A falusi nyaralót tartó városiak sem áltathatják magukat azzal, hogy környezetbarát életet élnek (legalább hétvégeken), mert ahol füvet nyírnak kertápolás helyett, ahol ugyanazt a közmûvesített kényelmet várják, mint a városon, ott nincs körfor-gás. Sajnos a falusiak nagy része is ezt az életformát választja, így semmivel sem jobb a városiaknál.
Környezetbarát, körforgásra épülõ életvitel csak a közmûvek nélküli falvakban van már. Ezekben olcsó a megélhetés, az esõvízbe elég egy csipet mosópor is, a lakás fûtése és vízfogyasztása egyénileg beállítható, zöldséget, gyümölcsöt lehet termel-ni, a gyümölcsöket be lehet fõzni. Több idõ jut emberi kapcsolatokra, itt a hírek még személyesek, az emberek közeliek. Ezért a kapcsolati háló kiterjed szinte mindenkire, rendszeres az ajándékozás, gondoskodás, és mindez jóval nagyobb biztonságot ad, mint a városi élet kényelmei.
A falusi élet nehéz is: több a fizikai munka, hiányzik a kényelem és a jólét. A gazdasági környezet nem támogatja: a falusi gazdálkodó nem kap beruházási segélyt, a városról jött emberek nem értenek az ottani életvitelhez, mindent a saját kárukon kell megtanulniuk. Az emberi csalódások, az egyedül maradás itt sem kerülhetõ el.
Aki mindezt kibírja, az egészségesen élhet, és örömmel tölti el a szépség védelme, a világ jobbításáért végzett munka, a saját körben hatékony környezetvédelem. És a madarak. A sikeres életmódváltáshoz több ember együttes vállalása kell, kör-nyezet- és emberszeretet nagy mennyiségben, és nem árt, ha vannak köztük nõk is, akik szeretnek a kerttel foglalkozni.
A sok alapos kérdésre válaszolva Zsuzsi elmondta még, hogy a bányai közösség életformájának gondolata Alsószentivánon keletkezett a 60-as években, létszámtörténetük: 2 - 12 - 6, közös életük szorosabb az összejáró közösségekénél, de lazább, mint egy kommunáé. Terveik, célkitûzéseik nem voltak, csak életformájuk, amelynek problémáit a gyakori találkozási alkalmakkor megvitatják. Megélhetésük forrásai a saját termelés és a szociális támogatás. Szellemi táplálékuk sokféle szabadon választott biblikus és világi tanulmány, Várnai Laci, Dombi Feri bácsi és a Tájék révén kapcsolódnak a Bokorhoz.