Adaptációs program

Az iskolakezdés első félévére kidolgozott program, minden az adott évben, az iskolában kerülő tanuló számára

A fejlesztés tartalma a különböző tevékenységek, cselekvések végzésekor lezajló pszichikus folyamat valamennyi összetevőjére irányul, azaz biztosítja a pontos, differenciált észlelés, az összerendezett, koordinált mozgás, az információk összekapcsolásának, pontos visszaadásának, az emlékezetnek, a szándékos figyelemnek az integrált fejlődését.

A fejlesztés tartalmai fő fejlesztési területekre rendszerezettek. A közvetlen környezet emberi- és tárgyi viszonyrendszereiben, a mindennapi cselekvésekben megjelenő tevékenységek megválasztását segíti a program témaajánlása.

Tartalmazza a program az egyéni fejlesztéshez szükséges diagnosztizáló értékelés nélkülözhetetlen vizsgáló eljárásait, útmutatást ad az egyéni fejlesztési tervek készítéséhez.

A program két nagy fejlesztési területre, a beszéd -és mozgás területeire tagolva, a pszichés funkciókra részletezve, témacentrikusan felépített.

Lehetőséget biztosít az egyénileg feltárt jellemzők alapján felállított fejlesztő diagnózisra épülő egyéni fejlesztési stratégiák kidolgozására.

A személyiség biztonságérzetének megteremtésével, az egyéni diagnosztikára épülő funkcionális képességfejlesztéssel az adaptációs program féléves időszakában kívánjuk elérni a gyermekeknél az egyénhez viszonyítva azt a legoptimálisabb adaptív állapotot, amely elégséges előfeltétele a tantárgyi rendszerű fejlesztésnek.

Vissza a Tanítás-tanulás tevékenységrendszerekhez