143. évfolyam 3. szám |
ISSN 1585-4515 |
2019. július–szeptember |
TARTALOMJEGYZÉK
Nyelv és iskola
Bodó Csanád: Kinek a hangján? A kisebbségi oktatás nyelvi dilemmái
A nyelvtudomány műhelyéből
Szili Katalin: A beszélői szándékok és a szintaktikai szerkezetek viszonya a függő beszédben. A hogy-os mondatok kérdéséhez pragmatikai aspektusból
Horváth László: Óvodások beszéde etimológiai megközelítésben
Balázs Andrea – Krizsai Fruzsina – Babarczy Anna: Beszédaktusok megértése óvodáskorban
Varga Mónika: Tudományos asszonyok, kanboszorkányok és módszertani szempontok a boszorkányperek pragmatikai vizsgálatához
Szó- és szólásmagyarázatok
Rácz János: A tokfélék neveinek történeti-etimológiai vizsgálata
Szemle
Fóris Ágota – Bölcskei Andrea (szerk.): A szabványosítás fordítási és terminológiai vonatkozásai (Ismerteti: Sólyom Réka)
Bóbita varázskönyve. Weöres-breviárium. Összeállította, ritmizálta Nagy L. János (Ismerteti: V. Raisz Rózsa)
Domonkosi Ágnes – Simon Gábor (szerk.): Nyelv, poétika, kogníció. Elmélet és módszer a poétikai kutatásban (Ismerteti: Horváth Péter)
A Magyar Nyelvőr állandó támogatója az MTA Könyv- és Folyóirat-kiadó Bizottsága.
|