|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kontroll alprogramAz 1997-es országos kérdőíves felmérés fontosabb adataiA felmérés célja annak kitapintása volt, hogy milyen valóságos közeget jelent a mai magyar iskola az új műveltségterület befogadása számára 1. Az adatszolgáltató középiskolák száma: 443 középiskola és 398 általános iskola 2. A középiskolák kb. 20%-ában van valamiféle előzménye a mozgóképoktatásnak (filmesztétika, szakkör, filmklub) 2.1. Kiemelt (órai, tanrendi foglalkozást is jelentő) specializáció az adatszolgáltatók 3%-ában, összesen 25 iskolában van 2.2. 53 videoszakkör (6%), 123 filmklub (15%) és 118 (14%) iskolarádió és/vagy iskolaújság működik 2.3 A mindösszesen 841 iskolában 347 kollega foglalkozik "ilyesmivel", köztük 152 magyar, 46 történelem, 45 rajz és 104 egyéb szakos tanár 3.1 Átlagosan a középiskolákban: 13.3 db tévékészülék 6.5 db videokészülék 1.5 db videokamera 33 db számítógép 43 db "művészfilm"-kazetta 24 db szakkönyv található 3.2 48 helyen működik videostúdió (6%) 4. Az iskola helyi tantervében (1997 tavaszán) a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyi besorolására az alábbi elképzeléseket találtuk:
5. Milyen mélységű képzésre kívánnak az iskolák válallkozni
6. Milyen szakos tanárok milyen számban vennének részt továbbképzéseken
7. 120, 240 és 400 órás továbbképzésekere jelentkezni szándékozók száma
A mozgóképoktatás tanterveinek és taneszközeinek folyamatkövető értékelése Ez a részprogram természetesen csak akkor valósulhat meg, amikor a kipróbálásra javasolt tantervek és taneszözök már elkészültek, vagyis az 1998-as évtől. Ugyanakkor a MOZGÓKÉP-PROGRAM számára mérvadó kisérleti oktatást folytató bázisműhelyekben (Debrecen: Tóth Ápád Gimnázium: mozgókép fakultáció 11-12 oszt. Győr: Révai Gimnázium: mozgókép fakultáció 9-12 oszt., Budapest: Városmajori Gimnázium: mozgókép fakultáció 9-12. oszt., JATE Törökbálinti Gimnázium: mozgókép fakultáció: 9-12. oszt., Hajnik Károly Közg. Szakk. és Gimn.: rendszeres órai mozgókép és médiaoktatás 9-12 oszt., Salgótarján: Madách Imre Gimnázium: rendszeres órai mozgókép és médiaoktatás 9-12 oszt., Pécs: Ghandi Gimnázium: rendszeres órai mozgókép és médiaoktatás 9-12 oszt., Csongrád: Batsányi gimnázium: rendszeres órai mozgókép és médiaoktatás 9-12 oszt., Budapest, Medve utcai ált. iskola és gimn.: rendszeres órai mozgókép és médiaoktatás 7-12 oszt.) már a megjelenés előtt megkezdték a készülő, és a tanárok számára kéziratos formában ismert taneszközök kipróbálását.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|