Drozdik
Orshi |
Oshi
Ohashi
Fiatal és szép, magabiztos kozmetikai cikkek
1997. Goethe Intézet, Budapest
|
|
A
TESTET ÖLTÖTT LOGOSZ
című, áprilisban
megrendezésre kerülô kiállítás és szimpózium sorozat elsô és bevezetô
eseménye OSHI OHASHI kiállítása a GOETHE INTÉZETBEN. űô Oshi Ohashi
legújabb kiállítása április 9.-én nyílik 18 órakor a Goethe Intézetben.
Az installáció az OSHIDO szépség ápolás "CONFIDENT" nevű termékeit
mutatja be. Oshi Ohashi New York-ban élô, 25 éves, japán származású
művésznô . Gyönyörű és készen áll a sikerre. Az utóbbi években
egy kiállítássorozaton dolgozott amelynek a "YOUNG AND BEAUTIFUL"
címet adta. Ennek az installációsorozatnak a része az a kiállítás,
amely a CONFIDENT nevű szépségápoló szereket mutatja be. Oshi
Ohashi évekig sikeres divatmodellként dolgozott. Pár évvel ezelôtt
úgy döntött, hogy művész lesz és a divatszakmában szerzett élményeit
és tudását konceptuális bázisként használja fel a szépségipar
kritikai elemzéséhez. Ezt a munkáját mutatja be a Goethe Intézet
április 9-30-ig. A fiatal művésznô a szépségápolási ipar termelési
és eladási módszerét mint ready-made konceptet használja. Ezért
elsô lépésként az OSHIDO nevű céget hozta létre: Oshi Ohashi New
York-Budapest-Tokyo. Az új szépségápolási termékek neve CONFIDENT.
Az OSHIDO kozmetikai termékeket Tribeca Green nevű New York-i
cég gyártja. Ezek a szépségápolási szerek a leghatékonyabb magyar
gyógynövény származékokat, és ezek piaci terjesztéséhez, a legrafináltabb
nemzetközi korporációs hirdetési technikákat használják fel. Az
alábbi Stendhal idézet rávilágít a szépségápolási ipar és marketing
működési mechanizmusának pszichológiájára: " A szépség semmi más
mint igéret a boldogságra." A szépségápolási termékek fogyasztója
a boldogság igéretébe fekteti be pénzét és reményét . Ha igaz
az, amit Stendhal állít, " A szépség nem más, mint ígéret a boldogságra",
akkor ez az ígéretet minden potenciális vásárlónak megadja a lehetôséget,
hogy befektessen a jövôben megvalósuló boldogságra. A kozmetikai
szerek hirdetései a szép és fiatal nôt vagy férfit állítják a
vagy központjába, hogy image-ük a boldogság igerétet adja el.
A szépítôszerek vásárlója sokszorosan ki van téve az igéretnek
ambivalens dimenzióinak. Elôször is önbizalmat elveszti, mert
nem olyan szép és boldog, mint a képen szereplô, majd megvásárolja
a szépség biztosító eszközöket, hogy újból összemérje tükörképet
az emlékkép szépségével. Gyakran veszít, majd rájön, hogy pénztárcája
nem bírja azt az összeget, ami esetleg a látott hirdetés modellje
fizetett a szépségápolási cikkekért is így önmaga kívül álló nézôje
lesz saját lehetôségeinek. Oshi Ohasi
About Beauty (Slides from Oshi Ohashi exhibition)
The artist close they studio doors to create the perfect beauty,
leave outside of the door the presence of living flesh. The absence
of real woman. A confused place between the woman and her representation.
There is an opposition between the real woman and her representation,
but this subtle place where the beauty lays. Female body as marketing
tool. The representation of the world when woman was young and
beautiful or she was nothing. Beauty remains the problem for a
woman. . If she does not have it she hopes she will gain it, if
she possesses it she will certainly lose it. A woman maybe privileged
to be the bearer of universal beauty itself. Idealized mental
representation. The beauty is a theoretical probe and the same
time it is a problem for woman. Beauty is in the eye of the beholder.
Beauty promise happiness. An image of a young woman as a beauty
promise happiness. Behind a woman there is, always, the image
to which the question of her beauty must be referred. Hence desire
reaches beyond mere flesh to painted or photographed perfection,
which, impossibly, it wills to become flash-and more than flash.
The portrait of a woman whose beauty no living woman could match.
The paint can't only be a paint on the canvas but the makeup layers
of the paint or the light of the photograps. Equates beauty with
an abstract perfection of forms, his unequivocal separation of
imperfect flesh. Artist skills in giving lasting substance to
the ideal, object of desire. It is this confusion of mortal beauty
with art which (des)organizes thinking as if the beauty was in
history in real woman, which motivated the artist to create the
portraits. Lacan's idea of the child's identification with an
imaginary perfection. Primary identification with another being
whom the child perceives as omnipotent, namely the mother as constitutive
of the ideal-ego the way in which the subject must behave in order
to respond to the expectations of authority. The ego ideal is
thus subject to the agency of the super-ego firmed through the
internalization of parental prohibitions and demands. (Thus the
ideas about beauty.) The Cosmetic Body Manufacturing the Cosmetic
Self YOUNG & BEAUTIFUL: OSHIDO BEAUTY PRODUCTS CONFIDENT The installation
titled "OSHIDO BEAUTY PRODUCTS, CONFIDENT", introduces beauty
products to Ohasi's continuing exhibition series "Young & Beautiful".OSHI
OHASHI Oshi Ohashi, the 25 year old Japanese artist, lives in
New York is beautiful and ready for success. She was a successful
fashion model for couple of years, but several years ego she decided
to be an artist and use her experience as conceptual base for
critical analysis of beauty/fashion industry. Ohashi forms her
work using ready-made concept from the production and promotion
of "Beauty Products". She therefore started her own company: OSHIDO.
Oshi Ohashi New York-Budapest-Tokyo. She calls her new line of
beauty products CONFIDENT. The OSHIDO cosmetics are produced by
Tribeca Green, a New York based company. The cosmetics are made
from the finest blend of natural and herbal ingredients from Hungary
and will be promoted through international corporate methods of
advertisement . The company OSHIDO reuses the method and psychology
from the established promotion and production of the beauty industry.
A Stendhal quote helps to understand the psychology of the marketing
method: "Beauty is nothing else but a promise of happiness." The
consumer of beauty products invests her hope and money into this
promise of happiness. CONFIDENT fragrance You can wear a fragrance
to attract a man or ... you can wear a fragrance to celebrate
your own power of attraction and see what happens. Oshido cosmetic
products for women The modern woman knows her power. She takes
care of her beauty and youth and positions herself where power
is. She asserts her thought and ideas, knows her own power, always
confident. She knows and uses the best youth preserving cosmetics,
which never fails to support her confidence and beauty.
|
|