"....A New Yorkban élő Böröczcel kapcsolatos egy másik,
párhuzamos kiállítás: New York Tarot címmel 11-en, valahonnan a Sohoból,
küldtek egy kortárs Tarot-paklit a Liget Galériába....A New York-i kortárs
avantgardeok szorgosan összejártak bulizni, és egymást bízták meg, adott
méretben, de minden egyéb megkötés nélkül, készítsenek egyet-kettôt a Bűvész,
a Pápa(nő), a Császár(nő), a Szerelmesek, a Szekér, az Igazságosság, a
Remete, a Szerencsekerék, a Kard, az Erő, a Torony, a Csillagok, a Hold,
a Nap, a Világ vagy a Bolond, sőt a Halál, a Végitélet, netán az Akasztott
mögött meghúzódó antik és mai, azaz filosz és empirikus bölcseletek képére...A
mágia nagyarányú burjánzása az ókori államokban mindig kórtünet volt: a
társadalmi meghasonlás, a szellemi kiúttalanság, a válság jele. Máig az
maradt, New Yorkban és Budapesten is. Marschall-segély helyett gyönyörű
vicik-vacakok és még szebb Tarot-lapok érkeznek. A vernisszázson jósoltak
is a művészek. Gondolom, nem sok jót. Ez benne az igaz, vagyis szép."
156. New York Tarot - Andread Camuto, Verne
Davson, Piroska Detvay, Tim Hunter, Sherry Johnson, Bill Lynch, Ppaul Rodriguez,
Robert D. Tucker, Micjael Wilde, Wendy Wilde, Julie Wilde-Stalker /o. Laura
Hoptman, guest curator: Laura Hoptman/
``...Connected with Böröcz who is living in New York, there is another,
parallel exhibition entitled New York Tarot: 11 people, somewhere from
Soho, sent a contemporary Tarot pack to the Liget Gallery... The New York
contemporary avantgardes are always busy with coming together and having
parties, and they entrusted each other with making one or two cards with
the picture of the Wizard, the Pope, the Emperor /Empress/, the Lovers,
the Wagon, the Justness, the Hermit, the Luck-wheel, the Sword, the Power,
the Tower, the Stars, the Moon, the Sun, the World or the Fool, and even
Death, the Last Judgement, perchance the antic and the present, or the
scholarly and experimental philosophies hidden behind the Hanged... The
large-scale attraction of black magic was always a prognostic symptom in
the ancient states: a sign of the social dissension, the spiritual egressless,
the crisis. It still is, in Budapest and in New York, too. Instead of the
Marschall-subvention we received beautiful trumperies and even more beautiful
Tarot-cards. The artists also gave readings at the vernissage. I guess
there was nothing good. That is the genuine, the beautiful in it.``