Szíjártó Imre:
A MOZGÓKÉPKULTÚRA-TERJESZTÉS MÓDSZERTANA
TARTALOM
Előszó
1. A mozgóképkultúra terjesztése a közoktatásban
1.1. Kis mozgóképoktatás-történet
1.2. A mozgóképoktatás főbb kérdései
1.2.1. A mozgóképoktatás fogalma
1.2.2. A mozgóképoktatás célja
1.2.3. A mozgóképoktatás tartalma
1.2.3.1. A mozgóképelméleti vetület
1.2.3.3. Szociológiai vetület
1.2.3.4. Alkotás- és befogadáslélektani vetület
1.2.3.5. Gyakorlati-technikai vetület
1.2.4. A mozgóképoktatás kapcsolata más tantárgyakkal
1.3. A mozgóképkultúra tanításának módszertana
1.3.1. A tananyag
1.3.1.1. A tananyag kiválasztása
1.3.1.2. A tananyag elrendezése
1.3.2. A tantervi szabályozás és a tanterv
1.3.2.1. A tantervi szabályozás
1.3.2.2. A tanterv
1.3.3. A mozgókép óra
1.3.3.1. Felkészülés az órára
1.3.3.2. Az órák típusai
1.3.3.2.1. A tanítási-tanulási folyamatban elfoglalt hely szerint
1.3.3.2.2. Az órai tevékenység jellege szerint
1.3.3.3. Tanulói tevékenységek az órán
1.3.3.4. Az órai fejlesztőmunka területei
1.3.3.5. Az óraszám
1.3.3.6. Ellenőrzés, számonkérés, vizsga
1.3.4. A mozgóképtanár
2. A mozgóképkultúra terjesztése a közművelődésben
2.1. Fejezetek a párhuzamos terjesztési rendszerek történetéből
2.2. Mozgóképkultúra-terjesztés a filmklubokban
2.2.1. Hogyan alapítsunk filmklubot?
2.2.2. A filmklub működése
2.2.3. Filmelemzés, vita, ankét
2.2.4. A filmklub és az iskolai mozgóképterjesztés
Hírek
-
Tollhegy
-
Iskolák
-
Pedagógusképzés
-
Szaktanácsadók
-
Tanítás
-
Taneszköz
-
Ajánlott filmek
-
Fórum
-
Irattár
-
Szakirodalom
-
Internet ajánlat
-
Felsőoktatás