2 | 8 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | M | N | O | P | R | S | T | V | Z |
S
Cím: | A szabadság fantomja | színes francia játékfilm |
Ebben a filmben minden fordítva történik;kifogástalan polgáremberek vécécsészéken ülik körbe az ebédlőasztalt, és a toilett magányában fogyasztják el az ebédjüket; talán ez lenne a szabadság? egy megbomlott világ a képeken; meghökkentő fordulatok; szürreális ötletek sokasasága; sajátos, láncszerű történetmesélés; |
|
|
Cím: | Stalker | színes és fekete-fehér szovjet játékfilm |
Kulcsszavak: játékfilm, orosz/szovjet film, tudományos fantasztikus film, műfaji játékok, műfaji keveredések, jelentős vagy sajátos szinészi teljesítmény (szerepjáték), sajátos vagy jellegzetes filmi elbeszélés, [narráció], sajátos vagy jellegzetes képi kifejező eszközök, [operatőri munka, trükk, diszlet], archetípusok, archetipikus helyzetek, játékfilmek ajánlott lista |
A Zóna egy különleges övezet, ahová állítólag egyszer meteorit csapott be, s melyet katonaság véd a behatolók ellen; az író és a Tudós - a szovjet-orosz kultúra reprezentáns figurái - meg akarnak merítkezni a Zóna misztikus terében; vezetőjük a Stalker, a "kalauz", aki ismeri a Zóna törvényeit; kutatás az elveszett hit után; misztikus, szimbólikus nyelvezet; különleges elemek és hatások a film tér-idejének megszervezésében;rendkívüli 'földönkívüli' atmoszféra; |
|
|
Cím: | Szerelmem, Hirosima | fekete-fehér francia játékfilm |
Kulcsszavak: montázs, játékfilmek ajánlott lista, játékfilm, sajátos vagy jellegzetes filmi elbeszélés, [narráció], francia új hullám, francia film, melodráma, sajátos vagy jellegzetes képi kifejező eszközök, [operatőri munka, trükk, diszlet], kordokumentum, városfilmek, archív anyagok, filmarchívok, jellegzetes történeti háttér, korfestés |
Egy francia nő és egy japán férfi nehéz szerelme; francia újhullám; kisérletek az idővel; a filmidő sűrítése, és kitágítása; az emlékezet működésének filmes ábrázolása; különleges montázshatás a tudatfolyamatok ábrázolásának szolgálatában; |
|
|
Cím: | Szigorúan ellenőrzött vonatok | fekete-fehér csehszlovák játékfilm |
Kulcsszavak: játékfilm, lázadás, deviancia, cseh/szlovák/lengyel/jugoszláv film, játékfilmek ajánlott lista, cseh új hullám, jellegzetes történeti háttér, korfestés, vígjáték, abszurd, groteszk |
Egy cseh forgalmista fiú szeretné végre kitanulni, mi a teendő a nőkkel - csak sajnos közben háború van; a cseh újhullám egyik legnagyszerűbb darabja; csendes pátosz, sok humor, váratlan mártírium, laza cselekményszövés; |
|
|
Cím: | Sipoló macskakő | magyar film |
Dokumentarista szatíra egy demokráciát játszó építőtábor mindennapjairól; modellfilm;kemény rendszerkritika; 68 szele Magyarországon; |
|
|
Cím: | Szegénylegények | fekete-fehér magyar film |
Kulcsszavak: játékfilm, magyar film, játékfilmek ajánlott lista, műfaji játékok, műfaji keveredések, sajátos vagy jellegzetes képi kifejező eszközök, [operatőri munka, trükk, diszlet], sajátos vagy jellegzetes filmi elbeszélés, [narráció], jellegzetes történeti háttér, korfestés, történelmi film, archív anyagok, filmarchívok |
A valamikori negyvennyolcas katonákból lett betyárokat ördögi csellel csalja tőrbe az osztrák udvar; a Rózsa Sándor legenda sokkoló feldolgozása; a történet egyben a mindenkori hatalom elnyomó mechanizmusának módszereit is modellálja; filmstílus születik; hosszú, kocsizó kameramozgás [operatőr: Somló Tamás], stilizált, szinpadszerű játéktér, koreografált jelenetek; |
|
|
Cím: | Szerelem | fekete-fehér magyar film |
Kulcsszavak: játékfilm, sajátos vagy jellegzetes képi kifejező eszközök, [operatőri munka, trükk, diszlet], magyar film, irodalmi adaptáció, jelentős vagy sajátos szinészi teljesítmény (szerepjáték), játékfilmek ajánlott lista, sajátos vagy jellegzetes filmi elbeszélés, [narráció], montázs, jelentős vagy sajátos szinészi teljesítmény (szerepjáték), jellegzetes történeti háttér, korfestés, kádárkori rendszerkritika, ötvenes évek |
Két asszony a túlélésért játszik-hazudik egymásnak a börtönben lévő férj/fiú szabadulásáig, egy magyar filmklasszikus a sokáis tabunak számító 56-ról; szinészi remeklések [Törőcsik Mari, Darvas Lili, Darvas Iván] sajátos adaptáció, [Déry Tibor Két aszony, ill. Szerelem című novellája nyomán] rendkívüli, érzékeny operatőri munka {operatőr:Tóth János} |
|
|
Cím: | Szindbád | színes magyar film |
Kulcsszavak: montázs, játékfilm, sajátos vagy jellegzetes filmi elbeszélés, [narráció], sajátos vagy jellegzetes képi kifejező eszközök, [operatőri munka, trükk, diszlet], magyar film, irodalmi adaptáció, jelentős vagy sajátos szinészi teljesítmény (szerepjáték), játékfilmek ajánlott lista, archetípusok, archetipikus helyzetek |
A haldolkó Szindbád még utoljára sorraveszi emlékeiben szívének kedves asszonyait; filmlíra játékfilmnyi terjedelemben; montázshatás a filmpoézis szolgálatában; operatőri remeklés [Sára Sándor] szinészi remeklés [Szindbád szerepében:Latinovits Zoltán] adaptáció [Krúdy Gyula azonos című regényéből] |
|
|
|
|