"...A magyar közönség nemrégiben egy kisméretű, de koncentrált bemutatón
nyerhetett bepillantást a hamburgi művész, Christoph Rauch munkásságába...
A bemutatott műveket Rauch részben a műteremben, részben a helyszínen,
a Liget Galéria sajátosságai és feltételei alapján készítette el... A helyszínt
a visszafogott, de hangsúlyozottan tömbszerű faliszobrok határolják be.
Egyes... képhordozók pontosan megszerkesztett másait Rauch imaginárius
térbe helyezi át, melyek saját ideális környezetükkel együtt festészetként
jelennek meg egy-egy plasztikus test oldalán. Ezek a leképezések a saját
környezetük és megjelenési helyük ellenére sem maradnak elszigeteltek és
nem keltik egy optimális fejlődési sorozat végállomásának illúzióját. Megduplázódnak
vagy párokba rendeződnek, tükröződnek a velük szemben álló tárgyban, a
csoportozatukban vagy az egész sorozatban... Szemlélésük emlékezések és
következtetések sorozatának bizonyul."
CHRISTOPH RAUCH LATER IN THE
LIGET
132. Double/Doppel - Christoph Rauch /o. Monika Wucher/
- painted sculptures /thin boards, gypsum, acrylic/ - the show was
arranged within the exchange programme with the ROJEKTFÖRDERUNG BILDENDE
KUNST of Hamburg.
``...At this small but concentrated show, the Hungarian
audience could glance into the activity of Christoph Rauch from Hamburg...
Rauch made the pieces of art partly in the studio and partly on the spot
based on the peculiarities and conditions of the Liget gallery... The space
was defined by the reticent, but pointedly massive wall sculptures. Rauch
placed the precisely constructed reproductions of some mediums over an
imagined space, which, together with their own ideal milieus, appear as
paintings on the side of each plastic body. In spite of their own milieu
and outward place, these modellings do not remain isolated and do not produce
the illusion of the terminal point of an optimal series of development.
They duplicate or become settled in pairs, they are reflected in the object
opposite, in their group or in the whole series... Looking over them the
series proves to be of remembrances and implications.``