PILLANATKÉP
MÉDIAMŰVÉSZET 2005
english version
Beöthy Balázs /
Mesterházy Zsolt /
Pereszlényi Roland

Forgács Péter
Kozma Éva /
Veres Szabolcs Géza

Langh Róbert
Lendvai Ádám
Lévay Jenő
Mátrai Erik
Nextlab
Örkényi Antal
Ravasz András
Sugár János
Szacsva y Pál
Szegedy-Maszák Zoltán /
Fernezelyi Márton

Szőnyi András
Tóth Szilvi /
Benedek Gáspár

Vécsei Júlia




 
Szacsva y Pál:
Labdajáték
interaktív videoinstalláció

A Labdajáték olyan helyzetbe hozza befogadóját, mely többszörösen provokatív. Az installáció által kínált alaphelyzet a játékost fizikai agresszióra buzdítja, mely agresszió egy virtuális térben „csapódik le”. A kiállítóban talált labdákkal a vetített mozgóképet dobálhatja a látogató, melynek hatására a mozgóképen szereplő emberi alakok, eltalálásuk esetén, a kép aljára potyognak és hangzó formában nyílvánítanak véleményt az esetről. A befogadót a játék emocionálisan arra készteti, hogy folytassa –és minél ügyesebben irtsa a mozgó emberi alakokat – miközben a sikeres találatot mindig váratlan és kiszámíthatatlan válasz „díjazza”. A Labdajáték külön sajátossága, hogy a benne szereplő áldozatok alakjai ismert művészek képmásainak felhasználásával készültek. A szereplők az általuk megtestesített művészek véleményét mondják el „esetükről”.

A Labdajáték nyitott mű. Interaktív volta lehetővé teszi a benne/általa megjelenített tartalmak befogadó általi viszonylagos átrendezését. Ugyanakkor már a mű elkészítéséhez is alkotótársakat kértem fel (a Labdajátékban 11 külföldi és 11 magyar művész vállalt „szerepet”). Következésképpen, fontos eleme a műnek, hogy, noha az elképzelés és a mű keretének, alapstruktúrájának terve saját szerzeményem, üzenetének kiteljesedéséhez egy kollektív alkotói munka vezetett. A Labdajáték az „Artiste Trouvé” (Talált művész) projekt része, melynek egyik fő célja a művészek által kezdeményezett kollektív alkotói folyamatok ösztönzése.

 



NKA / NKÖM / IHM / C3 / Műcsarnok / Jövőháza