Örömmel értesítem az Önálló Életvitel Központok Országos Koordinációs
Hálózatához csatlakozott szervezeteket, hogy megszületett az első hírlevelünk
HÍRLÁNC néven.
Az első számban azoknak a szervezeteknek élettörténetét, tevékenységét
ismertetjük, akik korábbi megkeresésünkre időben megküldték az információkat.
Reméljük, hogy azok a szervezetek, amelyek még nem tudtak ezzel a lehetőséggel
élni, kedvet kapnak ahhoz, hogy ők is bemutatkozzanak. A bemutatkozó szám
célja, hogy a szervezetek megismerhessék egymás tevékenységi körét azt, hogy
milyen megoldásokkal élnek egyes szervezetek az önálló életvitel
kialakításában felmerülő problémákra.
Köszönjük az eddigi bemutatkozásokat és várjuk a továbbiakat!
Székhelye: | 2081 Piliscsaba, József Attila u. 7-9. |
Tel / Fax: | (26) 373-423, (26) 373-983 |
Vezetője: | Bereczk Judit |
Ügyfélfogadás: | 8-16, illetve 1930 - ig, illetve telefoni bejelentkezésre
megbeszélés szerint |
Működési módja: | Alapítvány |
Alakulásának időpontja: | 1991. |
Az alapítvány célkitűzései közé tartozik a támogatott önálló életvitel
kereteinek biztosítása, valamint munka-, és terápiás lehetőségek kínálata:
- Tizenkét, kerekesszékes használatra alkalmasan kialakított bérlakás
üzemeltetése
- A lakóknak személyi segítés, étkeztetés, takarítás
- Szállítószolgálat két speciális, kerekesszékek szállítására
alkalmas busszal és egy személygépkocsival
- Rehabilitációs eszközök (elektromos és mechanikus kerekesszékek,
járókeret, ápolóágy, stb.) kölcsönzése
- Személyiségfejlesztő foglalkozások, nyelvtanfolyamok, kulturális
programok (színház, mozi)
- Szociális és orvosi tanácsadás
- Fizioterápiás szolgáltatások: gyógytorna, víz alatti torna,
gyógymasszázs; úszáslehetőség medencébe emelő szerkezettel
- Rehabilitáció eszközök fejlesztése, gyártása (részben folyik,
részben tervezett)
A fenti szolgáltatások - melyeket az alapítvány alkalmazottai és polgári
szolgálatos katonák segítségével valósítanak meg - elérhetőek a szervezet
címén (2081 Piliscsaba, József Attila u. 7-9).
A szolgáltatásokat bárki igénybe veheti, de a tapasztalat azt mutatja, hogy
elsősorban a Pilisi medence falvainak lakói veszik igénybe.
Az alapítvány az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézettel (ergoterápiai
tapasztalatok átvétele), a régió egészségügyi intézményeivel (a szolgáltatások
ajánlása) és különböző külföldi intézményekkel és szervezetekkel működik
együtt (eszmei támogatás, tapasztalatcsere és csereüdülés).
A szerzett tapasztalatok közvetlenül hasznosulnak a lakók személyi
segítésében, és egy tervezett kölcsönző és segédeszköz-javító bázis
kiépítésében.
A szervezet mentes az iparűzési adó alól, és eszmei támogatásokból
finanszírozza tevékenységét.
Az 1998-as évre a meglévő tevékenységek folytatását, egy segédeszköz-javító
bázis létesítésének megkezdését tervezik és vendégszobák kialakítását súlyosan
mozgássérült emberek sportterápiával egybekötött rekreációja számára.
Gondot okoznak a finanszírozási nehézségek és a szakemberhiány.
Az alapítvány tevékenységét az információ közvetítése segítené.
Székhelye: | 1025 Budapest, Battai út 5. |
Tel / Fax: | 200-69-28 |
E-mail: | adavid@mail.datanet.hu |
Vezetője: | Dávid Andrea |
Működési módja: | Alapítvány |
Alakulásának időpontja: | 1993. december 1. |
Célunk: az értelmi sérült emberek önálló életvitelének, társadalmi
beilleszkedésének; az integrációnak és normalizációnak legszélesebb
elősegítése.
Alapítványunk elsődleges feladataként határozza meg a támogatott, integrált
munkába állást, az ehhez szükséges felkészítés munkáját és a társadalmi
beilleszkedéshez, az önálló életvitelhez szükséges praktikus ismeretek átadást
értelmileg sérült fiatalok és felnőttek részére.
Konkrét tevékenységek:
- Kézműves szakkör - zárt csoport részre
- Táncház - nyitott, minden csütörtök ön 10-1130 - ig, Budagyöngye Közösségi Ház
- Bábterápiás foglalkozások - zárt csoportban
- Bábterápiás kurzusok pedagógusok részére
- Színházjáró program - jelentkezés Knappné Boda Évánál (tel: 180-30-61)
- Életvitel gyakorlatok - intézetben élő értelmileg akadályozott felnőttek részére (zárt)
- Munkahelyi gyakorlat - értelmileg akadályozott tanulók részére (iskolákkal lekötött program)
- Támogatott foglalkoztatás - értelmileg akadályozott munkavállalók részére speciális munkaközvetítés a nyílt munkaerő-piacon, támogatott munkába állás (jelentkezés az alapítvány székhelyén a 200-69-28-as telefonszámon munkaidőben)
Szolgáltatásainkat elsősorban budapesti lakosú, értelmileg akadályozott
felnőttek vehetik, illetve veszik igénybe.
Együttműködésünk (a volt kisegítő, ma) általános iskolákkal, Értelmi
Fogyatékosok Napközi Otthonaival, kultúrházakkal, az oktatási programunkat
fogadó munkahelyekkel, az Értelmi Fogyatékosok és Segítőik Országos
Szövetségének Budapesti Szervezetével.
Az együttműködést a vállalt feladatok hívják életre.
A Budapest II. kerületi Önkormányzat anyagi támogatásban részesíti
szakköreinket, a Fővárosi Önkormányzat pályázat útján támogatja egyes
programjainkat.
Az 1998-as évben a már kialakult feladataink folytatását, kibővítését
végezzük.
Legnagyobb problémánk a megfelelő irodahelyiség hiánya (ez a probléma
remélhetően 1998. májusában megoldódik). Nehézséget okoz az anyagi lét
bizonytalansága, esetlegessége; a megfelelő képzettségű, önálló, kreatív,
elkötelezett szakemberek, dolgozók hiánya; a Támogatott Foglalkoztatás
módszerének, rendszerének ismeretlensége Magyarországon, mely magával vonja
az állami szolgáltatásba való bekapcsolódás nehézségét.
Segítséget igényelnék jogi kérdésekben; szakmai szupervízió tekintetében;
megfelelő dolgozók felkutatásában; sérült dolgozókat fogadó munkahelyek
feltárásában, stb.
Székhelye: | 6090 Kunszentmiklós, Kossuth L. u. 52. |
Tel / Fax: | (76) 351-740 |
Vezetője: | Fábián János |
Ügyfélfogadás: | Hétfőtől péntekig 9-14-ig a fenti címen személyesen, vagy
telefonon. Ha az ügyfél nem tud valamilyen akadályoztatottságból eljönni, felkeressük otthonában. |
Működési módja: | Alapítvány |
Alakulásának időpontja: | 1995. október 8. |
Az alapítvány fő célkitűzései: A kiscsoportos foglakoztatás kialakítását
szolgáló létesítmények korszerűsítése, működtetése fogyatékosok számára.
A lakócsoport lehetőség szerinti bővítése, foglalkoztatásuk személyre
szabottan. A fogyatékkal élő emberek rehabilitációja, érdekvédelme,
segítése, és a tényleges esélyegyenlőség elérése az élet minden területén.
Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatos szolgáltatások, feladatok:
A fogyatékosoknak joguk van az "elfogadható, önálló" élethez.
Ennek egyik formája a kis létszámú Otthon-csoport kialakítása. Négy éve
dolgozunk ezen a lehetőségen. Jelenleg négy fő lakónk van, akik közül
három halmozottan fogyatékos. Ha családban élnének egy családtagot biztos
lekötnének, és még mindig magányos lenne, nem tudná magát lekötni hasznos
tennivalókkal. Egyszerű foglalkoztatási formát találunk mindannyiuk
számára, tehát önálló keresettel rendelkeznek, valamint szabadidejük
hasznos eltöltéséhez is folyamatos segítséget és útmutatást kapnak.
Nyaraltatásuk most már rendszeresen szervezett.
A másik megoldás a SZEMÉLYI SEGÍTŐ SZOLGÁLAT beindítása. Különösen
itt vidéken, ahol zömmel családi házban élnek az emberek, szívesen
maradnak otthonukban, illetve jó menni a lehetőségek adta munkahelyről.
A személyi segítés főbb formái:
Jelenleg három segítővel dolgozunk, ebből kettő Kunszentmiklóson, egy pedig
Szabadszálláson tevékenykedik, akik kilenc rászorulót látnak el.
Információs adatbázisunkat is elkezdtük kiépíteni, melyben érdekvédelmemmel
kapcsolatos információkat, jogszabályokat, olcsó nyaralási lehetőségeket
tartunk nyilván, mozgássérülteknek tolókocsival is megközelíthető
intézmények adatait is tartalmazza. Ezen anyagokat folyamatosan bővítjük.
Az alapítvány szolgáltatásai a fenti címen elérhetőek.
A szolgáltatásokat ellátó személyek költségeit pályázati támogatásokból
finanszírozzuk: 3 fő személyi segítő 10.000.- Ft fizetést kapnak, ezek
járulékos költségeit Alapítványunk fedezi. 2 fő önkéntes, valamint
alkalmankénti önkéntesek segítenek az arra rászorulóknak.
A szolgáltatás célcsoportjai a mozgáskorlátozottak és más fogyatékkal élő
emberek. Természetesen a hozzánk fordulókat nem utasítjuk el, ha
lehetőségünk van, akkor szívesen segítünk bárkinek.
Együttműködnénk a helyi önkormányzattal, a Motiváció Mozgássérülteket
Segítő Alapítvánnyal, a Magyar Játékgyártók Egyesületével és a Príma
Protetkia Kft-vel. Az együttműködés formája megállapodáson nyugszik.
A módjai változóak, valakivel napi kapcsolatban vagyunk, másokkal időszakos,
ahogy a helyzet megkívánja. Az együttműködési megállapodásokat mindig
szorosan a vállalt feladatokhoz, szolgáltatásokhoz kapcsolódva kötjük.
A helyi önkormányzat helyiséget biztosít és csekély mértékben anyagilag is
támogat bennünket. Az önkormányzat ingyenes használatra átadta a fenti cím
alatt lévő helyiséget, melyben működik egy célszervezeti részleg, a
mozgáskorlátozottak helyi csoportja, valamit alapítványunk. Minden évben a
lehetőségeikhez mérten anyagi támogatásban is részesülünk, pályázatainkat
minden esetben támogatják.
Az 1998-as évben vállalt feladataink:
- Személyi Segítő Szolgálat beindítása
- A helyi Tanácsadó Szolgálat megszervezése, infrastruktúra biztosítása
- Munkahely teremtése megváltozott munkaképességű emberek számára
- Gyógyászati segédeszközök kölcsönzése
A vállalt feladatok ellátásában felmerülő problémák:
- A Személyi Segítő Szolgálat folyamatosságának és bővítésének anyagi háttere
hosszútávon nincs biztosítva. A Munkaügyi Központtal tárgyalva szóban
megegyeztünk a személyi segítők képzéséről. Akkor még nem tudtuk megmutatni
a tankönyvet. A tankönyv birtokában ismét megkeressük őket és kidolgozzuk a
megfelelő személyek kiválasztásának módját és a képzés formáját. A probléma
a sikeres vizsgát tett segítők bérének finanszírozása.
- Az Országos Foglalkoztatási Alap által kiírt pályázaton elnyert
támogatásból elindítjuk a megváltozott munkaképességű emberek betanítását,
majd foglalkoztatását. A nyereségesség lehetőségét nem látjuk
biztosítottnak - különösen nem egy év után - a piaci lehetőségek
beszűkülése miatt.
- Segítségre konkrétan a foglalkoztatásban az értékesítés területén lenne
szükségünk, mivel nincs olyan szakemberünk, aki irányítaná és el tudná
adni a termékeinket.
A Személyi Segítő Szolgálat működése elképzelhetetlen autó nélkül. Sajnos mi
nem rendelkezünk olyan gépkocsival, amely alkalmas lenne teher-, és
személyszállításra, különös tekintettel a mozgáskorlátozott emberekre.
Legnagyobb segítség az lenne, ha az önkormányzat és az állam megfelelően
gondoskodna arról, hogy az ilyen és ehhez hasonló szolgáltatást végző
szervezetek megfelelően működhessenek.
Székhelye: | 1196 Budapest, Nagysándor József u. 94. |
Tel / Fax: | 282-40-26 |
Vezetője: | dr. Mádai Mónika |
Ügyfélfogadás: | "Éjjel-nappal" a szervezet
telefonszámán, valamint személyesen minden hónap első szombatján
14-19-ig a Kispesti Kaszinóban (Budapest XIX. kerület, Fő u. 42.)
rendszeres összejöveteleinken (előzetes telefonos egyeztetés nem árt). |
Működési módja: | Egyesület |
Alakulásának időpontja: | 1995. október 26. |
Az egyesület missziója "a sérült és ép emberek közti kapcsolat minőségi
megváltoztatása".
Az önálló életvitellel kapcsolatos szolgáltatásaink:
- INFORMÁCIÓ - TANÁCSADÁS
- Meghatározott rendszerességgel (általában havonta) egyesületünk tagjai,
változó létszámú, de szigorúan kevert - többféle sérült és ép -
csoportokban bemutatkozó látogatásokat tesznek magyar (és esetenként
külföldi) hagyományos, integrált vagy speciális nevelő-, oktatási
intézményekben - óvoda, különböző többfokozatú iskolák -, mely
látogatásokon saját példájukon keresztül igyekeznek igazolni az ép és
sérült emberek közti egyenlőséget és a folyamatos, többirányú
kapcsolatrendszer létjogosultságát.
- Alkalmi fórumokat, szemináriumokat szervezünk épeket és sérülteket
egyaránt érintő közérdek témákról (új törvények, integrált oktatás, stb.).
- Tagjainktól nem várjuk el, hogy csak a Közös Sors Egyesülethez
kötődjenek, így többen például az ÖNÉ-nek is tagjai, ahol aktívan részt
vesznek a "Révész-munkában". Ezzel is elősegíthetjük a hasonló célért
küzdő civil szervezetek közti naprakészebb információ-áramlást,
olajozottabb együttműködést.
- FELMÉRÉS
- Egyesületünk szinte megalakulása óta igyekszik feltérképezni a
Magyarországon működő integrált oktatási intézményeket. Ennek a munkának
lett az egyik eredménye az integrált oktatásról szóló, összességében
két és fél napos szeminárium.
- Az ÖNÉ Egyesülettel karöltve egyesületünk is bekapcsolódott a
környezet akadálymentességét vizsgáló felmérésbe. Talán joggal és
büszkén állíthatjuk, hogy a témával foglalkozó tagjaink alapos,
részletes és pontos feltáró munkájának köszönhetően, egyesületünknek is
része van abba, hogy éppen székhelyünkön a XIX. kerületben indult be
először a helyi Önkormányzat által kezdeményezett és finanszírozott "
rámpaprogram", melyben a tervezett változtatások az általunk föltárt
adatokon alapulnak.
Az összes fent említett szolgáltatásról pontos felvilágosítást kaphat minden
érdeklődő az egyesület székhelyén és telefonszámán (lásd székhelynél).
Egyesületünk összes tagja és támogatója önkéntes alapon végzi ebbéli munkáját,
anyagi ellenszolgáltatás nélkül.
Általában sem geográfiai, sem korral, nemmel, sérültségi típussal és fokkal -
annál is kevésbé, hiszen épek is vannak köztünk - kapcsolatos korlátozást nem
érvényesítünk (kivéve néhány konkrét esetet, amikor az adott projekt
megvalósításához elengedhetetlen valamilyen szakismeret pl.: idegen nyelv).
Együttműködünk a Motiváció Mozgássérülteket Segítő Alapítvánnyal, az ÖNÉ
Egyesülettel, a GYIÉT-el, a MAGYIT-alapítvány, valamit számos európai
szervezettel egy-egy projekt erejéig. Többnyire tagjainkon keresztül személyes
kapcsolatban állunk szinte minden magyar sérült érdekvédelmi szervezettel,
ami nagyban elősegíti a folyamatos információáramlást, ám még nem minden
esetben tekinthető rendszeres munkakapcsolatnak.
Viszont nemrég léptünk munkakapcsolatba a Humán Szolgáltatók Kamarájával
standard-kidolgozások céljából, rendszeresen látogatjuk a CTF és De juRe
Alapítvány, az Európa Ház valamint az Európai Ifjúsági Központ képzéseit,
rendezvényeit.
Egyesületünk számos tagja rendszeresen részt vesz a Motiváció Alapítvány
néhány projektjében önkéntesként, és az ÖNÉ Egyesülettel elsősorban az
akadálymentesítés kérdéseiben működünk együtt. A MAGYIT-tal és a GYIÉT-tel
való kapcsolat lehetőséget nyújt a fiatalokkal összefüggő események
megismerésére.
Együttműködések és szolgáltatások: Minden sérültekkel kapcsolatos felmérés,
együttműködés egymás munkájának megismerését, összehangolását segíti elő,
az ifjúsági szervezetekkel való intenzív kapcsolat pedig az új, felnövekvő
nemzedék szemlélet-átalakulását, mely tagságunk véleménye szerint elsőrendű
fontossággal bír az elérendő célok között.
Egyesületünket a XIX. kerületi Önkormányzat oly módon támogatja, hogy havonta
egyszer, összejövetelünk idejére ingyenesen biztosítja számunkra a Kispesti
Kaszinó épületért, melyet 1996-ban - a mi kérésünkre - akadálymentessé
alakított.
Meglévő hazai és nemzetközi projektek (iskolalátogatások, fórumok,
összejövetelek szervezése, másokon való részvétel, nyelvtanfolyam) mellett
szeretnénk újabb csereprogramok szervezésével szorosabbra vonni és
kiterjeszteni hazai és nemzetközi partnerkapcsolatainkat.
Elindítanánk egy, az egyesületünk munkájáról tájékoztató rendszeres
információs lapot, mely havonta, két összejövetel közti időben jelenne meg,
és minden érdeklődő számára hozzáférhető volna.
Az idén több szerencsénk lesz azzal az egyesületi tagság és más érdeklődők
számára tartandó jelnyelvi tanfolyammal kapcsolatban, melyet már több mint egy
éve tervezünk (nem rajtunk múlt a késlekedés!).
A megszokott panasz "idő-, és pénzhiány" enyhítésén túl szükségünk volna olyan
pályázati lehetőségekre, melyek munkánkat megkönnyítő berendezésekre,
számítógépekre és azok alkatrészeire (akár speciálisokra is pl.: pontírásos
nyomtató), sokszorosítógépekre, mobil telefonokra, diktafonra, stb. szólnának.
Nem volna rossz, a sérült tagtársaink, érdeklődőink zökkenőmentesebb
közlekedése érdekében, olyan fiatalokra "szert tenni", akik alkalmanként
sofőrködést vállalnának.
Egyesületünk nem vállal direkt anyagi segítségnyújtást vagy érdekvédelmet, ám
minden más tekintetben az igénylők rendelkezésére állunk. Szeretettel várunk
minden jószándékú embert, függetlenül más szervezeti tagságától! Csupán két
szempontot kell figyelembe venni:
- Mások feltétel nélküli elfogadása
- Aktív részvétel
Székhelye: | 1145 Budapest, Laky Adolf u. 41-49. |
Tel / Fax: | 251-7896 |
E-mail: | 113060.11@compuserve.com |
Vezetője: | Köves Gábor - ügyvezető igazgató |
Ügyfélfogadás: | 7-15 h-ig |
Működési módja: | Célszervezet |
Alakulásának időpontja: | 1949. |
A szolgáltatások elérhetősége a fenti címen és telefonszámon.
A szolgáltatásokat, feladatokat ellátó személyek: Alkalmazottak.
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- Elsősorban a fővárosban, de munkát helyezünk ki vidéki intézetek
(pld.: értelmi fogyatékosok otthona) vagy az önkormányzatok által
rendelkezésre bocsátott helyiségben minimum 10-15 fős csoportok részére.
- Főfoglalkoztatás:
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Minisztériumok, OFA, Rokkant Szövetségek
- Az együttműködés formája, módja?
- Konzultáció, információcsere, érdekképviselet
- Az együttműködés mennyire kapcsolódik a vállalt feladatokhoz, szolgáltatásokhoz?
- A foglalkoztatásra irányuló tevékenység.
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája:
- Helyiség, adócsökkentés, (elengedés)
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok?
- Több mint 1000 fő foglalkoztatása.
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek?
- Piacon maradás, munkaszerzés jelenti a legnagyobb problémát.
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
- Egyéb közlendői a szervezet életére vonatkozóan:
- A társaságnál elsősorban vak és gyengénlátó, valamint értelmi
fogyatékos és mozgássérült emberek dolgoznak.
Székhelye: | 1022 Budapest, Marcibányi tér 3. |
Vezetője: | Jelli Magdolna |
Ügyfélfogadás: | Kedd 13-18 h-ig, Szerda:10-15 h-ig Csütörtök: 10-15-ig |
Működési módja: | Egyesület |
Alakulásának időpontja: | 1995 június |
- Fő célkitűzései:
- Tudatformáló tevékenység iskolákban, Révész-szolgálat,
rehabilitációs intézetekben. Sorstársi tanácsadás,
akadálymentesítés Budapesten.
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban milyen
szolgáltatásokat/feladatokat lát el?
- Információ-tanácsadás, felmérés – pl.: akadálymentes környezet.
- A szolgáltatások elérhetősége:
- 1022. Budapest, Marcibányi tér 3. 212-5704
- A szolgáltatásokat, feladatokat ellátó személyek:
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- az adott településen élők
- idős-, fiatalkorúak
- mozgáskorlátozottak/más fogyatékossági csoporthoz tartozó emberek, stb.)
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Egalitas, Handicap, Közös sors
- Az együttműködés formája, módja?
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája:
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok?
- A megkezdett feladatok folytatása.
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek?
- Fizetett alkalmazott és autó hiánya, és kevés pénz
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
Székhelye: | 2700 Cegléd, Ősz u. 13 |
Tel / Fax: | 53/318-170, 53/311-774 |
Vezetője: | Kósik Lajos Kuratórium elnök |
Ügyfélfogadás: | 8-16 h-ig |
Működési módja: | Alapítvány |
Alakulásának időpontja: | 1990 július 6. |
- Fő célkitűzései:
- Súlyos mozgáskorlátozott emberek részére az önálló életvitel
lehetőségének biztosítása. Az alapítvány célja: otthonházak országos
hálózatának a kiépítése, emberbarát lakókörnyezetek létrehozása,
akadálymentes lakások kialakítása.
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban milyen szolgáltatásokat/
feladatokat lát el?
- Otthonházak működtetése, fenntartása; személyi segítő szolgálat;
szállítószolgálat; munkahelyteremtés, bedolgozói hálózat kialakítása;
képzések, átképzések szervezése; információ és tanácsadó szolgálat;
akadálymentes környezetért program.
- A szolgáltatások elérhetősége:
- 2700 Cegléd, Ősz u. 13. Telefon: 53/318-170, 53/311-774
- A szolgáltatásokat, feladatokat ellátó személyek:
- 3 fő alkalmazott, 2 fő alternatív szolgálatos, 2 fő önkéntes,
valamint a kuratórium elnöke
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- A ceglédi otthonházakban élő (12 fő), valamint Cegléd és
vonzáskörzetében élő mozgásukban korlátozott 30-50 év közötti emberek.
Az otthonházba jelentkezőkről országos nyilvántartást vezetünk.
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége,
Mozgáskorlátozottak Pest Megyei Egyesülete, Motiváció Alapítvány,
Nonprofit Szolgáltatók Országos Szövetsége, Cegléd Város Önkormányzata,
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Ceglédi Csoportja, NEVI
- Az együttműködés formája, módja?
- Szakmai fórumok, konferenciák, valamint együttműködési
megállapodás (pályázatok)
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája:
- Természetbeni felajánlás, szakmai együttműködés
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok?
- A jelenleg szerkezetkészen álló két lakás befejezése, személyi
segítő és szállítószolgálat működési feltételeinek biztosítása,
folyamatban lévő programok megvalósítása, újabb támogatók, partnerek
felkutatása.
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek?
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
- Jogi tanácsadás, információ fórumokról, tanácskozásokról;
irodatechnikai eszközök feltételeinek javítása, szponzor felkutatása.
- Egyéb közlendői a szervezet életére vonatkozóan:
- A “MOHA” Alapítványról megjelenő információkban kérjük kiemelni,
hogy Magyarországon modellszerű és egyedülálló önálló életvitel
központot működtet a MOHA Alapítvány Cegléden.
Székhelye: | 8000 Székesfehérvár, Erzsébet út 20. |
Vezetője: | Horváth Klára elnök |
Ügyfélfogadás: | H-P: 9-12 h-ig Szerdán: 14-18 h-ig |
Működési módja: | Egyesület |
Alakulásának időpontja: | 1979 |
- Fő célkitűzései:
- Információkkal segíteni a mozgássérült embereket
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban milyen szolgáltatásokat/
feladatokat lát el?
- Információ-tanácsadás, felmérés, gyógyászati segédeszköz ellátás,
közérdekű kiadványok készítése, ösztöndíj; útmutató az építészeti
akadályok megszüntetéséhez című kiadványhoz.
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- az adott településen élők
- a települést környező falvak lakói
- idős-, fiatalkorúak
- mozgáskorlátozottak/más fogyatékossági csoporthoz tartozó emberek, stb..)
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Az együttműködés formája, módja?
- Személyesen és levelezés utján is tartjuk a kapcsolatot
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája:
- Nincs jellemző támogatási forma
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok?
- Fogyatékosok esélyegyenlősége érdekében tevékenykedni
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek?
- A civil szférában szemléletváltásra lenne szükség.
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
- Jogi segítség, pénzügyi tanácsadás, információk.
Székhelye: | 2800 Tatabánya, II. Madách I. u. 7-9. |
Tel / Fax: | 34/336-553 |
Vezetője: | Válóczi Ferenc |
Ügyfélfogadás: | Minden hétfőn 8-12 h-ig, csütörtökön 13-16 h-ig |
Működési módja: | Egyesület |
Alakulásának időpontja: | 1981 |
- Fő célkitűzései:
- Komárom-Esztergom megyében élő mozgássérültek összefogása,
társadalmi és kulturális életbe való bekapcsolódásuk elősegítése.
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban szolgáltatások/feladatok:
- Információ-tanácsadás, munkaközvetítés, gyógyászati segédeszköz
kölcsönzés, személyi segítő szolgálat külső intézmények bevonásával.
- A megváltozott munkaképességű dolgozók munkába állítása, betanítása,
foglalkoztatása
- A szolgáltatások elérhetősége:
- 2800 Tatabánya, II. Madách I. u. 7-9. Telefon: 34/336-553
- A szolgáltatásokat, feladatokat ellátó személyek:
- Önkéntesek, alkalmazottak, polgári szolgálatosok.
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- A Komárom-Esztergom megye 75 Önkormányzati településein és a
szomszédos megye közigazgatásában élő mozgássérült személyek.
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Kül-, és belföldi egyesületekkel.
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok?
- Célkitűzéseink mellett feladataink közé tartozik még az egyesületi
tagok nevelése, képzése (kultúra, sport); munkaképességük fejlesztése;
az elhelyezkedésük, és munkába állásuk segítése, életkörülményeik
javítása; szabadidejük hasznosabb eltöltése.
Székhelye: | 6725 Szeged, Veresács u. 17/B. |
Tel / Fax: | 62/444-897 és 06 60 470-824 |
E-mail | afekete@tiszanet.hu
szma@c3. hu |
Honlap | http://www.c3.hu/~szma |
Vezetője: | Fekete Albertné, Poczik Gábor. |
Ügyfélfogadás: | Minden kedden 15-18 h-ig, telefonos egyeztetés után egész héten bármikor. |
Működési módja: | Egyesület |
Alakulásának időpontja: | 1992. június 22. |
- Fő célkitűzései:
- A Szeged Megyei Jogú Város és vonzáskörzetében élő mozgássérültek
lehető legteljesebb társadalmi beilleszkedésének elősegítése az egyéni
erőfeszítések összefogásával, és a társadalmi környezet támogatásával.
A mozgássérültek szociális és rehabilitációs érdekképviselete, helyzetük
javítása a sajátos egyéni érdekek figyelembevételével, azok érvényre
jutatása mellett.
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban szolgáltatások/feladatok:
- Egyesületünk Szeged városában elindította az Önálló Életvitel
programját: rehabilitációt elősegítő gépek beszerzésével, országos
szinten megrendezett tolókocsis ügyességi verseny megrendezésével, az
érdekképviselet sokrétű tevékenysége közben törekszik az információ
áramlás széleskörű megvalósulására. A mozgássérültek körében nagyon
népszerűvé vált kölcsönszolgálat megteremtésével és a “Csináld Magad!”
mozgalom keretében elindított műhely, az aktív és kreatív
munkalehetőséget biztosítja. A tanulni vágyók részére
számítástechnikai ismereteket, angol, német tanfolyamokat szervez az
Európai Unió támogatásával.
- A szolgáltatások elérhetősége:
- 6725 Szeged, Veresács u. 17/B. Telefon: 62/444-897 és
06 60 470-824
- A szolgáltatásokat, feladatokat ellátó személyek:
- Fekete Éva Katalin, Enying Ágnes, Fekete Albertné, Lővei József,
Palástiné Varga Ildikó
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- Szeged és vonzáskörzetében élő mozgássérült személyek.
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Mozgássérültek óvodai, iskolai csoportja, Magyarországi Szülők
Országos Egyesülete, Önkormányzat, MEOSZ, Tarján TV, helyi rádió,
Szegedi Nemzeti Színház.
- Az együttműködés formája, módja:
- Megállapodás, kölcsönös információs szolgálat keretében.
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája:
- Pénzbeli támogatás, erkölcsi megbecsülés.
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok:
- A mozgássérültek számára személyi segítő és szállító szolgálat
elkezdése. A műhely bővítése. A tanfolyamok megismétlése,
kölcsönszolgálat kiterjesztése Szeged vonzáskörzetére.
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek:
- Helység gondokkal való küszködés, pályázati lehetőségek
felkutatása.
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
- Széleskörű információáramlás.
- Egyéb közlendői a szervezet életére vonatkozóan:
- Feladatokat vállal át egyesületünk “Önálló Életvitel” programja
megvalósítása érdekében, mindazon állami szervektől, akik segítik a
mozgássérültek rehabilitációját, beilleszkedését és élethelyzetének
javítását.
Székhelye: | 6400 Kiskunhalas, Hősök tere 2. |
Tel / Fax: | 77/423-130 |
E-mail: | reveszkh@c3.hu |
Vezetője: | Maruzsenszki Ernesztina |
Ügyfélfogadás: | Délelőtt 8-12 h-ig, délután 13-16 h-ig |
Működési módja: | Egyházi |
Alakulásának időpontja: | 1997. április 1. |
- Fő célkitűzései:
- Önálló Életvitel elősegítése, Információ-tanácsadás.
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban szolgáltatások/
feladatok:
- Nagyothalló és siket, vak és gyengénlátó, mozgássérült, elme
problémákkal küzdő, halmozottan fogyatékos embertársainknak
biztosítjuk azokat az információkat, amelyeket speciális igényeiket
szem előtt tartva összegyűjtöttük adatbázisunkban, iskoláztatásról,
gyógykezelésről, rehabilitációs programokról. A dislexiás, disggráfiás,
diszkalkuliás, valamint más jellegű tanulási nehézséggel küzdő
gyerekeknek speciális szakmai programmal segítünk problémáik
kezelésében. Munkánk során egy adatbázist hoztunk létre,
ezen adatbázis segítséget próbál nyújtani az általunk segíteni kívánt
csoportoknak, életvitelük jobbításában valamint, hogy minél önállóbb
életet élhessenek.
- A szolgáltatások elérhetősége:
- 6400 Kiskunhalas, Szilády Á. u. 2. Telefon: 77/423-150
- A szolgáltatásokat, feladatokat ellátó személyek:
- 2 alkalmazott Molnár Szilvia Információs Iroda vezetője; Baky
Anita (adminisztrációs és technikai munkakör)
- 3 önkéntes Maruzsenszki Ernesztina (programvezető); Laczkó Lajosné (
pedagógiai tanácsadó); Török Szilvia (középfokú jeltolmács); valamint
Egyházi Ifjúsági csoportok tagjai.
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- Baja, Kecskemét, Szeged városok háromszögében élő sérült
embertársaink.
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- Kiskunhalasi Szociális Kerekasztal munkatársaival, az
adatbázisunkban szereplő szervezetekkel.
- Az együttműködés formája, módja:
- Levél, telefon, személyes, e-mail.
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája:
- A helyi önkormányzat semmilyen segítséget nem nyújt.
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok:
- Előadások megszervezése, melyeknek a témái a következők: Autizmus
és Integráció; Mozgáskorlátozottak és Integráció, illetve Hallássérültek
és Integráció címmel. A RÉVÉSZ KÖZPONT önsegítő csoportokat szeretne
létrehozni, ennek érdekében megkérte a városunkban működő egyházak
fiataljait, hogy segítsenek felmérni, hogy a gyülekezetükben hány
érintett ember van, ezeknek az embertársainknak a névsorát kértük,
jutassák el hozzánk.
- Terveink között szerepel egy Galéria létrehozása, amelyben a
városunkban és környékén élő sérült embertársaink alkotásait
szeretnénk kiállítani, hogy a társadalom többi tagja megismerhesse az
érintettek életét és érzelemvilágát.
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek:
- Bács-Kiskun és Csongrád megyében nem található olyan információs
központ, amely az általunk felvállalt speciális informálással és
tanácsadással foglakozna. Ezért vettük fel a kapcsolatot a Baja,
Kecskemét, Szeged által határolt háromszögben található Önkormányzatokat,
de csak kevés visszajelzést kaptunk, és ez nehezíti a munkánkat.
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
- A RÉVÉSZ KÖZPONT abban kérné az önálló életviteli központok
hálózatának segítségét, hogy kidolgozott terv alapján felmérhessük, hogy
mennyi különböző fogyatékossággal élő ember él és szorul segítségre
egy-egy működési területen, kiváltképpen a vidéki régiókban egymástól és
közösségektől távol.
Székhelye: | 3950 Sárospatak, Kossuth út 46/b. |
Működési módja: | Egyesület |
Alakulásának időpontja: | 1990 |
- Fő célkitűzései:
- Rehabilitációs munkaeszközök beszerzése, rehabilitációt szolgáló
előadások, kapcsolattartás négy helyi csoporttal (Cigánd, Ricse, Tolcsva,
Sátoraljaújhely.)
- Az önálló életvitel kialakításával kapcsolatban szolgáltatások/feladatok:
- Sárospatakon működő szociális tevékenységet végző civil szervezetek
munkájának, koordinálása, Segédeszközök informatikus feldolgozása,
eljuttatása.
- A szolgáltatások elérhetősége:
- 3950 Sárospatak, Kossuth út 46/b.
- A szolgáltatásokat kik, milyen régióban vehetik igénybe?
- A régi ZEMPLÉNI tájon (Hegyalja, Hegyköz, Bodrogköz) 2 városában és
60 községében élő mozgáskorlátozottak és más fogyatékossággal élők
(vesebetegek) veszik igénybe a szolgáltatást.
- Milyen szervezetekkel/intézményekkel működnek együtt?
- MEOSZ, Telefonnal a rászorultakért alapítvány.
- Az együttműködés formája, módja:
- A helyi önkormányzat által nyújtott támogatások formája: A helyi
önkormányzatok segítségével az egyesület az épületek fenntartását (fűtés,
világítás) vállalja.
- Az 1998-as évre vállalt és tervezett feladatok:
- Lásd fenn a célkitűzéseknél.
- A feladat ellátásában felmerülő problémák, nehézségek:
- Milyen segítséget igényelne feladatainak ellátásában?
- A Népjóléti Minisztérium támogatása lenne szükséges.