I. Bevezetés
1998 november 15. és 1999 január 15. között az Oktatási Minisztérium megbízásából, a Mozgóképkultúra és médiaismeret innovációs projekt keretében a mozgókép-és médiaoktatás helyzetét feltáró, 200 iskolára kiterjedő, országos kutatást végeztünk.
A KUTATÁS ELSŐDLEGES CÉLJA EGY OLYAN ÁRNYALT, TÉNYEKRE ALAPOZÓ ELŐTERJESZTÉS MEGFOGALMAZÁSA VOLT, AMELY ELŐSEGÍTHETI A TÖRVÉNYMÓDOSÍTÁST KÖVETŐ KERETTANTERVI SZABÁLYOZÁS KIALAKÍTÁSÁT A MOZGÓKÉP- ÉS MÉDIAOKTATÁS TERÜLETÉN.
|
|
A Jelentés végén közölt előterjesztés több száz pedagógus, továbbá a Magyar Mozgókép- és Médiaoktatási Egyesület támogatását élvező javaslat.
I/1. A VIZSGÁLATBAN RÉSZTVEVŐ PEDAGÓGUSOK, ISKOLÁK
Az oktatásirányítás számára készülő kutatás annak a MA MÁR FÉLEZERNÉL IS TÖBB PEDAGÓGUSból álló tanári körnek a véleményét, tapasztalatait rögzítette elsősorban, amely
| TOVÁBBKÉPZÉSI KERETBEN FELKÉSZÜLT A MOZGÓKÉP -ÉS MÉDIAISMERET OKTATÁSÁRA |
| SZEMÉLYES TAPASZTALATOKKAL RENDELKEZIK A TERÜLET ISKOLAI BEILLESZKEDÉSÉRE VONATKOZÓAN |
| MEGKEZDTE (VAGY RÖVIDESEN MEGKEZDI) A MÉDIAOKTATÁST |
A válaszadók 84%-a olyan gyakorló tanár volt, aki valamely felsőoktatási intézményben ill. a Megyei Pedagógiai Intézetek szervezésében, akkreditált (vagy akkreditálás alatt álló) kurzusokon mozgókép/médiaoktatásra vonatkozó tanusítványt szerzett. Erre a körre vonatkozóan a kétszáz fős minta reprezentatívnak tekinthető.
Minden egyéb mintavételi eljárás (az iskolaügy szereplőinek a terület újszerűségéből adódó alulinformáltsága miatt), kevéssé értelmezhető előítéleteket mérhetett volna csupán.
|