Attalai Gábor: Táj , 1970.
Maurer Dóra: Spotán mû. 1971.
Nem montázs!
Társszerzõk: Jovánovics György, Szentjóby Tamás,
Gáyor Tibor, Erdély Miklós.(Fotó: M. D.)
Gulyás Gyula: Terv, 1971
Az eredeti lapot igazi zsinór fûzi össze,
a reprodukálás számára újabb fotó készült.
(Fotó: Szelényi Károly)
Tót Endre:
1. "Örülök, hogy magamat fényképezhetem"
2. "Örülök, hogy az árnyékom fényképezhetem", 1972
Döntse el az olvasó, hogy a két kép készítési
körülményei közt milyen összefüggés van.
(Fotó: T. E.)Bódy Gábor:
Az akutancia-kritérium bizonytalansága, 1972.
Az akutancia-kritérium megadja azt a hívási pontot,
melynél a kép feketedése optimális részletgazdagságot
biztosít. A negatívon rögzített potenciális kép különbözõ
feketedési szinteken különbözõ információkat tárol.
Maga a potenciális kép csak az aktuális nagyítások
közti feszültségként érzékelhetõ.(Fotó: B. G.)
Erdély Miklós: Önvilágosítás, 1969.
Értelmezõ alcím: "A fény megeszi az embert".
A villanófény-akció egyébként a body art
(emberi testtel manipuláló mûvészet) korai példája.(Fotó: Zaránd Gyula.)
Bak Imre: Tájátalakítási folyamat, 1971.
A sorozat itt reprodukált harmadik darabján
a falusi tájkép struktúrája már teljesen felbomlott,
és új tartalmi s dekoratív egység jött létre.
Technikailag nézve ez a lap még csak fotómontázs;
a szitanyomat készítése során a raszterpontos faktúra
meg jobban elidegeníti a látványt.
Major János: Sírkõ-dokumentáció, 1972.