VISSZA A LISTÁHOZ
 

THE FOREFRONT WINDOW / THE REAR WINDOW
(AZ UTCAI ABLAK / A HÁTSÓ ABLAK)

A PROJEKT LÉNYEGE: ANONYM SZEMÉLYEK MEGFIGYELÉSE EGY BELSŐ ÉS EGY KÜLSŐ TÉRBEN. A PROJEKT KÉT RÉSZBŐL ÁLL, HÁROM FÁZISBAN FELÉPÍTVE.

1. RÉSZ  THE FOREFRONT WINDOW
A 15 PERCES PÁRBESZÉD NÉLKÜLI „DOKUMENTUM” EGY NEM HIVATALOS FILM JELENETÉNEK DRÁMÁJÁT JÁRJA KÖRÜL. A FILM EGY ÚTKERESZTEZŐDÉSBEN JÁTSZÓDIK, MELYET LAKÁSOM UTCAI ABLAKÁBÓL SZEMLÉLÜNK. OLYAN EMBEREK TALÁLKOZÓHELYE EZ, AKIK CÉLTALANUL SÉTÁLNAK. A VELÜK TÖRTÉNŐ ESEMÉNYEKET REGISZTRÁLTAM A FILMBEN.
A FÔSZEREPLÔK TERMÉSZETESEN NEM TUDTÁK, HOGY EGY FILMFELVÉTELEN VESZNEK RÉSZT.

2. RÉSZ  THE REAR WINDOW
AZ INSTALLÁCIÓT A MŰ-TEREM GALÉRIÁBAN (VII.KER. DOHÁNY U. 16-18) HELYEZTEM EL. A GALÉRIA EGY BÉRHÁZ BELSŐ UDVARÁBAN VAN, ATTÓL EGY VASRÁCCSAL ELVÁLASZTVA. AZ UDVAR FÉLIG PRIVÁT JELLEGŰ, MELYET ÁLTALÁBAN ÁTLÓSAN KERESZTEZNEK AZ EMBEREK, AKIK VAGY A GALÉRIÁBA VAGY A LAKÁSUKBA MENNEK. A GALÉRIA TERÉBEN EGY BIZTONSÁGI KAMERA VAN FELSZERELVE, AMELY MINDEN MOZGÁST REGISZTRÁL. MINDENKI, AKI ÁTSZELI A BELSŐ UDVART, VAGY BEPILLANT A GALÉRIÁBA A KAMERA FELVESZI, A GALÉRIA KÖZEPÉN ELHELYEZETT MONITORON PEDIG LÁTHATÓVÁ TESZ. ÍGY A GALÉRIA LÁTOGATÓJA AZT LÁTHATJA, AHOGY Ő MAGA A KIÁLLÍTÁST NÉZI.
2.B/ A KIÁLLÍTÁS UTÁN A REGISZTRÁLT ANYAG FELDOLGOZÁSRA KERÜL A PROJEKT VÉGSŐ FÁZISÁHOZ.

A FOREFRONT  WINDOW ÉS A REAR WINDOW TEHÁT KÉT „DOKUMENTUMFILM”, KB. 15 PERCESEK, ÉS EGYÜTT ALKOTNAK EGY PROJEKTET.
MINDKETTŐ ADOTT NÉZŐPONTBÓL ÉS ADOTT KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT KÉSZÜLT. A FOREFRONT WINDOW-BAN A NÉZŐ A MEGFIGYELŐ, MÍG A REAR WINDOWBAN A NÉZŐ AZ AKI MEGFIGYELÉS ALATT ÁLL.
 
 

GRAZIELLA TOMASI