143. évfolyam 2. szám |
ISSN 1585-4515 |
2019. április–június |
TARTALOMJEGYZÉK
A határon túliak államnyelvoktatásáról
Tolcsvai Nagy Gábor: Az államnyelv oktatása, az írás és olvasás tanítása a határon túli magyar régiókban
Vančo Ildikó: A szlovák nyelvi készségek kialakítása a szlovákiai magyar tanítási nyelvű iskolák alsó tagozatán
Beregszászi Anikó – Kolozsvári-Nagy Enikő: Az olvasás és az írás tanítása a kárpátaljai magyar tannyelvű iskolákban
Tódor Erika: Nyelvi alapkészségek kialakítása a romániai magyar tannyelvű iskolákban
Kozmács István: Az államnyelv oktatása a szlovákiai magyar tannyelvű általános iskolákban
Tolcsvai Nagy Gábor: A módszertan, amint elnyom vagy felszabadít. Írás- és olvasástanítás, államnyelv-elsajátítás a határon túli magyarok körében
Nyelv és stílus
Balázs Géza: Tárgyilagosság, érzékenység, misztikum. Tárnok Zoltán kisepikája
Simon Gábor – Bajzát Tímea – Ballagó Júlia – Havasi Zsuzsanna – Roskó Mira – Szlávich Eszter: Metaforaazonosítás magyar nyelvű szövegekben: egy módszer adaptálásáról
A nyelvtudomány műhelyéből
Pomázi Bence: A névutóvá válás vizsgálata a köszönhetően, betudhatóan és a megfelelően lexémák esetében
Szemle
Kádár Edit (szerk.): FELADATBANK anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1–2. kötet (Ismerteti: Jánk István)
Benczes Réka: Korszakváltás a nyelvészetben. Tolcsvai Nagy Gábor (szerk.): Nyelvtan
A Magyar Nyelvőr állandó támogatója az MTA Könyv- és Folyóirat-kiadó Bizottsága.
|