https://bogigh.wixsite.com/bogigh/about
http://www.memoart.eu/muveszek.php?artist_id=18
https://www.youtube.com/watch?v=Mx4fmzqWMjA
https://www.ujmuveszet.hu/2015/11/hollo-a-hollonak-nem-farkasa/
videóelőzetes
megnyitó (videó)
tárlatvezetés (2016. június 19.)
G.Horváth Boglárka: Vázlatok/Ember
Embernek Embere/
Megnyitotta Karafiáth Orsolya, Wéber Kristóf,
2019. május 30-án, 18 órától
A kiállítás megtekinthető június 27-ig
A kiállítás a megnyitót követően csak
e-mailben történő előzetes időpont-egyeztetéssel látogatható.
E-mail: ligal@c3.hu

G.Horváth Boglárka: Ember embernek embere
/Vázlatok/
Évekig gondolkoztam azon, hogyan érlelődhetne
össze képeimben minden, amivel eddig foglalkoztam: tér, idő,
konceptuális gondolkodás, festészet, portré, csendélet.
Úgy tűnik számomra ebben a sorozatomban ezeket
sikerül együttesen működtetni, a közöttük érzékeltethető
feszültségeket és különbségeket kibékíteni egymással.
Gondolatok:
1. Helyemet a festészetben, a
festők között keresem.
2.Elengedhetetlennek tartom a festészeten túl
működő jelentős művészek gondolatiságának tanulmányozását és
megértését, mivel azok meghatározó szerepet játszottak és
játszanak a jelenlegi festészeti magatartások alakulásában is.
3. Korunkban a festőnek gondolkodnia kell
arról, hogy ki ő és mit képvisel.
4. A gondolkodás sokszor túllépi a festői
érzékenységet.
5. állást szeretnék foglalni a festészet
jelentősége mellett.
Koncept:
Gondolataimból arra jutottam, hogy van egy igen
keskeny terület, amelyen belül érdemes kutatni, megismerni, a
festészet mellett kitartva tisztelegni a festészeten túllépő
alkotó művészet jelentős képviselői előtt. Hozzáállásuk a
világhoz, magukról alkotott képük, akcióik, észrevételeik,
publikációik, dokumentációk formájában maradt csak fenn. Ami egy
konceptuális művész esetében épp olyan fontos , ha nem még
fontosabb, mint maga a múzeumban őrzött alkotás.
Különösen mai szemmel nézve lehet még
fontosabb, hiszen a kortárs művészetben van egy évtizedek óta
érzékelhető tendencia, melynek lényege, hogy a művész nem
hagyományos értelemben vett művészetet produkál, hanem
megelégszik annak dokumentálásával.A néző tehát a galériában a
művészet dokumentumaival találkozik, ha pedig művészeti tárgyú
könyveket lapozgat, azokban újabb, a művész tevékenységével
kapcsolatos dokumentumokkal szembesül. Dokumentum dokumentum
hátán, mondhatja a kívülálló, s ebben kétségtelenül van igazság.
Meg abban is, amit az esztéták és kritikusok mondanak: hogy
ezeket a dokumentumokat nagyon sokféle módon lehet és kell
kezelni. Ami engem illet én úgy kezelem őket, ahogy a festők
maga a látványt mindig is kezelték. Figyelem a dokumentumokat,
különösen a nem művészi célzattal készült fényképeket- egy
kicsit úgy, ahogy némely tájképfestők a természetet figyelték- s
a mintegy magától ikonszerűvé vált dokumentumokat visszafordítom
a festészet nyelvére.
Portrékat festek az általam választott
művészekről, saját terükben, saját tárgyaikkal körülvéve,
miközben a kép szerkezetén és a festés módján keresztül
megpróbálok érzékeltetni valamit abból a szellemiségből,
amelyről egyébként csak más médiumok révén tájékozódhatunk.
"Bogi-gondolatok IV.: A gondolkodás
sokszor túllépi a festői érzékenységet.
Későre jár már, vagy túl korán van, mikor a
próbateremből hallom, ahogy Bús Misi tömegoszlat egy YouTube
dj jóvoltából. Harminc éve kész az egész, és levert a nő,
akiről még mindig nem tudjuk, hogy szőke vagy barna, de nekem
mégis jobban esik most, mint a Getnó vagy a Twist and shout…
Nem tart sokáig az élmény, mert mire
feleszmélek, az ismeretlen ismerősök gitárt ragadnak, egyikük
beül a dobok mögé, valaki a mikrofont támadja egy megafonnal,
a dj pedig az egészre ráúsztatja a Bukott diákot a
Zámbó-dinasztia valamelyik tagjának előadásában.
A szürreális jelenetnek végül a szomszédok
felháborodásával megtámogatott belső ellenállás vet véget.
Duchamp közben sunyin ül és hallgat."
Részlet Pauer Emánuel megnyitó beszédéből,
amely a Memoart galériában hangzott el.
2015.09.08
"A kiállítás címéből is kiderül, hogy
kiket látunk a képeken: embereket. Rendben, de kik ők, miért
esett épp ő rájuk modellként G.Horváth választása? Mert ezek
bizony, tágabb értelemben vett családi képek. A festmények
fókuszában rokonok, értem alatta szellemi rokonok ülnek, vagy
állnak, olyan festő példaképek, akik gondolkodása, élete
hatással volt, van Bogira, olyan kisugárzású személyiségek,
akikkel bármikor szívesen teázna, vagy Unicumozna és
beszélgetne, nem csupán művészetről, hanem testről és
lélekről, életről és halálról is. Mert valamennyi választottja
nem csupán művész, akár kimagasló mművész, hanem néha
meghökkentően izgalmas életű, pályájú az extremitásoktól sem
mentes, a világról karakteresen gondolkodó ember is."
Részlet Kemény György megnyitóbeszédéből,
amely a Memoart galériában hangzott el.
2017.09.30.
Ezeket az emberséges méretű olajképeimet minden
esetben kutakodás, böngészés és rajzolás előzi meg, azaz a
festészet hagyományos útját képviselve : vázlatokat készítek,
papírra ceruzával, tollal, pasztellel , vázlatfüzetekbe vagy
külön álló papírdarabokra az általam kiválasztott személyről,
tárgyairól és műveiről, mielőtt a vásznon megjelenne az addigra
már- már szinte teljesen letisztult kép. Jelen kiállításomon
ezeket szeretném az érdeklődők szeme elé tárni, a bennük
rejlő esetlenséggel, keresgéléssel avagy biztató
bátorítással együtt.