BARNAFÖLDI Anna
Budapesten született 1987-ben, 2011-től a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület
tagja, 2013-ban a lengyelországi Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Intermedia szakon Erasmus ösztöndíjas, 2015-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti
Egyetem intermédia szakán. Kiállítások (válogatás): Kimozdulások, Labor Galéria, Budapest,
2015; „törés a szavakban van”– Holokauszt-emlékezet és irodalom, Petőfi Irodalmi Múzeum,
Budapest 2014; Virtuális-e a valóság? A kortárs médiaművészet és a médiatörténet mérföldkövei,
vagy a mediamuseum.c3.hu, Labor Galéria, Budapest, 2013; Éhes szajha morog II. – az FKSE új
tagjainak kiállítása, Stúdió Galéria, Budapest 2012; Crosstalk Video Art Festival, Budapest,
2011.
http://annabarnafoldi.tumblr.com/
FERNEZELYI Márton
1972-ben született Budapesten. Tanulmányait a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán Budapesten, a
Delfti Műszaki Egyetemen és a Budapesti Műszaki Egyetemen végezte. 1996 óta a budapesti
C3 Kulturális és Kommunikációs Központ munkatársa, 1998 óta a Magyar Képzőművészeti Egyetem
oktatója. Válogatott kiállítások és projektek: Magányos és társas művek 2.0, B5 Studio,
Marosvásárhely, Románia 2014; A [further] study on the genre of painting – Gateways, KUMU
Art Museum, Tallinn, Észtország, 2011; Digitális Zoetrope – Pillanatgépek, Műcsarnok,
Budapest 2009; Magányos és társas művek – Paksi Képtár, Paks, 2008; Promenade 2.0 –
Active Image, NCCA Moszkva, Oroszország, 2005; aura: reflections on a table – Japan Media
Art Festival, Tokió, Japán 2004; Aura – Aura, Millenáris, Budapest, 2003. Camuflage –
Iconoclash, ZKM Karlsruhe, Németország, 2002; Smalltalk – Média Modell, Műcsarnok,
Budapest, 2000; Promenade – Interstanding III – Promenade, Tallinn, Észtország, 1999;
DeMedusator – CSCC, Graz, Ausztria, 1998; Cryptogram – Internet.Galaxis 96, Budapest
Galéria, Budapest, 1996.
http://www.artmagazin.hu/[...]
GRÓF Ferenc
Budapesten született 1972-ben, a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán
diplomázott, Párizsban él és dolgozik. 2012 óta a bourges-i École Nationale Supérieure
d’Art (ENSA) tanára. Munkái a grafikai tervezés és a térbeliség keresztmetszetében
álló ideológiai lenyomatokkal foglalkoznak. Alapító tagja a 2004-ben létrehozott
Société Réaliste művészcsoportnak, mely kollektíva fókuszában a kortárs politikai
reprezentáció kérdései, az ideológiai dizájn és a szövegközpontú intervenciók állnak.
A Société Réaliste fontosabb önálló kiállításai a közelmúltból: amal al-gam, acb Galéria,
Budapest, 2014; Egyetemes himnusz, transit.ro, Kolozsvár, 2013; A Rough Guide to Hell,
P!, New York, 2013; Thelema of Nations, Galerie Jérôme Poggi, Párizs, 2013; empire, state,
building, MNAC, Bukarest, 2012, Ludwig Múzeum, Budapest, 2012 és Jeu de Paume, Párizs, 2011.
http://www.acbgaleria.hu/muveszek/societe_realiste.93.html
KIS Judit
2015-ben szerzett intermédiaművész-diplomát, 2013-ban pedig Képzőművészet-elmélet
szakon végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. 2012-ben ösztöndíjjal tanult
Londonban a Chelsea College of Art and Design egyetemen. Az utóbbi években nemzetközi
workshopokon vett részt és kiállított Londonban, Berlinben, Stuttgartban, Tallinnban,
Belgrádban és Budapesten. Legtöbb munkáját, leginkább videóit személyes élmények
inspirálják, de készültek közösségi és csoportos projektjei is. 2014-ben egy évet
Kínában töltött, ahol művészet- és múzeumpedagógiával foglalkozott. Fontosabb
kiállítások: One monday night stand – Povvera, Berlin, 2015; Best of diploma, Barcsay
Terem, MKE, Budapest, 2015; Thresholds – Making the Medium, CHB, Berlin, 2013;
Crosstalk(6) International Videofestival, HiggsField, Budapest, 2013; ‘A Momentary
Holding’, Gallery on the Corner, London, 2012.
www.u-dyt.tumblr.com
www.u-dyt.com
KOMORÓCZKY Tamás
Békéscsabán született 1963-ban. Budapesten él és dolgozik. 1986–1990 között a Magyar
Képzőművészeti Főiskola festő szak, 1990–1992 között posztgraduális képzésen a murális
szak hallgatója, 1991-ben a Staatliche Kunstakademie Düsseldorf videoszakán tanul.
1995–1998 között Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíjas. Az U.F.F. Galéria
társalapítója 1997-ben. 1998-ban a Római Magyar Akadémia, 2005-ben a Künstlerhaus
Bethanien, Berlin, 2007-ben az European Center for Contemporary Art Actions, Strasbourg
ösztöndíjasa. 1987 óta rendszeres kiállító, számos hazai és külföldi egyéni kiállítása
mellett több, mint száz csoportos tárlaton vett részt, 2001-ben Social Intercourse címmel
a XLIX. Velencei Biennále Magyar Pavilonjának kiállítója, 2002-ben XXV. Bienal de Sao
Paulo részvevője (Oscillatory, Compensation, Dream). Művei megtalálhatók jelentős köz-
és magángyűjteményekben: Ludwig Múzeum, Budapest; Szombathelyi Képtár, Szombathely;
Paksi Képtár, Paks; Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros illetve Irokéz Gyűjtemény;
Spengler-Somlói gyűjtemény, stb. Köztéri alkotásai többek között: M4 Szent Gellért téri
állomás mozaik burkolata, Budapest, 2013; Nyilak, üvegmurália, Szent István Egyetem,
Gödöllő, 2008; Energiaáramlás, üvegmurália, Szent István Egyetem, Gödöllő, 2006.
Válogatott publikációk: Komoróczky Tamás, Munkák és napok (2004-2008), katalógus, 2008;
Focus Istanbul, Martin-Gropius-Bau, Berlin, katalógus, 2005; Histories Hongroises,
Musée d'art moderne de Lille Métropole, Villeneuve D' Ascq, katalógus, 2001.
www.komoroczky.com
MAURER Dóra
Budapesten született. 1955 és 1961 között grafikai és festészeti tanulmányokat folytat
a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. 1967-ben egy bécsi ösztöndíjat nyer, és 1996-ig
Bécsben és Budapesten él és dolgozik, majd 1996-től csak Budapesten. 1973 óta tagja a
Balázs Béla Stúdiónak, és ettől az évtől kezdve több kísérleti filmet rendez (Megtanult
önkéntelen mozgások, 1973; Relatív lengések, 1973; Időmérés, 1973–1980; Arányok, 1979;
Triolák, 1980–1981; Kalah, 1980, Hétpróba 1981–1982). 1975-től több iskolában tanít és
kurzusokat vezet (Magyar Iparművészeti Főiskola, Budapest; Kreativitás – vizualitás,
Ganz-Mávag, Budapest). 1987-ben vendégtanár, majd 1990–2007 között tanár a Magyar
Képzőművészeti Egyetemen, ahol jelenleg professzor emeritus. 1995-ben Munkácsy-díjat
kap, 2003-ban Kossuth-díjat. Számos fotogramkísérletet végzett; 2001-ben jelent meg
a Fényelvtan. A fotogramról című könyve. 2008-ban a budapesti Kortárs Művészeti Múzeum
– Ludwig Múzeumban nyílt retrospektív kiállítása címe: Maurer Dóra – Szűkített életmű.
Alapító tagja a Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesületnek (http://www.osas.hu ). Művei
számos közgyűjteményben megtalálhatók, többek között: Magyar Nemzeti Galéria, Budapest;
Kortárs Művészeti Múzeum – Ludwig Múzeum, Budapest; Grafische Sammlungen, Albertina, Bécs;
Neue Nationalgalerie, Berlin; Muzeum Sztuki, Lodz; Victoria & Albert Museum, London; The
Tate Gallery, London; The Chicago Art Institute; Museum of Modern Art, New York; Centre
Pompidou, Párizs.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Maurer_Dóra
MONHOR Viktória
Budapesten született 1989-ben, tanulmányait 2009–2012 között az Eötvös Loránd
Tudományegyetem művészettörténet és esztétika szakán, valamint a Budapesti Corvinus
Egyetem társadalmi tanulmányok szakán végezte, ahol 2016-ban diplomázott. 2013 óta a
Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szak hallgatója. Válogatott kiállítások,
események: Art Has No Alternative (An Archive of Artist in Action), tranzit.sk,
Bratislava, 2015; Átlátszó Hang Fesztivál, Budapesti Építészeti Központ, 2015;
Enjoy Dózsa!, 2B Galéria, Budapest, 2014; A common cartography? – Mapping the Local
című kurzus kiállítása, Budapest, 2013; Photo Poetica, FUGA Galéria, Budapest, 2010;
Teliholdkor az emberek olyan bolondosok, TÁP színház @Merlin, 2009; LUFTHASE, performansz
a Pneuma Szöv. rendezésében, 2008; Odüsszeusz utazása @Merlin, rendező: Juhász Bálint, 2007.
www.viktoriamonhor.portfoliobox.me
NÉMETH Hajnal
1972-ben Szőnyben született, Berlinben él és dolgozik. A Magyar Képzőművészeti Egyetem
intermédia szakán végezte tanulmányait 1995–2000 között. 2002-es Berlinbe érkezése után
a Künstlerhaus Bethanien nemzetközi stúdióprogramja keretében különböző ösztöndíjakat
kapott Németországban, többek között a Senatskanzlei Berlin, a Stiftung Kunstfonds Bonn
és az Akademie der Künste Berlin ösztöndíjait. 2010-ben Nam June Paik díjra jelölték.
1998 óta számos egyéni és csoportos kiállításon szerepelt rangos művészeti intézményekben
Amerikában, Európában és Ázsiában: MUMOK, Bécs; Martin-Gropius-Bau, Berlin; The Kitchen,
New York; Renaissance Society Chicago; Tate Modern, London; Tel Aviv Museum of Art; Art
Museum Singapore; Ludwig Múzeum, Budapest; Museo de Arte Reina Sofía, Madrid; TENT
Rotterdam; Museum Kunst Palast Düsseldorf; Műcsarnok, Budapest; Zamek Ujazdowski, Varsó;
Comunidad de Madrid; Kunst-Werke, Berlin; Casino Luxembourg; Kunsthal Rotterdam; Moderna
Museet, Stockholm; Musée d’Art moderne de Saint-Etienne; Picasso Museum, Barcelona; Neuer
Berliner Kunstverein, Berlin; American University Museum at the Katzen, Washington; Palais
de Tokyo, Paris. 2001-ben a 2. Berlin Biennálén állított ki a Kunst-Werke-ben, 2011-ben
Magyarországot képviselte az 54. Velencei Biennálén.
www.hajnalnemeth.com
www.crash-passiveinterview.c3.hu
RÉVÉSZ László László
Budapesten született. A Magyar Képzőművészeti Egyetemen festészeti, a MOME-n animációs
filmművészeti tanulmányokat folytatott. 1979-től részt vett az INDIGO Csoport munkájában.
1978–1990 között Böröcz Andrással alkotópárost alakítva számos performanszot hozott létre
Magyarországon, Németországban, Kanadában, Finnországban, Nagy Britanniában és az Egyesült
Államokban (többek között: Max és Móricz, 1983; A dinnyeárus fiúk szerelme, 1986;
Tavaszi Szonáta, 1985; Aurora-Our Hour, 1988; Bolha, 1986; 1987-ben Kasselben a
documenta8 hivatalos művészeiként: Dawn Carlos). 1988-től szóló performanszokat rendezett
Magyarországon, Ausztráliában, Szlovákiában és Ausztriában (többek között: A ballerina
almája, 1988; His Masters's Voice, 1992; She is the Server, 1996; A ballerina almája 2,
2001). 1990-től tagja a Balázs Béla Stúdiónak. Itt készítette a Prágai diák (1990),
Ismeretlen remekmű (1993), Gestalt (1995), és a számos korábbi filmjeit összefoglaló
Hét évszak (1985–1993) című műveit. 1994–1995-ben a kölni VOX tévé állomáson készít
animációs filmeket. 1997–1999 között Portugáliában, Portóban Joao Silva megbízásából
paravánfestményeken dolgozott. 2005–2006-ban a New York-i Hungarian Cultural Center
művészeti titkára volt. Munkái több közgyűjteményben megtalálhatók: Magyar Nemzeti
Galéria, Ludwig Múzeum, Budapest; Lentos Múzeum, Linz; The Zine Collection – London
College of Communication Library. 2014-től rendezőként és íróként vesz részt a Karkade
Company performansztársulat munkájában. 1993-tól tanít és kurzusokat vezet a MOME-n
valamint a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, ahol jelenleg docens.
http://www.revesz.eu/
SZÉCSÉNYI-NAGY Loránd
Budapesten született 1984-ben. Először fotográfiát tanult, majd 2009–2014 között a
Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szak hallgatója. 2012-ben Köztársasági
Ösztöndíjban, és Székely Bertalan Ösztöndíjban részesült, 2015-ben elnyerte a
Derkovits Gyula ösztöndíjat. Kiállítások: Az észlelés technológiái – A képérzékelés
határterületei, Labor Galéria, Budapest, 2015; Kockázati tényező – Intermédia 2.0,
MODEM, Debrecen, 2013; 1 híján 20, MAGMA Kortárs Képzőművészeti Kiállítótér,
Sepsiszentgyörgy, 2012; Kazetta, Labor Galéria, Budapest, 2011; The Text Behind,
Pozsonyi Fotóhónap, Pozsony, 2011; Urban Spaces Berlin-Budapest, Demo Galéria,
Budapest, 2011.
http://www.lorandszecsenyi-nagy.com/
SZEGEDY-MASZÁK Zoltán
Képzőművész, 1969-ben született Budapesten, ahol ma is él és dolgozik. Diplomáit
a Képzőművészeti Egyetem festő-, majd intermédia szakán szerezte, ahol 1992-óta
oktatóként is dolgozik. Művészete ahhoz a tendenciához kapcsolódik, amelyet az új
képfajtákkal (fotó, film, videó, digitális technológia) kísérletező, „a kutatást,
a tudományt és a művészetet egységben látó”, ill. láttató képzőművészek képviselnek
Magyarországon. 1989 óta állít ki hazai és nemzetközi bemutatókon. Műveiben a
technikai médiumok széles spektrumát alkalmazza az analóg fotokémiai eljárásoktól
a digitális nyomatokon át a számítógépes interaktív installációkig. Nemzetközi
elismertségét az 1990-es évektől készített virtuális, illetve kevert/kiterjesztett
valóság alapú installációi hozták meg, melyek speciális interfészek, illetve a
digitális technika kreatív használatán keresztül teszik megtapasztalhatóvá a
számítógéppel előállítható illuzionisztikus környezeteket. Művei technikai és gondolati
értelemben is újító módon ötvözik a legkorszerűbb technológiát az elfeledettnek vélt
eljárásokkal, vállaltan szembesítve a befogadót mindenkori világképünk képalkotó
eszközeink általi meghatározottságával, képeinkbe zártságával.
http://www.szmz.hu/
SZEMZŐ Tibor
Zeneszerző, előadó, médiaművész. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán és a
Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen tanult. Többirányú érdeklődése a különböző műfajok
határvidéke felé orientálta. Több előadói és alkotói csoport alapítója (180-as csoport,
Takarmánybázis, Gordiusi Čomó). Zenei kompozíciói mellett filmeket és installációkat
is készít. Különféle díjakkal elismert munkái a világ számos országában jelen vannak.
http://szemzo.org
SZIRTES János
Budapesten született 1954-ben. Művészeti tanulmányait 1975–1983-ig a Magyar
Képzőművészeti Egyetemen és a pozsonyi Képzőművészeti Egyetemen folytatta.
1978–1984-ig az Erdély Miklós által vezetett INDIGO Csoport tagja. 1981-től folytat
művészetpedagógiai munkásságot, először szakkörökben, majd felsőfokú képzésekben.
1989-től a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem oktatója, jelenleg a Média Design Tanszékvezető
egyetemi tanára. 1990-ben Munkácsy díjat kap, 2009-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend
Tisztikeresztjével díjazzák. Festészettel, installáció- és performanszművészettel,
valamint video- és filmalkotások készítésével foglalkozik. Több mint száz egyéni
tárlatot rendezett; a világ számos pontján vett részt csoportos kiállításokon és
fesztiválokon. 1972 óta rendez performanszokat Európában, Ázsiában, Észak- és
Dél-Amerikában. Jelentősebb alkotásai (kiállítások, murális alkotások, installációk
és performansz-, film- és videoalkotások): Pro/Contra/Against, 153 videoperformansz,
2013–2015; Pro/Contra, életmű-kiállítás, m21 Galéria, Zsolnay Kulturális Negyed,
Pécs valamint Éjfél, életmű-kiállítás, Várfok Galéria, Budapest, 2014;
Pro/Contra I., II., III., NIPAF, 19. Nemzetközi Performanszművészeti Fesztivál,
Tokió, Osaka, Nagano, Japán, 2013; Tiszta lap, feLugossy Lászlóval, Ex Teresa Arte
Actual, Mexico, 2000; Tiszta lap, nagyjátékfilm feLugossy Lászlóval, 2000; Fekvő fa
III., egyéni kiállítás, Galerie Etaj ¾ De La Teatru National, Bukarest, 1997; Fekvő
fa – Fekvő kristály, egyéni kiállítás, Kiscelli Múzeum, Budapest, 1997; Egyéni
kiállítás és performansz, Magyar Intézet, Helsinki, 1993; Egyéni kiállítás és
performansz, Ernst Múzeum, Budapest, 1992; Hajnal, három performansz, documenta7.
Kassel, 1987; Avanti, performansz, Bercsényi Kollégium, Budapest, 1983; egyéni
kiállítás és performansz, Kertészeti Egyetem, Budapest, 1981.
http://szirtesjanos.com/
https://www.youtube.com/user/szirtesjano/videos
SZOLNOKI József
Született Ajkán, 1971-ben. 1992–1998 között a MEDIAWAVE fesztivál munkatársa,
független filmes. 2005–2007 között a Kunsthochschule für Medien Köln hallgatója
(http://www.khm.de/pm/projekte/projekt/paview/2114/).
Újabb kiállítások, projektek: Homeopatikus valóság, Ernst Múzeum, Budapest, 2011;
Katharina Roters–Szolnoki József, Hungarian Cubes: Subversive Ornaments in Socialism,
Zürich: Park Books, 2014; Hackeld a múltad! – Hack the past! Katharina Roters és Szolnoki
József kiállítása, Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum, Győr, 2016.
VÁNDOR Csaba
1972-ben született Budapesten. 2001–2006 között a Magyar Képzőművészeti Egyetem,
intermédia szak, 2011–2014 között a Doktori Iskola hallgatója. Kiállítások, események:
Céllövölde – Shooting gallery, Budapest, Bécs, 2015; Rögzítési hiba, Hiba és társai,
Magyar Galéria, Dunaszerdahely, 2013; Kaos Camping, Chelsea College of Art, London, 2013;
Elnyomásteszt, Lábasház, Sepsiszentgyörgy, Kaos Camping, Gran Lux, Bécs, 2012.
http://vandorcsaba.blogspot.hu/
WALICZKY Tamás
Animációs és újmédia művész. Kilenc éves korában kezdett el animációkat készíteni.
Később festőként, illusztrátorként, fotográfusként dolgozott. Számítógépekkel 1983 óta
dolgozik. 1992-ben meghívott művész volt a ZKM Vizuális Média Intézetében, majd később
az intézet kutatócsapatának a tagja (1993–1997), mielőtt elfogadott egy vendégtanári
állást a Saarbrückeni HBK főiskolán (1997–2002). A Japán IAMAS egyetem (Gifu) Waliczkyt
választotta meghívott művésznek 1998–1999-ben. 2003–2005 között a mainzi főiskola tanára.
2005–2010 között újra a HKB Saarban tanít. 2010 szeptembere óta a School of Creative
Media, City University of Hong Kong egyetemi tanára. Waliczky a kora nyolcvanas évek
óta együtt dolgozik Szepesi Annával, aki Waliczky legtöbb munkájában művészeti tanácsadó.
Waliczky alkotásai számos nemzetközi díjat nyertek, beleértve a Linzi Prix Ars Electronica
fesztivál Golden Nica díját, nagyszámú kiállításon szerepeltek világszerte, mint például
a Lyoni Biennálé, az ICC galéria Tokióban, a Multimediale Karlsruhéban vagy a Sevillai
Biennálé, és megtalálhatók különböző közgyűjteményekben, mint például a párizsi Pompidou
Központban vagy a budapesti Ludwig Múzeumban.
http://www.waliczky.com
http://issuu.com/tamasw