"...Zátonyi ugyanúgy fényképez, mint tizenöt vagy húsz éve, amikor megismertem. A képek következetesen fekete-fehérek. Ezen tizenhat fényképen itt a galériában kicsi (vagy rövid) és titokzatos (vagy megfejthetetlen) történetek (vagy helyzetek) láthatók...
Zátonyi Tibor Boldogkőváralja (1999), és Thaiföld 3 (2002) című
fotói
Kedvenc motívum az ablaküveg is, amelyen ki- vagy
éppenséggel belátunk valamilyen térbe, és ez a tér életlenül jelenik meg
a mélységben.
Itt két fénykép is látható ablakkal.... látom, hogy
az egyiken az ablak tiszta, a másikat meg vízcseppek borítják. Esik az
eső. Ráadásul ez az egyik a kiállítás nyitó-, a másik meg a záróképe. Keretbe
foglalva a történet, Nagykovácsi, mondja mind a két kép címe, mert címekként
ilyen lakonikus helyneveket olvasok, a legmesszebbi Thaiföld, Zátonyi ellenben
Nagykovácsiban lakik...
Emlékkképek Zátonyi fotói, megfejthetetlen pillanatok
leírásai. A megfogalmazásban rejlik a titokzatosságuk, meg a tónusaikban.
Tele vannak ezek a képek piszkos-szürke tónusokkal, és a piszkost itt nem
negatív értelemben kell látni, hanem annak leírásaként, hogy hiányoznak
az éles fények, az éles árnyékok meg a kontrasztok. Talán és tulajdonképpen
Zátonyi képeit egy-egy avatottabb szem e stílusjegyek alapján fel is képes
ismerni, akár első látásra is. Minimalista képek, egy-egy harsány magazinban
nem is volna helyük. Úgy írnak le történeteket, hogy kevés fényképi szót
vagy kifejezést használnak. Rejtőzködő fényképész ez a Zátonyi.
Kis kamarakiállítás, szűkre fogott szókinccsel."