A befogadó intézmény (Civil Ifjúsági Iroda) honlapja  Névjegyek  Oldal vége  Angol / English 

Ållás-pont Orosháza Egyesület (APO)

1997

Ållás-pont Orosháza Egyesület (APO) / Information Center for Young and Unemployed People

Az Állás-Pont Liga (ÁPL) helyi tagozata 1994. márciusában alakult meg Orosházán. Szolgáltatását az Ifjúsági Házban, majd a Petõfi Sándor Mûvelõdési Központban kezdte, s 1996 februárjától a Városgazdálkodási KFT irodájába költözött. Ma az egyesületnek otthont adó Civil Irodában található, a Szabadság tér 5/7. alatti régi postaépület emeletén. A szegedi székhelyû országos szövetség (ÁPL) helyi tagozata 1996. februárjában alakult önálló szervezetté Állás-Pont Orosháza (APO) Egyesület néven, s a Békés Megyei Bíróság 1996. augusztus 1-én vette nyilvántartásba. Az egyesület szolgáltatásait szeptembertõl az év végéig szüneteltetni kényszerült, de 1997. január közepétõl újraindul az állásközvetítés és a klubtevékenység.

Az APO fõ célja:

A rászoruló élet- és pályakezdõ fiatalok részére érdekképviselet és különféle munkaerõ-piaci, valamint mentális szolgáltatások nyújtása, eredményes kapcsolatok létrehozása a gazdálkodó egységek, helyi intézmények és a munkanélküli fiatalok között.

AZ APO alapelvei (részlet az Alapszabályból):

Az APO mûködése:

Heti három alkalommal ügyfélfogadás, ahol a munkanélküli fiatalok kötetlen beszélgetések keretében kapnak informáliciót a munkalehetõségekrõl és tanácsokat kaphatnak azok megszerzéséhez. Külön említést érdemelnek az APO által szervezett állásbörze és több állásbemutató. Az APO képviselõje 1996-ban bemutatkozott a Békés Megyei Munkaügyi Központ Helyi Kirendeltségével (MK) állásbörzéjén is. Az APO (lehetõség szerint) együttmûködik az MK mellett a helyi Önkormányzattal és más intézményekkel az egyesületet felkeresõk elhelyezése érdekében. Az APO eddigi mûködésével jelentõsen hozzájárult Orosházán a munkanélküliség csökkentéséhez, s ezen belül a megelõzéshez is. Példaképpen 1996. június ügyfélforgalma: 93 munkanélküli, potenciális munkanélküli vagy diák kereste fel e hóban az irodát, közülük 47-et közvetítettünk ki munkaadókhoz (a közvetítési arány tehát több, mint 50%-os volt. Az eredményesség 17%-ra tehetõ, így a fenti 47 embertõl nyolc fõt vettek fel, s ez jobb, mint az ezzel foglalkozó más irodák (pl. Meló-Diák) hatásfoka az összes ügyfelet tekintve.

Az APO eddigi tevékenységei:

Az APO jelenlegi szolgáltatásai:

Fontosabb honlap és drótposta kapcsolatok

APO (Ållás-pont Orosháza Egyesület)
CIVI (Civil Ifjúsági Iroda-Orosháza)
TÉT (Természet Ébredése Társulat)
DANKA (Dél-Alföldi Nonprofit Központ Alapítvány)
Zöld Pók (intranet, számítógépes hálózat)
REC (Környezetvédelmi Központ)
C3 (Kulturális és Kommunikációs Központ)


Ållés-pont Orosháza Egyesület (APO)

Székhely: Szabadság tér 5/7. 5900 Orosháza (hamarosan megváltozik!) * Postacím: 5900 - Orosháza, Pf. 106. * Telefon/fax/üzenet: (+36) 68-413354 * Csak telefon: 312255 * Honlap címe: http://www.c3.hu/~civi/index.htm * Kapcsolat: Farkas Andrea (drótposta: apo@tet.zpok.hu) * Utolsó módosítás: 1997.09.01.

Bemutatkozásunk Interneten való megjelenését a Soros Alapítvány támogatja.


  A befogadó intézmény (Civil Ifjúsági Iroda) honlapja  Névjegyek  Oldal eleje 

A Civil Ifjúsági Iroda nyitvatartása: hétfô-péntek 9-17; APO ügyfélfogadás: hétfô-szerda-péntek; TÉT belsô találkozó napja: szombat; Zöld telefon és civil információs szolgálat hétfô-péntek 8:30-16:30, üzenetrögzítô 0-24