Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

A teljes dokumentum letöltése Kutatási jelentés a mozgókép- és médiaoktatásról a helyi tantervek alapján
Előző fejezet:
III. A MOZGÓKÉP-ÉS MÉDIAOKTATÁS TANTERVI SZABÁLYOZÁSÁNAK ALAPKÉRDÉSEI
TartalomKövetkező fejezet:
ELŐTERJESZTÉS

IV. A MOZGÓKÉP-ÉS MÉDIAOKTATÁS TANTERVI SZABÁLYOZÁSÁNAK KÖRVONALAI

Mivel a helyi tantervek tantárgyi integrációban elképzelt, alacsony óraszámmal tervezett mozgókép/médaoktatási formái előre láthatóan - paksi kollegánk szép szavával élve - "szétporlasztanák" a tárgyat, arra is kiváncsak voltunk, hogy a tanárok hogyan fogadnák a
7-8. évfolyamon évi 10-10 órában a vizuális kultúrával, a 9-10. évfolyamon pedig részben a magyarral (évi 20-20 óra), részben a történelemmmel (évi 12-12 óra) integrált, ún. moduláris oktatást
Ezt a változatot a megkérdezettek fele akkor támogatná "ha már semmiféle más megoldás nincs". Ugyanennyien azonban kifejezetten "védhetetlennek" tartották, és elvetették a felvetést -, miközben körvonalazták az elfogadható megoldást:

- Az Oktatási Minisztériumnak látnia kell, hogy itt már valóban egy új tantárgyra lenne szükség, amely nem értelmezhető más tárgyak órakeretén belül. S EZ NEM LEHETETLEN A KERETTANTERVEK MEGVALÓSÍTÁSA ESETÉN. Talán meglepő, de én magyar-történelem szakosként úgy látom, hogy a mozgókép-és médiaoktatás nélkül hiába próbáljuk a magyar órák, a rajz vagy a történelemórák hatékonyságát növelni.
(Fábiánné Szenczi Ibolya, Batsányi János gimnázium és szakk., Csongrád)

- Most kerettantervről beszélnek. Szerintem a kerettanterv ellen, ha egyetlen tantervről volna szó, harcolni kellene az utolsó vérünkig. Az egy tollvonással vágná keresztbe mindazt, amit itt százezer ember csinált egy évtizeden át, mert az nem más, mint a központi oktatásirányítás. Ha ellenben több választható kerettanterv lesz, azzal esetleg egyet tudok majd érteni.
- S ha mégis az a szükségállapot áll fenn, hogy egyetlen kerettantervbe kell beleférni a mozgóképoktatásnak?
- Szükségállapotra nincs okos megoldás. Ha a létező legrosszabb jön létre, iskolatípusonkénti egy kötelező tanterv, én azt mondom, hogy ebben nem erkölcsös részt venni.
(Földesné Hartmann Ibolya, Deák Ferenc Gimnázium, Budapest)

- A legegyszerűbb megoldás, hogy azt mondjuk, hogy a 7-10. évfolyamokon lesz egy fix órakeret, amit miden iskolának kötelező betervezni. Olyan sáv-órára gondolok, amit a tanári rotáció alapján tudunk megtartani a NAT-ban megjelenő új területeken. Vagyis ez nem a fakultációs órák órakerete, tehát nem a választható, amit kiosztottak az ilyen és olyan tárgyak között, EZ A VÉDETT ÓRAKERET AZ ÚJ TERÜLETEKÉ.
(Patai Péter, Energetikai Szakképzési Intézet, Paks)




Előző fejezet:
III. A MOZGÓKÉP-ÉS MÉDIAOKTATÁS TANTERVI SZABÁLYOZÁSÁNAK ALAPKÉRDÉSEI
TartalomKövetkező fejezet:
ELŐTERJESZTÉS

Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás