Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

A teljes dokumentum letöltése KREATÍV FELADATOK A MOZGÓKÉPKULTÚRA ÉS MÉDIAISMERET TERÜLETÉRŐL
Előző fejezet:
A FILMTÍPUSOK, (FILMLÍRA, FILMVERS, KISÉRLETI FILM) TÉMAKÖRHÖZ
TartalomKövetkező fejezet:
A MONTÁZS TÉMAKÖRHÖZ (Montázs és jelentéstulajdonítás, a függőleges montázs - a hang)

A FILMDIALÓGUS TÉMAKÖRHÖZ


 
Dialógus-folytatás
A csoport gépelve kézhezkapja egy film dialóguslistájának valamely részletét (pl. Szomjas: Könnyű testi sértés). Próbáljuk megfejteni (írásban) a dialógus alapján: kik a szereplők, milyen a karakterük, életkoruk, társadalmi hovatartozásuk stb. Mi történhetett a dialógus előtt és után? Folytassuk írásban a párbeszédet! Hasonlítsuk össze az eredetivel!
 
Párbeszéd-regény
Válasszunk ki egy film-párbeszédet! Írjuk meg úgy, mintha egy regény, vagy novella részlete lenne! Hasonlítsuk össze a két különböző formát!
 

Előző fejezet:
A FILMTÍPUSOK, (FILMLÍRA, FILMVERS, KISÉRLETI FILM) TÉMAKÖRHÖZ
TartalomKövetkező fejezet:
A MONTÁZS TÉMAKÖRHÖZ (Montázs és jelentéstulajdonítás, a függőleges montázs - a hang)

Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás