https://www.instagram.com/beata._.szabo/
http://www.beataszabo.hu/
Mucsi
Emese Szabó Beáta Kenyérbél című kiállításáról (videó)
Szabó Beáta: Kenyérbél performansz (videó)
Szabó Beáta a Kenyérbél című kiállításáról
(videó)
Szabó
Beáta: Kenyérbél
A kiállítást megnyitotta Mucsi Emese a Robert Capa Kortárs
Fotográfiai Központ kurátora, művészeti író
Megnyitó és performansz: 2020. október 8-án 18 órától a Liget
Galéria honlapján
A kiállítás megtekinthető november 5-ig a Liget Galériában
A megnyitót követően a kiállítás csak e-mailben
történő előzetes időpont-egyeztetéssel látogatható.
E-mail: ligal@c3.hu / beataszabo.art@gmail.com
Késztetés és öröm a kezemmel gyúrni a festéket a vásznon. A
bedöglő és újra életet nyerő anyaggal játszom, hagyom mozogni,
szilárdulni, megindulni; a színekkel kísérletezem, a kép- szobor
határterületet sértem.
A test továbbra is inspirál; legyen az az emberi test, vagy akár
a festmény teste. A test inkább hordozó vagy egy a saját
lényegével? Hol van a határa az élőnek és a tárgynak? Ez
szabadságfok vagy társadalmi és kulturális megállapodás kérdése?
A tészták nyers állapotukban erős hasonlóságot mutatnak az
emberi bőrrel, különösen a lágy női szövettel. A tészta illata,
színe, íze, tapintható teste szerves és élő, szinte lélegzik.
Ugyanakkor mégiscsak tárgynak tekintjük, így azt tehetünk vele,
amit csak akarunk?
Szabó Beáta: Hagymaleves, 2020
Beáta Szabó: Trust your gut!
Opening speech: Emese Mucsi, curator of the Robert Capa
Contemporary Photography Center, art critic
The opening speech and the performance is viewable on the
website of Liget Gallery on October 8, 2020 at 6 pm
http://www.ligetgaleria.c3.hu/
The exhibition can be viewed from October 8 to November 5,
2020.
If you would like to visit the exhibition,
please let us know by email:
ligal@c3.hu / beataszabo.art@gmail.com
Kneading paints with my hands on canvas is a joyful urge. I love
playing with messy matter, dying, drying or reviving it. Letting
it move, solidify and then pushing it further. I experiment with
the colors. I delve into the borderlands between image and
sculpture.
The nature of the body continues to inspire me. Whether that be
the body of a human being or the body of a painting. Is a body a
vessel or is it merely its own substance? Where is the boundary
between object and organism? Is it a question of a degree of
freedom, or is it a larger one, a societal issue of cultural
agreement?
Wet doughs closely resemble human skin, especially the soft
female tissue. The smell, the color, the taste and the palpable
body of dough is organic and vital, it almost breaths. However,
it is an object, so can we do whatever we want with it?
Thanks for the proof-reading to Mark Richards.