[Fõoldal]
[Pályázatok]
[Seregélyes]
[Arcok]
[Fotóalbum]
A tanulmány elkészítésének
menete
A kutatásunk eszköze egy négy oldalas kérdõív
volt, amelyet mellékelünk tanulmányunkhoz. Összesen
114 diákot kérdeztünk meg, 58 lányt és
56 fiút.
A kérdõív öt részre osztható:
-
Az elsõ részben a diák és a közvetlen
család kapcsolatát és állapotát vizsgáltuk.
Arról érdeklõdtünk, hogy a fiatalok hogyan vélekednek
helyzetükrõl, milyen körülmények között
élik családi életüket, milyen a viszonyuk a családtagokkal,
mennyire tevékenyek a szûkebb rokoni környezetben.
-
A második részben a hasonló korú fiatalokkal
való kapcsolatról kérdeztük a diákokat.
Ebben kitértünk:
- a diák szórakozási szokásaira,
gyakoriságára és módjaira
- arra, hogy a diákok hogy érzik magukat az iskolában,
az osztályban, hogy mennyire tudtak beilleszkedni a közösségbe
és milyen a közösségi szellem
- a fiatalok szerelmi életére, a párkapcsolatokra
és arra, hogy hogyan viszonyulnak partnerükhöz illetve
partnerük hogyan viszonyul az õ környezetükhöz.
-
A harmadik részben azt vizsgáltuk, hogy a diákok
hogyan viszonyulnak az öngyilkosság gondolatához és
mi a véleményük róla.
-
A negyedik részben arról próbáltunk információt
szerezni, hogy a különbözõ lelkisegélyszolgálatok
mennyire keresettek, illetve milyen mértékben nyújtanak
segítséget a problémák megoldására.
-
Az ötödik rész a fiatalok általános
közérzetérõl tájékozódik
és arról, hogy a magány milyen téren és
milyen mértékben jellemzõ a mai középiskolás
korosztályra, valamint ha ez jelen van, akkor hogyan próbálják
leküzdeni.
Kételyeink
Rá kellett jönnünk, hogy elég kényes
témát választottunk, hiszen ez tabu, az emberek nem
szívesen beszélnek róla. Témánk kényességét
igazolja továbbá, hogy pályamunkánk elkészítéséhez
több pszichológustól is segítséget kértünk,
de szakmai és egyéb okokra hivatkozva ezt, sajnos, elutasították.
|