OFFLINE VERZIÓ ONLINE VERZIÓ
Valentina Valentini Valentina Valentini a 20. századi elõadómûvészetek
problematikájával foglalkozik, a Calabriai Egyetem mûvészeti
fakultásán ad elõ. Jelentõsek a színház,
a képzõmûvészet és az új technológiák
kapcsolatát elemzõ vizsgálódásai. Európában
a multimédia események és az elõadómûvészetek
területén az egyik legelismertebb szaktekintélynek
számít. Számos elméleti és történeti
jellegû tanulmányt publikált a 20. századi
színházról (Il dibattito sul teatro nel USA: Schechner
e TDR, 1974 és La teoria della performance, 1985); Dopo
il teatro moderno (1989) c. mûvében pedig újradefiniálta
a dramaturgia fogalmát. Nagyszabású, kétkötetes
tanulmányt írt a színház és az új
médiumok egymásrahatásáról (Teatro
in immagine: Eventi performativi e nuovi media I, és Audiovisivi
per il teatro II, 1987). Egy hosszabb tanulmánya – kiadatlan
anyagokkal összeszerkesztve – a Gabriele D’Annunzio-tragédiák
elsõ bemutatóinak rekonstrukcióját megkísérlõ
kétkötetes mûvé (Il poema visibile) és
D’Annunzio színházi esztétikájává
bõvült (La tragedia moderna e mediterranea és
Un fanciullo delicato e forte: D’Annunzio e il cinema). Mindemellett
egy Rubbettino által kiadott, a kortárs elõadómûvészetekkel
és drámával (pl.: Franco Scaldati, Squat Színház,
Teatro della Fortezza, Peter Sellers stb.) foglalkozó sorozat fõszerkesztõje,
valamint a Bulzoni kiadónál megjelent Heiner Muller-színház
monográfia szerkesztõje. 1986 óta a Rassegna Internazonale
di Taormina Arte Video d’Autore mûvészeti igazgatója,
amely számára évente szerkeszt egy-egy kiadványt
a film, a videó, a televízió és a médiamûvészetek
egymásrahatásával kapcsolatban. Tanulmányait
számos hazai és nemzetközi újság publikálja,
többek között a Biblioteca Teatrale, Ariel,
The Drama Review, Theaterschrift, FilmCritica, Bianco
e Nero, Drammaturgia, Performance Arts Journal és
a Performance Research. |
Vissza "A felfedezés elõtti pillanat"-hoz |