A MÉDIAOKTATÁSRA FORDÍTOTT ÓRASZÁMOK
A médiaoktatás kizárólag moduláris formában jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy az angol nyelv és irodalom tárgy órakeretében, többnyire a mi 9-10. évfolyamunknak megfelelő életkori sávban, évente két-két modulra bontva tárgyalják a tananyagot - általában 6 hetes intenzív ciklusokban. Ilyenkor (a tanár döntésétől függően) heti 3-4 média óra van, tehát ezeken az évfolyamokon évente mintegy 36-48 órát fordítanak a tárgy oktatására. (Az intenzív ciklus jellegéből adódóan azonban még ez az órakeret is elég rugalmasan kezelhető.)
Számos iskolában kezdik a médiaoktatást hamarabb, a mi 7-8. évfolyamunknak megfelelő sávban, szintén hasonló intenzív ciklusokban, csak kevesebb, átlagosan heti 2 órával. (Ezek az óraszámok mintegy tíz év alatt alakultak ki. Ma már az angol tanárok jelentős többsége annyira fontosnak ítéli a médiaoktatást, hogy hajlamos volna további órákat felhasználni erre a területre - akár az az angol órák terhére is!1)
1: Míg 1994-ben az angol tanárok több mint kétharmada a rendelkezésére álló tanórák 10%-ánál kevesebbet, az oktatók egyötöde 10-25% közötti időt, s csupán néhány százaléka fordított 25%-ál több időt a médiaoktatásra, 1998-ra már a tanárok 43%-a a rendelkezésére álló angol órák 10-25%-át médiaoktatásra fordította, és az angol tanárok 58%-a szeretne a ma rendelkezésre álló időnél még többet időt szánni a médiaoktatásra (Forrás: a British Film Institute 1998-as vizsgálata a médiaoktatás iskolai gyakorlatáról)
|