Ma az igazi hatalom nem politikai, katonai, fiskális vagy médiahatalom, hanem monetáris, amely felett nem gyakorol legi-tim ellenõrzést sem a parlament, sem a kormány. Intézményi eszköze a nemzeti bank, amelyik pénzt hamisít, mert a tízszeresét kölcsönzi ki annak, amennyije van, és erre kamatot szed. A pénzoligarchia, ez a szervezett magánhatalom azonban megtanulta, hogy csak 30%-ot lehet elvonni a reálgazdaságból, mert ennél több már nyugtalanságot okoz a társadalomban. Célja ellentétes a politikai demokráciával, ezért érdeke a parlament létszámának csökkentése. (Kevesebb embert könnyebb irányítani.) A hozzánemértõk fejében pedig célszerû ködöt és zûrzavart kelteni.
Nem hiába tiltja a Biblia 52 helyen is a kamatot. A Német Püspöki Kar pedig 400 oldalas beadvánnyal fordult a II. Vatikáni Zsinathoz, amelyben a kamat keresztényellenes hatásáról írt, de nem vitatták meg. A kamat és a pénzoligarchia babiloni talál-mány. Nem zsidó ügy, a Fuggerek sem zsidók voltak, a mai bankárok nagy többsége szintén nem zsidó. Inkább a szabadkõ-mûvesekhez van közük.
Az elmagánosított pénzkibocsátást, a nemzeti bankokat vissza kell helyezni a legitim, demokratikusan felügyelt államha-talom alá, különben a pénzügyi manipulációk szabják meg, hogy mennyi adót kell fizetnünk, és ennek nagy része mindig újabb és újabb kamattörlesztésekre megy el, bármiféle haszon nélkül.
Drábik János megoldásában, a "közpénzrendszerben", az állam csak annyi pénzt bocsát ki, amennyi a megtermelt értékek cseréjéhez szükséges, a társadalom éves nyereségébõl pedig a közszolgáltatásokat (iskola, kórház) finanszírozza. Ha ennél több közszolgáltatásra van szükség, csak akkor vet ki az állampolgárokra adót. Az USA-ban például 1913-ig nem volt személyi jövedelemadó, egészen addig, amíg a pénzügyi oligarchia ezt ki nem kényszerítette. Ha ugyanis az államot sikerül eladósítani, akkor a végtelenségig fizetheti a kamatokat az adókból.