Január 31-től megindult a villamos vontatás a Budapest-Veresegyház-Vácrátót-Vác vasútvonalon. A vonal helyiérdekű vasútként az első magyarországi villamosított vasútvonal volt, a második világháborúig. Azóta nem járt erre villamos üzemű vonat, de most a MÁV elővárosi vasúti fejlesztési programja keretében ismét eljutott erre a villamos vezeték. A tervek szerint március végéig még mozdony vontatta szerelvények járnak a vonalon, aztán pedig megjelennek a kedvezőbb üzemeltetésű villamos motorvonatok is. Így már mindössze csak két, a fővárosba befutó vasútvonalat kell majd a MÁV-nak villamosítania, nevezetesen az esztergomi és lajosmizsei vonalakat. Ezek is szerepelnek a MÁV elővárosi vasútfejlesztési tervei között, melynek összege 50 milliárd forintot tesz ki, és tartalmaz további pályakorszerűsítéseket, megállólétesítéseket, járműbeszerzéseket.
Nemrég örömmel hallottuk az Országos Környezetvédelmi Tanács ülésére meghívott KHVM képviselőjétől, hogy pénzügyileg is segíteni tervezik a motorvonatok beszerzését. Megtudtuk továbbá, hogy a szombathelyi vonal villamosítása után a Graz felé vezető pálya mellett is tervezik az oszlopok felállítását.
J.F.