PILLANATKÉP MÉDIAMŰVÉSZET 2005 |
|||
english version | |||
Beöthy Balázs / Mesterházy Zsolt / Pereszlényi Roland Forgács Péter Kozma Éva / Veres Szabolcs Géza Langh Róbert Lendvai Ádám Lévay Jenő Mátrai Erik Nextlab Örkényi Antal Ravasz András Sugár János Szacsva y Pál Szegedy-Maszák Zoltán / Fernezelyi Márton Szőnyi András Tóth Szilvi / Benedek Gáspár Vécsei Júlia |
Szacsva y Pál: Labdajáték interaktív videoinstalláció A Labdajáték olyan helyzetbe hozza befogadóját, mely többszörösen provokatív. Az installáció által kínált alaphelyzet a játékost fizikai agresszióra buzdítja, mely agresszió egy virtuális térben „csapódik le”. A kiállítóban talált labdákkal a vetített mozgóképet dobálhatja a látogató, melynek hatására a mozgóképen szereplő emberi alakok, eltalálásuk esetén, a kép aljára potyognak és hangzó formában nyílvánítanak véleményt az esetről. A befogadót a játék emocionálisan arra készteti, hogy folytassa –és minél ügyesebben irtsa a mozgó emberi alakokat – miközben a sikeres találatot mindig váratlan és kiszámíthatatlan válasz „díjazza”. A Labdajáték külön sajátossága, hogy a benne szereplő áldozatok alakjai ismert művészek képmásainak felhasználásával készültek. A szereplők az általuk megtestesített művészek véleményét mondják el „esetükről”. A Labdajáték nyitott mű. Interaktív volta lehetővé teszi a benne/általa megjelenített tartalmak befogadó általi viszonylagos átrendezését. Ugyanakkor már a mű elkészítéséhez is alkotótársakat kértem fel (a Labdajátékban 11 külföldi és 11 magyar művész vállalt „szerepet”). Következésképpen, fontos eleme a műnek, hogy, noha az elképzelés és a mű keretének, alapstruktúrájának terve saját szerzeményem, üzenetének kiteljesedéséhez egy kollektív alkotói munka vezetett. A Labdajáték az „Artiste Trouvé” (Talált művész) projekt része, melynek egyik fő célja a művészek által kezdeményezett kollektív alkotói folyamatok ösztönzése. |
||
NKA / NKÖM / IHM / C3 / Műcsarnok / Jövőháza |