centre Georges Pompidou, Párizs | |
1995 | Slippery Traces, Biennale d'art contemporain de Lyon, Lyon, Franciaország | |
ISEA'95, Montréal, Québec, Kanada | ||
An Anecdoted Archive, ARC Interactive Media Festival, Los Angeles | ||
V2-DEAF, Rotterdam, Hollandia | ||
Obsessions: from Wunderkammer to Cyberspace, Fotóbiennále, Rijksmuseum Twenthe, Enschede, Hollandia | ||
International VideoFest (Berlin Video Festival), Berlin | ||
6. Fukui Nemzetközi Videóbiennále, Fukui, Japán | ||
1995-97 | Photography After Photography, Siemens Kultur Programm, München, Németország (Vándorkiállítás: Kunsthalle, Krems, Austria; Städtische Galerie Erlangen, Brandenburgische Kunstsammlungen, Cottbus, Németország; Museet for Fotokunst, Odense, Denmark; Fotomuseum, Winterthur, Switzerland; Helsinki; ICA London; Philadelphia; Adelaide) | |
1996 | A pillangó-hatás, Műcsarnok, Budapest | |
European Media Festival (EMAF), Osnabrück, Németország Everybody's | ||
Talking, Gemeente Museum Helmond, Hollandia | ||
Das digital Wort, Word up Festival, Bécs | ||
Can it Digit?, Postmasters Gallery, New York | ||
1996-1998 | CD-ROM: Burning the Interface, Museum of Contemporary Art, Sydney, Ausztrália | |
1997 | Deep Storage (Siemens Kultur Program), Haus der Kunst, München, Németország; Neue National Galerie, Berlin Kunst und Austellunghalle der Bundesrepublik, Bonn | |
Interaktív művek (digitális interaktív művek 1993 óta)
|
||
1992-94 | Equivalents II | |
1994 | [The Clearing] | |
An Anecdoted Archive from the Cold War | ||
1996 | Slippery Traces | |
1997 | Tracing | |
Válogatott előadások
|
||
1989 | Belief & the Image, New Genres Program, San Francisco Art Institute, San Francisco | |
Digital Vision, Minneapolis College of Art & Design, Minneapolis, Minnesota (USA) | ||
1990 | NCGA Computer Graphics Association Convention, Anaheim, Kalifornia | |
1991 | Vision dans le contexte des technologies digitales, Université de Paris I - Sorbonne, Párizs | |
Culture & Narrative, Art Gallery of Ontario, Toronto, Kanada | ||
1992 | Copyright/Computers, Conference on Copyright Issues, SF Lawyers for the Arts, San Francisco | |
Digital Issues Photography Program, University of Essen, Essen, Németország | ||
Society of Photographic Education Conference, Santa Barbara, Kalifornia | ||
Digital World, New Genres Graduate Program, San Francisco Art Institute | ||
1993 | Photoscape '93 konferencia, SF Cameraworks Gallery, San Francisco | |
La Croyance et l'image digitale, konferencia az Ecole Nationale de Beaux Arts-ban, Párizs | ||
International Center of Photography, New York | ||
1994 | ISEA'94, Helsinki, Finnország | |
Meta-Forum '94, Magyar Képzőművészeti Főiskola, Budapest | ||
NewMediaLogia, Soros Center for Contemporary Art, Moscow | ||
Filmtudományi program, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE),
Budapest Magyar Filmintézet, Budapest |
||
Les Hypermédias Colloquium, (Nam June Paik-kal and Pierre Lévy-vel közösen), Centre Georges Pompidou, Párizs | ||
Hochschule für Grafik und Buchkunst, Leipzig, Németország | ||
1995 | School of Visual Arts, New York | |
Center for Research in Computing and the Arts, University of California, San Diego, | ||
La Jolla, California | ||
Hochschule für Medien Institut, Linz, Ausztria | ||
Képzőművészeti Akadémia, Skopje, Macedonia | ||
Soros Kortárs Művészeti Központ, Skopje, Macedonia | ||
Interactive Media Festival, Los Angeles | ||
Médiaművészeti Tanszék, University of Lappland, Rovaniemi, Finnország | ||
Interactive Media: A new Creative Frontier, Siggraph '95 National Conference, Los Angeles | ||
Two Multimedia Artists Show Their Award-Winning Work (Két multimédia művész bemutatja díjnyertes munkáját), UCLA, Department of Extended Education Lecture Program, Los Angeles | ||
ISEA'95, Montréal, Québec, Kanada | ||
SCAN-University of Groningen, Hollandia | ||
Soros Kortárs Művészeti Központ, Tallinn, Észtország | ||
Medien-Salon, AktionForum Praterinsel, München, Németország | ||
1996 | L'esthétique et la politique de l'image (A kép esztétikája és politikája), az Université de Paris I - Sorbonne & VIII - Saint-Denis szervezésében, Musée d'Arts Africains et Océaniques, Párizs | |
New Media Conference, Goethe-Institut Prága, Csehország | ||
Centre Georges Pompidou, Párizs | ||
1997 | Akademie Schloss Solitude, Stuttgart, Németország | |
ISEA'97, Chicago | ||
George Legrady: from Analog to Digital (George Legrady: az analógtól a digitálisig), National Gallery of Canada, Ottawa | ||
Bauhaus University, Weimar, Németország | ||
Díjak
|
||
1988-89 | Canada Council Arts 9sztöndíj | |
1990 | SFSU Faculty Professional Development Award | |
1991 | Canada Council projekt-ösztöndíj | |
1993 | WESTAF, Regional National Endowment for the Arts Fellowship | |
1993-94 | Canada Council, Computer-Integrated Media Award | |
Prix Ars Electronica, Honorable Mention, Linz, Ausztria | ||
New Voices, New Vision, Competition Grand Priye Award, Voyager Co., Wired magazine, Interval Research Corporation | ||
National Endowment for the Arts Award, Photograpy Fellowship | ||
1995 | Artslink, NEA/Soros Alapítvány ösztöndíja | |
1996 | Artslink, National Endowment for the Arts Award | |
1997 | Canada Council Computer-Aided Media Award | |
I-D Magazine, a legjobb CD-ROM (Artintact 3, ZKM) | ||
Válogatott publikációk
|
||
1980 | Everyday Stories | |
1981 | Floating Objects (művészkönyv és katalógus), George Legrady és a London Regional Art Gallery, London | |
1984 | Stock Footage, George Legrady and CEPA Gallery, Buffalo, NY, USA | |
1993 | Who's Speaking to Whom ..., Entgrenzte Grenzen II (szerkesztő: Richard Kriesche), Kulturdata, Graz, Ausztria | |
1994 | [the clearing], multimédia CD-ROM, base. arts, San Francisco, USA | |
An Anecdoted Archive from the Cold War (multimédia CD-ROM), HyperReal Media Productions | ||
Interface Metaphors and the Anecdoted Archive, Revue Virtuelle 12 (előszó: Jean-Louis Boissier), Centre Georges Pompidou, Párizs | ||
1995 | Image Language and Belief in Synthesis, in: Critical Issues in Electronic Media (szerkesztő: Simon Penny), SUNY press, New York | |
George Legrady: Interactive Media Art, kurátor: Erkki Huhtamo, Rovaniemi Art Museum, Rovaniemi, Finnország | ||
1996 | Artintact 3 (Slippery Traces) (CD-ROM), ZKM, Karlsruhe, Németország | |
1997 | Mythic Narrative in Hungarian Newsreel Footage of the 1950's (An interactive work that examines the role of fantasy in newsreel footage narratives of the Stalin Era), multimédia CD-ROM, Budapest National Gallery of Canada, Canadian Museum of Contemporary Photography (egyéni kiállítás CD-ROM katalógusa) | |
Válogatott bibliográfia
|
||
1988 | Digital Photography (kurátor: Jim Pomeroy) San Francisco Camerawork Gallery, San Francisco | |
1989 | Fotografie, Wissenschaft und neue Technologien, Kunstmuseum, Düsseldorf, Németország | |
The Photography of Invention, Museum of American Art, Smithsonian Institution, MIT Press | ||
1993 | Iterations: The Digital Image, Tim Druckrey, MIT Press, International Center of Photography, New York | |
1994 | Artifices 3, Anne-Marie Duguet, Jean-Louis Boissier, Saint-Denis, Franciaország | |
Mémoires vives, Jean-Paul Fargier, in: Le Monde, 1994. nov. 18. | ||
1995 | Tímár Katalin beszélget George Legradyval, Balkon 1/95, Budapest | |
[the clearing], Mark Bartlett, in: SEE magazine, Vol 1:1, Winter 1995, the Ansel Adams Museum, San Francisco | ||
Photography after Photography, Siemens Kultur Programm, München, Németország | ||
False Endings, Anecdoted Histories, Deterritorialized Subjects and Central European Imaginaries, Irit Rogoff, in: ART & DESIGN, 1995/8, London | ||
Komár Erzsébet interjúja, in: Filmkultúra, 1995/8, Budapest | ||
The Art World and I go on Line, Robert Atkins, in: Art in America, 1995/12, New York | ||
Linkek http://www.merz-akademie.de |
||
Vissza "A felfedezés elõtti pillanat"-hoz |