9.5.
ANGOL NYELV5-8. ÉVFOLYAM
A TANTÁRGY ÓRATERVE
5.évf. 6.évf. 7.évf. 8.évf.
Heti óraszám 2 2 2 2
Éves óraszám 74 74 74 74
CÉLOK, FELADATOK
A tanuló értse meg és tudja követni a tanár utasításait.
Életszerű és valós beszédhelyzetekbe
n feltett kérdéseket értsen meg és tudjon rájuk reagálni.Egyszerű információk adása és kérése beszédhelyzetekben.
A helyes hangsúly, hanglejtés és a helyes beszédritmus kialakítása.
A tanulók szerezzenek alapvető jártasságot és készséget a témákhoz kötött
beszédben.El kell mélyíteni az előző osztályokban tanult nyelvi jelenségeket és nyelvtani szerkezeteket.
Az országismeret révén a tanulók ismerjék meg az angol nyelvterületen élő emberek életét, kultúráját, társadalmát, hagyományait.
A tanulók sajátítsák
el a különböző nyelvtanulási módszereket és ezzel alakítsák ki egyéni nyelvtanulási technikájukat.Merjenek idegen nyelven megszólalni, fokozatosan növekedjen bátorsága és önbizalma ezen a téren.
TANESZKÖZÖK
Tanulói
Tanári
EGYÉB ESZKÖZÖK
ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS
A szóbeli értékelés mellett fontos az írásbeli feladatok értékelése is.
Az értékelés legyen folyamatos minden órán.
Az értékelés legyen sokoldalú, terjedjen ki a négy alapkészségre (beszédértés, beszédkészség, olvasásértés, íráskészség), a nyelvtani anyag és a szókincs elsajátításának vizsgálatára.
ÍRÁSBELI ÉRTÉKELÉS
,
SZÓBELI BESZÁMOLÁSI FORMÁK
5.osztály
TANKÖNYV:
K
ezdő csoport: Shelagh Rixon: Tip-TopKönyv / Student s Book/
Munkafüzet
Haladó csoport: Project English 1.
Könyv /Student s Book/
Munkafüzet /Nyelvtani gyakorlati és
szójegyzékkel bővített magyar kiadás/
CÉL:
A nyelvtanulás első évében legfontosabb célunk a nyelvtanuláshoz szükséges alapvető készségek magalapozása, a nyelvtanulás szokásainak kialakítása, az angol nyelv iránti érdeklődés felkeltése, a nyelvtanulás megszerettetése.
A tanuló értse meg és tudja követni a tanár utasításait.
Él
etszerű és valós beszédhelyzetekben feltett kérdéseket értse és tudjon rájuk reagálni.Egyszerű információk adása és kérése beszédhelyzetekben.
A helyes hangsúly, hanglejtés és a helyes beszédritmus kialakítása.
El kell mélyíteni az előző osztályokban tanu
lt nyelvi jelenségeket és nyelvtani szerkezeteket.KÖVETELMÉNY
BESZÉDÉRTÉS
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
abból tudjon információt kiszűrni.
BESZÉDKÉSZSÉG
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
OLVASÁSÉRTÉS
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
ÍRÁSKÉSZSÉG
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
TANANYAG TÉMAKÖRÖK
KEZDŐ CSOPORT
NYELVTAN
HALADÓ CSOPORT
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
Beszédszituációhoz kapcsolódó egyszerű kérdések, válaszok.
Óravezetéssel kapcsolatos közlések megértése.
A tanár kérdéseinek és utasításainak megértése.
Feldolgozott szöveg érthető kiejtéssel hangsúllyal és hanglejtéssel történő felolvasása.
Ismert szókincsre épülő egyszerű /tanult/ nyelvtani anyagot tartalmazó szöveg tartalmának összefoglalása magyarul.
Feldolgozott szövegből egyszerű mondatok leírása,
tollbamondás után.Feldolgozott szöveghez kapcsolódó egyszerű kérdések megválaszolása.
Néhány mondatos önálló szöveg megszerkesztése.
6.OSZTÁLY
TANKÖNYV
KEZDŐ CSOPORT
Project 1.HALADÓ CSOPORT Project 1.
CÉL
A kommunikációs alapkészségek továbbfejle
sztése, erősödjön az önbizalma az aktív nyelvhasználéat terén.Tudjon információt adni és kapni saját közvetlen világáról.
KÖVETELMÉNY
BESZÉDÉRTÉS
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
BESZÉDKÉSZSÉG
Kezdő csoport:
Haladó csoport
OLVASÁSÉRTÉS
Kezdő csoport
Haladó csoport:
ÍRÁSKÉSZSÉG
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
TANANYAG TÉMAKÖRÖK
Kezdő csoport:
NYELVTAN
O clock, past, to, quarter.
Haladó csoport:
NYELVTAN Birtokos szerkezet
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
A tanult szavakat, nyelvtani szerkezetek alkalmazásával kérdés feltevése válaszadással.
Rövid ismert nyelvtani szerkezeteket tartalmazó,- magnóról elhangzó - szöveg megértése.
Ismert szóki
ncsre és nyelvtani jelenségekre épülő szöveg megértéseFeldolgozott témákhoz kapcsolódó kérdések megválaszolása.
Ismert szókincsre, nyelvtani struktúrákra épülő szöveg tollbamondás utáni leírása.
7. OSZTÁLY
TANKÖNYV:
Kezdő csoport: Project 1.
Haladó csoport: Project 2.
CÉL
A kommunikációs alapkészségek továbbfejlesztése, hogy a tanuló tudja a nyelvet hétköznapi helyzetekben használni, erősödjön önbizalma az aktív nyelvhasználat terén. El kell mélyíteni az alőző osztályokban tanult nyelvi jelensége
ket és nyelvtani szerkezeteket.
KÖVETELMÉNY:
BESZÉDÉRTÉS
Kezdő csoport:
Haladó csoport:
BESZÉDKÉSZSÉG
Kezdő csoport
Haladó csoport
OLVASÁSÉRTÉS
Kezdő csoport
Az olvasott szöveggel kapcsolatban feladatokat megoldani.
Haladó csoport
ÍRÁSKÉSZSÉG
Kezdő csoport
Haladó csoport
TANANYAG TÉMAKÖRÖK
Kezdő csoport
NYELVTAN Birtokos szerkezet
Haladó csoport
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
A te
rmészetes beszédtempót megközelítő rövid mindennapi témáról szóló szöveg, szituáció megértés. Különböző szövegtípusok olvasása és értelmezése közös és önálló munkában egyaránt.Kétnyelvű szótárak alkalmazása, használata.
Ismert szövegek jó kiejtéssel, hely
es intonációval történő felolvasása.A tanuló tudjon egyszerűen, de összefüggően / helyesen / beszélni a mindennapi élet dolgairól, eseményeiről a tanult nyelvtani struktúrákat alkalmazva. Tudjon egy adott képről beszélni, leírni, valamint képekről történe
tet elmesélni, kitalálni.Jelenségek, dolgok / pl. múltbeli események / írásban történő visszaadása.
Képen megjelenített történet, szituáció néhány mondatban való leírása.
Fordítás angolról szótár segítségével.
8.OSZTÁLY
TANKÖNYV
Kezdő csoport Project 2.Haladó csoport Project 2.,3.
CÉL
Önálló ismeretszerzés. Az eddig kialakított stratégiák megerősítése.
A beszédfolyamatosság és nyelvhelyesség közötti egyensúly megteremtése.
Ösztönzés az egyéni érdeklődésnek megfelelő egyéni információszerzésre.
KÖVETELMÉNYEK
BESZÉDÉRTÉS
Kezdő csoport
Haladó csoport
BESZÉDKÉSZSÉG
Kezdő csoport
Haladó csoport
OLVASÁSÉRTÉS
Kezdő csoport
Haladó csoport
ÍRÁSKÉSZSÉG
Kezdő csoport
Haladó csoport
TANANYAG TÉMAKÖRÖK
Kezdő csoport
NYELVTAN
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
A természetes beszédt
empót megközelítő, rövid mindennapi témáról szóló szöveg, szituáció megértése.A tanár / tananyaggal kapcsolatos / egyszerű idegen nyelven történő magyarázatának megértése.
A tanuló tudjon egyszerűen, de összefüggően / valamint helyesen / beszélni a mindennapi élet dolgairól, eseményeiről a tanult nyelvi struktúrákat alkalmazva. /pl. beszámoló, jellemzés stb./.
Nemcsak ismert, hanem a tanuló szókincsén alapuló ismeretlen szöveg jó kiejtéssel, helyes intonációval történő felolvasása.
Kétnyelvű szótárak alkal
mazása.Különböző szövegtípusok olvasása és értelmezése közösen és önállóan.
Jelenségek, dolgok írásban történő válaszadása több mondatos szöveg írása.
Képen megjelenített szituáció, történet néhány mondatban való leírása.
9.6.
ANGOL NYELV (választható)2-4. évfolyam
A TANTÁRGY ÓRATERVE:
______________________________________________________________
2.évf. 3-évf. 4.évf
Heti óraszám 2 2 2
Éves óraszám 74 74 74
_______________________________________
CÉLOK, FELADATOK
Az angol nyelv tanulásának megszerettetése, játékos megközelítéssel.
A nyelv hangzásvilágának, zenéjének megismerése. Az artikulációs bázis fejlesztése, speciális hangzók, hanglejtés, szóhangsúly, mondathangsúly megfigyelés.
Az idegen nyelven való önkifejezés megismerése.
A főbb nyelvtani alapegységek tanulásának alapozása, illetve megkezdése.
A továbbiakban ezekre koncentrikusan bővülve épülhet a nyelvtani anyag.
Dalok, rímek megismerése, amelyek tematikusan segítik a beszélt nyelv és nyelvtan elsajátítását.
Ezek megismertetik a tanulókat az angol gyermekek világával.
Aktív és passzív szókincs gyűjtése, dalokon, játékokon keresztül is.
Utasítások megértése, végrehajtása.
Mondatok átalakítása szócserével, használatuk élő helyzetekben.
A sémák, mintamondatok használatának megtanítása.
Cselekvéssel összekötött szövegek, rímek tanulása, szerepjátékok.
A beszédkészség és a beszédértés kialakítása.
A gyakorlati nyelvkészségek elsajátítása.
TANESZKÖZÖK
és cselekedtető eszközcsalád/
ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS
A tanulók szóbeli és írásbeli munkáját egyaránt értékeljük.
Célszerű az osztály és az egyének teljesítményét minden órán értékelni.
Írásbeli értékelés
Szóbeli értékelés
2.osztály
CÉL, FELADAT
Támasszon kedvet és igényt a nyelvi foglalkozásokon való részvételre.
Szoktassa a kisgyereket az idegen nyelvű beszédhez.
Ismertesse meg a gyereket másnépek dalaival, mondókáival, játékaival.
KÖVETELMÁNYEK
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló értse meg a tanár idegen nyelvű óravezetését,
ismerje fel, értse meg a tanult szavakat, egysz
erű mondatokat,értse meg a tanár egyszerű kérdéseit, utasításait és erre tudjon reagálni.
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló tudjon helyes kiejtéssel, hangsúllyal szavakat, egyszerű mondatokat ismételni,
tudjon a tanár kérdéseire 1-2 szavas választ adni,
tudj
on emlékezetből elmondani rövid dalt, verset mondókát,témakörönként 10-12 szót, 1-2 egyszerű kifejezést, mondatot.
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló ismerje fel és értse meg a leírt ismert szavakat, rövid mondatokat., és
ezeket önállóan tudja felolvasni helyes kiejtéssel, hanglejtéssel.
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló legyen képes ismert szavakat, rövid mondatokat lemásolni.
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
nyelvtani magyarázat nélküli megfigyeltetés, utánzás, pontos
kiejtés, folyamatos javítás, mintaadás.
MINIMUM KÖVETELMÉNY
Tudjon köszönni, valamit megköszönni.
Témánként ismerjen rá 4-5 szóra.
A tanuló tudjon 10-ig számolni, számokat lemá
solni, betűzni, elolvasni.Legyenek képesek ismert szavakból álló rövid mondatokat leírni, és elolvasni.
Betűzött szavak kitalálása, írott szókártya elolvasása.
Főnevek egyes és többes számuk.
A tanuló ismerje az alapszíneket.
Ismerjen 4-5 egyszerű mondóká
t, dalt.
3.osztály
CÉLOK, FELADATOK
A gyakorlati nyelvi készségek elsajátítása.
A beszédkészség és a beszédértés kialakítása.
A helyes kiejtés és intonáció kialakítása.
Az írástéma növelése és a folyamatos írás kialakítása.
Az olvasás és íráskészség kialakításához szükséges nyelvi alapok lerakása.
KÖVETELMÉNYEK
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló értse meg a tanár utasításait, a tananyagra vonatkozó kérdéseit,
tudjon a feltett kérdésekre válaszolni,
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló tudjon helyes kiejtéssel egyszerű mondatokat mondani,
Tudjon helyes kiejtéssel emlékezetből elmondani verset, mondókát, dalt,
témakörönként 12-15 szót,
tudjon mondani 2-3 egyszerű mondatot kifejezést.
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló ismerje fel és értse meg a leírt szavakat, rövid mondatokat, ezeket felolvasni.
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló tudjon ismert szavakból álló szöveget lemásolni,
tudjon tanult szavakat hallás után leírni.
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
MINIMUM KÖVETELMÉNY
Értse meg és tudja követni a tanár óravezetéssel kapcsolatos egyszerű utasításait, kérdéseit.
Értse meg a tananyaghoz kap
csolódó egyszerű kérdéseket, közléseket.Tudjon a tananyaghoz kapcsolódó egyszerű kérdéseket feltenni, azokra válaszolni.
A tanuló legyen képes a feldolgozott tankönyvi szöveget helyes kiejtéssel felolvasni.
Ismert szavakat helyesen leírni.
Ismert szavakból álló mondatokat lemásolni.
4.osztály
CÉLOK, FELADATOK
Fontos feladat a helyes, érthető beszéd kialakítása.
A tanuló értse meg és tudja követni a tanár utasításait.
A feltett kérdéseket értse meg és tudjon rájuk reagálni.
A helyes hangsúly, hanglejtés és a helyes beszédritmus kialakítása
Merjen idegen nyelven megszólalni.
KÖVETELMÉNYEK
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló értse meg a tanár a tananyaghoz kapcsolódó kérdéseit, egyszerű magyarázatát,
értse meg a tankönyv hanganyagát, hallás utáni gyakorlatait tudja megoldani.
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló tudjon a tananyaghoz kapcsolódó egyszerű kérdéseket feltenni, azokra válaszolni
rövid párbeszédeket eljátszani,
tudja tetszését, nem tetszését kifejezni.
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló tudjon ismert szöveget helyes kiejtéssel, hanglejtéssel felolvasni,
ismert szövegből a számára szükséges információt kikeresni.
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló tudjon ismert szavakból álló szöveget lemásolni,
egyszerű mondatokat hallás után leírni,
különböző tankönyvi feladatokat önállóan m
egoldani,minta alapján önállóan mondatokat írni.
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
MINIMUMKÖVETELMÉNY
A tanuló ismerje fel és értse meg a tanult szavakat, kifejezéseket és egyszerű mondatokat.
A tanuló tudjon megfelelően reagálni a tanár egyszerű kérdéseire.
Tudjon a tanuló megközelítőleg helyes hangsúllyal, hanglejtéssel és helyes ritmusban egyszerű monda
tokat ismételni.A tanult témakörön belül az ismert szókészlettel és szerkezetekkel tudjon kérdésekre reagálni, röviden párbeszédet folytatni, képről néhány mondatot mondani.
A tanuló legyen képes a feldolgozott szöveget érthető kiejtéssel folyamatosan fel
olvasni.Ismert szavakat, kifejezéseket helyesen leírni.
9.7
. HANGOLKA 5-8.évfolyam (választható)
A TANTÁRGY ÓRATERVE:
ÉVFOLYAM 5. 6. 7. 8.
HETI ÓRASZÁM 1 1 1 1
ÉVES ÓRASZÁM 37 37 37 37
CÉLOK, FELADATOK
Az eddig kialakított stratégiák megerősíté
se.El kell mélyíteni az eddig tanult nyelvi jelenségeket, nyelvtani szerkezeteket, kifejezéseket és a lexikai témákat.
Ösztönzés az egyéni érdeklődésnek megfelelő információszerzésre.
A tanuló számára jelentsen élményt és élvezetet az angol nyelv használa
ta, és segítségével gazdagodjon személyisége, bővüljenek társas kapcsolatai, ismereti a világról.Ismerkedjen meg az angol nyelvi közösségek mindennapi életével, társadalmával, kultúrájával.
TANESZKÖZÖK
Némethné Hock Ildikó: Társalgás, szituációk, képleírások
Project 3.
Carry on…
Kétnyelvű szótár
Egynyelvűszótár
Szakkönyvek
Nyelvtani táblázatok
Angol nyelvű gyakorlatok c. könyv
Hangszalag a tankönyvekhez
Videós nyelvleckék a tankönyvekhez
Hangszalag versekkel, dalokkal, kiejtéssel.
ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS
Az eredményes tanulás-tanítás folyamat alapfeltétele a folyamatos és rendszeres ellenőrzés, értékelés.
Az értékelés legyen sokoldalú, terjedjen ki a négy alapkészségre, a nyelvtani anyag és a szókincs elsajátításának vizsgálatára.
A szóbeli értékelés mellett fontos az írásbeli feladatok értékelése.
5.OSZTÁLY
CÉL
Fontos feladat a szókincs bővítése.
Helyes kiejtés, hangsúly és intonáció elsajátítása.
Szöveg felmondása, párbeszédek eljátszása.
Önálló szöveg megszerkesztése téma megadása és kép segítségével.
KÖVETELMÉNY
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló:
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló:
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló:
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló:
TANANYAG
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
A gyerek tudja követni a tanár közléseit és tudjon rájuk reagálni.
Alakuljon tovább a helyes hangsúly, hanglejtés és hangképzés.
Tudjon a tanuló egyszerű információt kérni és adni.
A tanulók ismert szöveget tudjanak jó kiejtéssel, helye intonációval felolvasni és a szöveget tudják előadni.
Feldolgozott szövegből egyszerű mondatok leírása, tollbamondás után.
Tudjon meghívót, képeslapot írni, rövid eseménysort leírni.
6.OSZTÁLY
CÉL
El kell mélyíteni az eddig tanult nyelvi jelenségeket.
Merjen idegen nyelven megszólalni, növekedjen bátorsága, önbizalma e téren.
Biztosan és jól használja a kétnyelvű szótárt.
KÖVETELMÉNY
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló:
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló:
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló:
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló:
TANANYAG
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
Tanult szavak, nyelvtani szerkezetek alkalmazásával kérdés feltevése., válaszadás.
Feldolgozott szöveg lényegének kiemelése.
A tanuló tudjon egyszerű képről mondatban beszélni.
Rövid, ismert nyelvtani szerkezeteket tartalmazó, magnóról elhangzó szöveg megértése.
Tanult témákhoz kapcsolódó beszéd megértése.
Legyen képes megoldani a szöveghez kapcsolódó gyakorlatokat.
Ismert szókincsre és nyelvtani jelensé
gekre épülő szöveg megértése.Tartalom összefoglalása. Feldolgozott témákhoz kapcsolódó egyszerű kérdések megválaszolása.
Ismert szókincsre, és nyelvtanra épülő szöveg tollbamondás utáni leírása., és ismert témakörben a képről önálló szövegalkotás és leír
ás megszerkesztése.
7.OSZTÁLY
CÉL
Új ismeretek szerzése idegen nyelven és más műveltségi területekről.. A tanult nyelvtani szerkezetek pontos elsajátítása idegen nyelvi kommunikáció a tanórán.
Önálló ismeretszerzés szótár segítségével. Egynyelvű szótára
k alkalmazása.KÖVETELMÉNY
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló:
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló:
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló:
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló:
TANANYAG
TÉMAKÖRÖK
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
A tanuló értse meg a tanár egyszerű, idegen nyelven történő magyarázatát.
Ért
se meg az előző szintnél változatosabb kérdéseket, és tudjon rájuk válaszolni.Találja meg a számára fontos információt. Az esetleg ismeretlen elemek jelentését igyekezzen kitalálni.
A tanuló a megfelelő ismeretek birtokában értse meg a tudásszintjének megfelelő hanganyagot.
A tanuló tudjon kezdeményezni, fenntartani rövid beszélgetést ismert témában.
tudja tetszését, nem tetszését kinyilvánítani érzelmeit kifejezni és ezek iránt másoktól érdeklődni.
Tudjon az okokról érdeklődni, a miértekre válaszolni.
Tud
jon egyszerűen, összefüggően beszélgetni a mindennapi életben családjával, barátaival.Igyekezzen a tanuló egyes ismeretlen szövegelemek jelentését kikövetkeztetni.
Az olvasott szöveggel kapcsolatos feladatokat végrehajtani.
Ismerjen meg az idegen nyelv használatával megoldható feladatokhoz szükséges autentikus szöveget. /menetrend, étlap, feliratok, hirdetések /.
A tanuló tudjon több mondatból álló egyszerű összefüggő szöveget írni.
Tudja egyszerű mondatait logikailag összefűzni.
8.OSZTÁLY
CÉL
Az önálló vélemény kialakítása és angol nyelven való megfogalmazása.
Az önálló ismeretszerzés képességének megszerzése, kialakítása, fejlesztése.
A nyelvtanulás iránti igény megtartása, erősítése.
KÖVETELMÉNY
BESZÉDÉRTÉS
A tanuló:
BESZÉDKÉSZSÉG
A tanuló:
OLVASÁSÉRTÉS
A tanuló:
ÍRÁSKÉSZSÉG
A tanuló:
TANANYAG
TÉMAKÖRÖK
Naprendszer
Az űr / jövőbeli tervek /
Fontos felfedezések
Környezetvédelem /Mit tehetünk megóvásáért?/
Az iskola világa / régen és ma /, egyenruha, szabályok az iskolában…
Tudomány és technika
Ünnepek: karácsony, húsvét nagy péntek, halloween
Magyarország, Budapest.
NYELVTAN
MINIMUM TELJESÍTMÉNY
Értse meg az összetettebb, a természeteshez hasonlító beszédet.
Tudja kiszűrni a lényeget a gondosan kiválasztott nyelvileg hiteles szövegből.
Tudjon a tanuló az általa ismert mindennapi beszédhelyzetekben beszélgetést kezdeményezni, folytatni, befejezni.
Tudja kifejezni egyetértését, egyet nem értését.
Tudjon külföldi vendégének rövid tájékoztatást adni a fővárosáról ill. lakóhelyéről.
Tudjon a tanuló a tanórán – tanári segítséggel – nyelvileg összetettebb szöveget is és házi olvasmányt megérteni és feldolgozni.
Tudjon ezekről a megadott szempontok szerint beszámolni.
Tudjon a tanuló egyszerű önéletrajzot írni, tudjon minta alapján levelet, képeslapot
küldeni.Tudjon megfelelő fordítási feladatokat megoldani.