VISSZA A LISTÁHOZ
ENGLISH

   "....A New Yorkban élő Böröczcel kapcsolatos egy másik, párhuzamos kiállítás: New York Tarot címmel 11-en, valahonnan a Sohoból, küldtek egy kortárs Tarot-paklit a Liget Galériába....A New York-i kortárs avantgardeok szorgosan összejártak bulizni, és egymást bízták meg, adott méretben, de minden egyéb megkötés nélkül, készítsenek egyet-kettôt a Bűvész, a Pápa(nő), a Császár(nő), a Szerelmesek, a Szekér, az Igazságosság, a Remete, a Szerencsekerék, a Kard, az Erő, a Torony, a Csillagok, a Hold, a Nap, a Világ vagy a Bolond, sőt a Halál, a Végitélet, netán az Akasztott mögött meghúzódó antik és mai, azaz filosz és empirikus bölcseletek képére...A mágia nagyarányú burjánzása az ókori államokban mindig kórtünet volt: a társadalmi meghasonlás, a szellemi kiúttalanság, a válság jele. Máig az maradt, New Yorkban és Budapesten is. Marschall-segély helyett gyönyörű vicik-vacakok és még szebb Tarot-lapok érkeznek. A vernisszázson jósoltak is a művészek. Gondolom, nem sok jót. Ez benne az igaz, vagyis szép."
 
 

                    Szegő György: Fecsegô csecsebecsék - KRITIKA,  93/8 , 47.p

 

156. New York Tarot - Andread Camuto, Verne Davson, Piroska Detvay, Tim Hunter, Sherry Johnson, Bill Lynch, Ppaul Rodriguez, Robert D. Tucker, Micjael Wilde, Wendy Wilde, Julie Wilde-Stalker /o. Laura Hoptman, guest curator: Laura Hoptman/
 
 


A kiállítás kurátora, Laura J. Hoptman   ``...Connected with Böröcz who is living in New York, there is another, parallel exhibition entitled New York Tarot: 11 people, somewhere from Soho, sent a contemporary Tarot pack to the Liget Gallery... The New York contemporary avantgardes are always busy with coming together and having parties, and they entrusted each other with making one or two cards with the picture of the Wizard, the Pope, the Emperor /Empress/, the Lovers, the Wagon, the Justness, the Hermit, the Luck-wheel, the Sword, the Power, the Tower, the Stars, the Moon, the Sun, the World or the Fool, and even Death, the Last Judgement, perchance the antic and the present, or the scholarly and experimental philosophies hidden behind the Hanged... The large-scale attraction of black magic was always a prognostic symptom in the ancient states: a sign of the social dissension, the spiritual egressless, the crisis. It still is, in Budapest and in New York, too. Instead of the Marschall-subvention we received beautiful trumperies and even more beautiful Tarot-cards. The artists also gave readings at the vernissage. I guess there was nothing good. That is the genuine, the beautiful in it.``
 
 

György Szegő: Chattering knick-knacks - KRITIKA, 93/8, 47.p