Kathy Rae HuffmannSzabadúszó kurátor, író és „networker". Az 1980-as évek óta foglalkozik médiamûvészettel. Mint a kaliforniai Long Beach Museum of Art vezetõ kurátora, megalapította az LBMA Video mûvészeti multimédia mûhelyt és broadcast minõségû utómunkálati videóstúdiót. Az ICA Boston és a WGBH New Television Workshop közötti, 1984-tõl 1991-ig tartó együttmûködés, a Contemporary Art Television (CAT) Fund kurátora és producere volt, amelynek közegében mûvészek használhatták a televíziót az önkifejezés eszközéül. 1991-1998 júliusáig Ausztriában élt, ahol is a kelet-közép-európai médiamûvészetet kutatta és próbálta szélesebb körben megismertetni. Az SCCA (Soros Alapítvány Kortárs Mûvészeti Központok) regionális hálózat tanácsadója volt, valamint különbözõ programokat hozott létre a linzi Ars Electronica Center és az innsbrucki TRANSIT számára. A HILUS intermediale Projectforschung tagja (kurátorok, technikusok és mûvészek szövetsége Bécsben). A HILUS az új technológiákhoz kapcsolódó mûvészeti produkciós és kutatói platform. Kathy Rae Huffman kiállítás-designból szerezte M.F.A. fokozatát a California State University Long Beach design tanszékén 1979-ben, késõbb muzeológiából és múzeum-managementbõl is diplomázott. Számos oktatási intézményben tartott elõadásokat a média- és a hálózati mûvészet kérdéseirõl a következõ országokban: Argentína, Ausztria, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Brazília, Kanada, Chile, Horvátország, Finnország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Japán, Luxembourg, Macedónia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Egyesült Királyság. Az Egyesült Államokban az 1980-as évektõl kezdõdõen többek között a következõ intézményekben tartott elõadásokat: School of the Art Institute Chicago, Massachusetts College of Art, The San Francisco Art Institute, San Francisco State University, California Institute of the Arts, University of California San Diego és Rutgers University, New Jersey. |
||
Projektek
|
||
1993-95 | SCCA Hálózat | |
1995-96 | HILUS intermediale Projektforschung, Bécs | |
1995-96 | Siberian Deal | |
1996-97 | Pop~TARTS | |
1996-98 | FACE SETTINGS | |
Válogatott művei
|
||
1991 | Van Gogh TV – amerikai körút (Boston, San Francisco, Los Angeles, Seattle, Philadelphia, Omaha, New York City) | |
1992 | Piazza Virtuale – Piazzettas (Mike Hentz közremûködésével); a Van Gogh TV a documenta 9 résztvevõje, Kassel, Németország | |
1994 | New Media Logia (szimpozion és kiállítás), Központi Mûvészház, Moszkva | |
1995 | Checkpoint 95, Moszkva, New York City, Linz, Ars Electronica ‘95 | |
Wired World, producerek: Stadtwerkstatt Linz; Orosz
Állami Televízió, Moszkva; Paper Tiger Television, New York |
||
Fractal Flesh (a STELARC számára), Telepolis: The Digital and Networked City | ||
Le trou de la Vierge (with P. Sollers, 60 min.) | ||
1996 | Telepolis Newsroom, European Media Art Festival (EMAF), Osnabrück, Németország | |
1997 | Virtual World Orchestra, Old Fruit Market, Glasgow, Skócia | |
Válogatott publikációk
|
||
1997 | The Disturbed Zones of Internet Art, in: Zones of Disturbance
c. kiállításkatalógus, Ed. Dr. Silvia Eiblmayr (Steirischer Herbst, Austria) Sex, History and (sub) Culture: a reconsideration (Marina Grzinic és Aina Smid munkáiról), in: Art*Int*Act folyóirat és CD-ROM, szerk.: Astrid Sommer (ZKM, Karlsruhe, Germany) Anti With-E at Backspace, in: Springer Hefte fuer Gegenwartskunst (Wien) |
|
1996 | dar~LINKs online katalógus 10 női website-hoz, melyeket
havonta az Ars Electronica Server számára választottak ki (http://www.aec.at/)
(Linz, Ausztria) Video Networks and Architecture: Some Physical Realities of Electronic Space, in: Electronic Culture, szerk.: Timothy Druckrey (Aperture, New York) Breathing Fresh Norwegian Air into Cyberspace, in: HyperPhoto (Oslo, Norway) |
|
1995 | Cyber Intimacy: From Net Nookie to Coffee Talk; az Interfiction
3 Festival of Media Art számára összeállított előadás írott verziója
(Kassel, Németország) The Cold War - (TV) Lessons from the Past for the Future (a Checkpoint 95 számára), in: Wired World fesztivál katalógus, Ars Electronica (Springer Verlag, Ausztria) Multimedia Metaphors - New works by George Legrady, in: SCREEN Multimedia (MACup Verlag, Hamburg) Art Between High and Low Technology, WRO 95 (International Sound Basis Visual Art Festival, Wroclaw, Poland), in: SCREEN Multimedia (MACup Verlag, Hamburg) Time to Interface - Multimedia and Non-linear Media Art, a ZEIT szimpozionról, szerk.: Dr. Heidemarie Seblatnig, Gesellschaft SYNEMA (Wien) At Home in the Room of Alenka Pirman; tanulmány a kiállítás katalógusa számára, System VII - Eva Wohlgemuth (Neue Galerie, Graz, Ausztria) |
|
1994 | Realtime, ORF II (Astria), in: EIKON (Wien) Intelligent Ambiente: Video, in: Intelligent Ambiente, Ars Electronica, fesztivál-katalógus (Springer Verlag, Ausztria) That Which Is (tanulmány Bill Viola installációiról), in: Bill Viola kiállítási katalógus (Rio de Janeiro, Brazília) Kunst aus dem Computer, (az ITERATIONS kiállításról - International Center of Photography, NYC), a Screen Multimedia számára (MACup Verlag, Hamburg) |
|
1993 | Interactive TV: The Innovations of Artists, in: Screen Multimedia
(MACup Verlag, Hamburg) For Tony, in: Dummies, Dolls and Poison Candy...Cigarettes, Flowers and Videotape (Tony Oursler kiállításáról készült publikáció, Bluecoat Gallery and Ikon Gallery, Liverpool, England Interactive Interferences: Artists interactive television and the challenge of new multimedia television, in: ON THE AIR: Kunst im oeffenlichen datenraum, szerk.: Heidi Grundmann (Transit, Innsbruck, Ausztria) Video and TV: An historical overview, in: VIDEO MEDIA: A Survey, Ed. Minna Tarka (Taide, Helsinki, Finnország) Media Madness in Tokyo, in: Montage (Medienwerkstadt, Wien) |
|
1992 | A Political Interference: Art on Television, in: SCAN fesztivál-katalógus
(Scan Gallery, Tokyo) Installation: Art, Media, Social Statement, in: Montage (Medienwerkstadt, Vienna) |
|
1991 | Video: Violence, in: OUT OF CONTROL fesztivál-katalógus,
szerk.: Gottfried Hattinger (Ars Electronica, Linz, Austria) Video Art: What's TV Got To Do With It?, in: Illuminating Video: An Essential Guide to Video Art, szerk.: Doug Hall and Sally Jo Fifer (Aperture/BAVC) |
|
1990 | Women, Myth and Sexuality, in: European Media Art Festival katalógus (EMAF, Osnabruck, Németország) | |
1987 | Video on Television: The CAT Fund (producer), in: Ars Electronica
catalogue (Linz, Ausztria) The Arts for Television, társszerk.: Dorine Mignot és Julie Lazar, kiállítási katalógus (MOCA, Stedelijk Museum) Doug Hall: The Spectacle of Image, in: Videoworks, Doug Hall (The ICA Boston, USA) |
|
1985 | Muntadas: Exposicion, in: Muntadas: Selection de Trabajos en video 1974-1984 (Fernando Viande Gallery, Madrid) | |
1984 | 1984 More than a Decade, in: Video: A Retrospective, szerk.: Kira Perov (Long Beach Museum of Art, California, USA) | |
1983 | Video Art: A Personal Medium, in: The Second Link: Viewpoints on Video in the Eighties, szerk.: Lorne Falk (The Banff Centre, Canada) | |
1979 | Southern California Video Resources Directory (szerkesztő): annotált művész-, intézmény-, kiállítás-weboldal és videópublikáció gyűjtemény Kiadó: Some Serious Business, Inc., Los Angeles, 1979. Támogató: National Endowment for the Arts Media Program. | |
Vissza "A felfedezés elõtti pillanat"-hoz |