

145. évfolyam 3. szám |
ISSN 1585-4515 |
2021. július–szeptember |

TARTALOMJEGYZÉK
A nyelvtudomány műhelyéből
Laczkó Krisztina: A metapragmatikai tudatosság jelzései internet közvetítette diskurzusokban
Hrenek Éva: Szinonímia a feledésbe + ige típusú funkcióigés szerkezetek körében
Dér Csilla Ilona: Diskurzusjelölő a periférián? A szerintem véleményjelölő beszélt nyelvbeli pozícióiról
Istók Béla – Lőrincz Gábor – Lőrincz Julianna: A lexikai variánsok és az alakpárok kapcsolatrendszere
Szó- és szólásmagyarázatok
Horváth László: A tévedett : tévedt kettősség történetéhez
Szemle
Sólyom Réka: Szaknyelvi szemantika (Ismerteti: Ludányi Zsófia)
Beregszászi Anikó: Alkalmi mondatok zongorára. A magyar nyelv oktatásának kihívásai kisebbségben (Ismerteti: Kamacsi Zoltán)
Ludányi Zsófia – Jánk István – Domonkosi Ágnes (szerk.): A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeliKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból (Ismerteti: Kocsis Ágnes – Varga-Sebestyén Eszter)
A Magyar Nyelvőr állandó támogatója az MTA Könyv- és Folyóirat-kiadó Bizottsága.
|