Főoldal Könyvespolc Társalgó Keresés Könyvajánló
Bachman Gábor
Bak Imre
Csernus Tibor
El Kazovszkij
Fajó János
fe Lugossy László
Konc András
Kőnig Frigyes
Köves Éva
Maurer Dóra
Nádler István
Pinczehelyi Sándor
Roskó Gábor
Szirtes János

 

Bachman Gábor

Született: 1952, Pécs

Kiállítások:
1996 - VI. Nemzetközi Építészeti Biennále, Velence
1997 - IFA Galéria, Stutgart, Bonn, Róma
1997 - Mirage City Another Utopia, Tokió


Ha van művész, aki nem tűri a kategóriákat, Bachman Gábor egészen bizonyosan az. Mert nem építész vagy belsőépítész, hanem építész is, belsőépítész is, festő, szobrász és modellkészítő is, egyszóval olyan művész, aki a maga összetettségében látja a világot, s azt kiséreli meg látványá alakítani. Amit ő csinál, az legjobban talán a térművész vagy látványművész fogalmával közelíthető meg. Aligha véletlen, hogy olyan közel került a filmhez, a filmesek világához. S a filmesek közt is - mondjuk - egy Bódy Gáborhoz, Huszárik Zoltánhoz. Azokhoz, akiknak művészete tagadásra épül, miként Bachmané is. Nem is lehet másképp, hisz benyomásom szerint Bachman Gábor legalább egy lóhosszal jár kora előtt. Ízig-vérig értelmiségi, aki pontosan tudja, hogy mit csinal, hallatlanul, mondhatni könyörtelen következetességgel racionalis, s ugyanakkor mégis tele van érzelmekkel, ha ugy tetszik, az egész emberiséget magához ölelő szeretettel. És persze indulattal. Ez az indulat azonban mindig valamiért van. S egyben valakiért. Azokért, akik talán majd a huszonegyedik században leszünk. Ezt a huszonegyedik századot álmodta most bele "a semmi építészetébe".

Göncz Árpád



A semmi építészete XIII/III.,
1996, olaj, vászon, 200X130 cm

« vissza

 
© Európai kulturális füzetek 1999-2006.   Minden jog a szerzőké illetve az örökösöké.