Látás és Atavizmus
trans-spectacularis workshop,
2010 aprilis 26-majus 2, Pecs

/Vision and Atavism/

 

A különleges látási mechanizmusokat alkalmazó fényképezőgépek majd minden esetben az olyan, un. kompetitív ipari tevékenységeken alapulnak, mint az űrkutatás, orvostudomány, vagy a haditechnika. Az itt folyó kutatások eredményeinek bizonyos hányada a Harmadik Szem, vagyis a zseb-kamera technikai tökéletesedését is szolgálja. A fejlesztések kevésbé elterjedt részének olykor funkcionális értelmezése is komoly teljesítmény.

 

PROGRAMOK - ENGLISH

(auto-sztereogram)

 
Verseny folyik az élővilágban is - a territórium kisajátítása, felügyelete bizonyos kivételes optikai képességek birtokában a fejlődés kulcsának bizonyulhat.
Az emberi látás sajátos volta az érzékek és a felismerés speciális viszonya alapján sok olyan aspektust nélkülöz, amelyek működését már a tudomány feltárta, és adott esetben szimulálni vagy reprodukálni is képes. A szabad szemmel látható és a párhuzamos, rejtett valóság, a bővített szín-érzékelés, a hőkibocsájtás képe, az éjszakai tájékozódás, a nagyfelbontású kép, a nagysebességű képrögzítés, a fejlett tér-érzékelés, a mozgás-orientált percepció, és a kognitív látás természeti jelenségei közötti átjárás a fejlődés és az inspiráció hasznára válhatnak.

A technikai képalkotó eljárások határterületein mozogva a csodálatos Amily élete tárul fel előttünk, és úgy érezzük, bennünk is szunnyad valami evolúciós őseink kifinomult képességeiből. Az érzékeitől és kommunikációtól fiatalon megfosztott Helen Keller példája egy technológiai alapokra építkező világban azt mutatja, hogy a képzeletnek még a mégoly primitív kifejezési eszközök sem szabnak határt a létezés fejlett formáinak megteremtésében. A paraméterezett képrögzítő technikák (idő-eltolásos, széthúzásos felvétel) sem csupán a fogyatékkal élők esély-egyelőségét, hanem a technikai médiumokkal dolgozó művészek munkáját is szolgálhatja.
Az április utolsó hetében Pécsett szerveződő workshop szándékai szerint amellett, hogy elérhetővé teszi a fent említett technikákat, a prezentációk, szimpozionok és közös munka során további támpontokat adhat a kortárs média-művészet hazai és nemzetközi szerepéről az ipari képalkotó technikák multimédiás felhasználásában.

Hattyúhaz Galéria, Pécs, 2010. ápr.26-maj.2

 

Heiner Holtappels, (Montevideo, Amsterdam)
Doboviczky Attila, (Pecs, JPTE)
Ruttkay Zsófia, (Mome, Budapest)
Francois Parra,
Ricardo Garcia (Aix-en-Provance),
Odrobina Tamás,
Gadányi György, (MKE, Budapest
Juhász Márton (KiBu),
Elod Ágnes (Budapest, Leonar3do),
Seres Szilvia (Budapest)
Andrey Khusid (RUS)

Eunjung Hwang (NewYork)

 

 

 

 

www.montevideo.nl

http://www.transmediale.de/

http://www.kozelites.net

http://www.dourmana.com/

http://www.vf.utwente.nl/~zsofi/

http://vimeo.com/user1909124/

http://www.kitchenbudapest.hu/

http://leonar3do.com/

http://www.intermedia.c3.hu/