SOROS ALAPÍTVÁNY If You '98

[Fõoldal] [Pályázatok] [Seregélyes] [Arcok] [Fotóalbum]



Zárógondolatok



A legfontosabb teendő az lenne, ha a szülők ebben a tekintetben is figyelemmel kísérnék gyermekük fejlődését, hiszen a túlzott és szelekció nélküli televízió-nézés, a hipotézisünkben feltett és a tanulmányunkban is beigazolódott módon súlyos károkat okozhat gyermekeikben.

Nem hisszük, hogy a V-chip (az USA-ban elterjedőben lévő műszer, amely kikapcsolja a Tv-t, ha ott nem gyermekeknek szóló műsor van) lenne a megoldás.
A gyermekeknek meg kellene tanulni, hogy hogyan szelektáljanak és amit látnak azt képesek legyenek értékelni. Teljesen természetes és jó ha a fiatalok is ismerik az új és modern filmeket és műsorokat, csak az nem mindegy, hogy hogyan dolgozzák fel illetve értékelik azokat. Azért is fontos ez, mert a gyermekkorban elsajátított viselkedési forma lesz mérvadó felnőttkorban.

Külön tanulmányt érdemelne a különböző Médiák hatalma és befolyása.Úgy manipulálnak minket percről percre, hogy azt észre sem vesszük. Ha egy kicsit körbe nézünk otthon a polcainkon, rájövünk, hogy szinte az összes ott található terméket a televízióban látható reklámokból ismerjük. Ezeket a hirdetéseket hazánkban is több millióan látják. Így nem csoda, ha a boltokban is csak ezek kaphatóak, hiszen a keresletet ezekre a termékekre teremtették meg. Ám nem csak bevásárlási szokásainkat befolyásolja hanem ízlésünket, elképzeléseinket, gondolatainkat és választásunkat is. Gondoljuk csak el, hogy milyen könnyen befogadunk és elhiszünk egy-egy hírt, amit csak közvetítenek felénk és habár sosem látunk a színfalak mögé.

A Gyermekbarát Mozgalom kezdeményezte, hogy a NAT keretében az iskolákban is oktassák a szelektív Tv nézést. Ez, úgy tűnik egyelőre nem valósul meg, pedig a televízió szinte mindannyiunk életének része. A mozgalom képeslapjait ajándékoztuk válaszadóinknak, azzal a céllal, hogy talán kérdőívünk hatására is elgondolkoznak televíziónézési szokásaikon.

Reméljük kutatásunk és tanulmányunk hatással volt azokra akik kitöltötték kérdőíveinket és azokra akik elolvassák ezt a  tanulmányt. Talán  elgondolkodtató lesz mindannyiuk számára és (leendő) gyermekeiket is igyekeznek majd a televízió elől „elrángatva” inkább egy közös családi programra csalogatni…
 
 
Kerdőív

 



SOROS Alapítvány webmaster@soros.hu