| I. TANÁRKÉPZÉSI ALPROGRAM
amely magában foglal minden nappali (esti,levelező) felsőoktatási képzést biztosító formát. Az első időszakban az alábbi oktatási helyek támogatása kiemelten fontos
- ELTE filmelmélet és pedagógia szak
- Szinház és Filmművészeti Főiskola filmelmélet szak
- BDTF-EKTF mozgókép-és médiatanár képzés
|
| II. TANÁR TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
amely magában foglal minden átképzést és posztgraduális jellegű továbbképzést Az első időszakban kiemelten az alábbi képzések támogatása javasolt- Moderátor-képzés, a megyei mozgókép és médiaoktatási központok számára
- filmelmélet szakok és médiatanárképzésre jogosult főiskolák 2 éves szakosító továbbképzései
- A Pedagógiai Intézetek és a Regionális Médiaoktatási Központok 60-90-120 órás modul-rendszerű alapozó képzései
Moderátor (multiplikátor) képzés
Tanár továbbképzés a regionális médiaoktatási központok szervezésében
KÖVETKEZTETÉS
|
| III. Tanterv-fejlesztési alprogram
amely magában foglal minden szintre és minden iskolatípusra kidolgozandó önálló és integrált *, alap, közép és emelt szintű mozgókép és médiaoktatásra vonatkozó, a helyi tantervekben adaptálható NAT-konform tanterv-variánst
Bevezetés
Az OKI által rendelt tantervek
Teljes iskolai tantervek keretében készített tantervek
A mozgókép és médiaoktatás közoktatási integrációs programjának keretében készített, OKI96KIPMM sz. tanterv
|
| IV. Taneszköz-fejlesztési alprogram
amely magába foglal minden, a tárgy önálló vagy integrált oktatását segítő taneszközt, kiemelten a projekt keretében késülő alábbi taneszközöket- Mozgóképkultúra és médiaismeret tankönyv és szöveggyüjtemény a 7-12. évfolyam számára
- Tanári kézikönyv a mozgókép és médiaoktatéás módszertani segédleteként
- Jegyzetek, a tanári felkészülést segítő ill. a felsőoktatásban is használható, magas szinvonalú művek és szöveggyüjtemények
- Módszertani videofilmek
- A mozgókép és médiaoktatáshoz készülő multimédia-taneszközök
1) Tankönyv, tanári kézikönyv és szöveggyüjtemény(ek) készítése és kiadási támogatása a mozgóképkultúra és médiaiasmeret-oktatásban
2) Oktatásmódszertani videofilm (filmnyelvi gyakorlatok Herskó Jánossal)
3) Oktatási multimédia-fejlesztés
|
| V. Film és video alprogram
amely a mozgókép és médiaoktatáshoz nélkülözhetetlen ajánlott művek és műsorok listájának összeállítására, beszerzésére és kiadására vonatkozik
Műlisták
Celluloid és/vagy video
A jelenlegi helyzet
|
| VI. Regionális Médiaoktatási Központok alprogram
amely a mozgókép és médiaoktatás regionális (többnyire megyei) központjainak kialakítására, működtetésére és fejlesztésére vonatkozik a Pedagógiai Intézetekkel egyeztetve
|
| VII. Kontroll alprogram
amely magában foglalja a készülő taneszközök és tantervek kipróbálását és értékelését, jellegzetesen eltérő oktatási környezetekben
|
| VIII. Követelmények alprogram
amely magában foglalja azoknak az értékelési szempontoknak, vizsgakövetelményeknek és feladatoknak a részletes kimunkálását és sztenderdizálását az egyes okatási szinteken, amelyek alapján az értékelést és vizsgáztatást az alapvizsgán ill. az érettségi vizsgán a gyakorló pedagógusok a kellő biztonsággal elvégezhetik
1) Az alapvizsga követelmények fejlesztése
2) Az érettségi követelmények fejlesztése
|
| IX. INFORMÁCIÓS KÖZPONT ALPROGRAM
amely magában foglalja azoknak az információknak a beszerzését, tárolását és hozzáférhetőségét amelyre a mozgóképoktatás közoktatási integrációjban résztvevő összes szereplőnek szüksége van, a Mozgókép és Médiaoktatás Országos Egyesületének a bejegyzését és működését
|