|
Bachman Gábor
|
Bak Imre
|
Csernus Tibor
|
El Kazovszkij
|
Fajó János
|
fe Lugossy László
|
Konc András
|
Kőnig Frigyes
|
Köves Éva
|
Maurer Dóra
|
Nádler István
|
Pinczehelyi Sándor
|
Roskó Gábor
|
Szirtes János
|
|
Bachman Gábor
Született: 1952, Pécs
Kiállítások:
1996 - VI. Nemzetközi Építészeti Biennále, Velence
1997 - IFA Galéria, Stutgart, Bonn, Róma
1997 - Mirage City Another Utopia, Tokió
Ha van művész, aki nem tűri a kategóriákat, Bachman Gábor egészen bizonyosan az.
Mert nem építész vagy belsőépítész, hanem építész is, belsőépítész is, festő, szobrász
és modellkészítő is, egyszóval olyan művész, aki a maga összetettségében látja a világot, s azt
kiséreli meg látványá alakítani. Amit ő csinál, az legjobban talán a térművész vagy
látványművész fogalmával közelíthető meg. Aligha véletlen, hogy olyan közel került a filmhez,
a filmesek világához. S a filmesek közt is - mondjuk - egy Bódy Gáborhoz, Huszárik Zoltánhoz.
Azokhoz, akiknak művészete tagadásra épül, miként Bachmané is. Nem is lehet másképp, hisz benyomásom szerint
Bachman Gábor legalább egy lóhosszal jár kora előtt. Ízig-vérig értelmiségi, aki pontosan
tudja, hogy mit csinal, hallatlanul, mondhatni könyörtelen következetességgel racionalis, s ugyanakkor mégis tele van
érzelmekkel, ha ugy tetszik, az egész emberiséget magához ölelő szeretettel. És persze indulattal.
Ez az indulat azonban mindig valamiért van. S egyben valakiért. Azokért, akik talán majd a huszonegyedik században
leszünk. Ezt a huszonegyedik századot álmodta most bele "a semmi építészetébe".
Göncz Árpád
A semmi építészete XIII/III.,
1996, olaj, vászon, 200X130 cm
« vissza
|