Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

MOZGÓKÉP ÉS MÉDIAOKTATÁS KÖZOKTATÁSI INTEGRÁCIÓS PROGRAMJA

1996-98

TARTALOM

A NAT és a közoktatási törvény módosítása után, mintegy tíz éves előkészítést követően 1996-ban az MKM közoktatás-fejlesztési főosztályának a kezdeményezésére az MMA, az NKA, a Soros Alapítvány és az MKM képviselői Együttműködési szándéknyilatkozatban rögzítették a mozgókép és médiaoktatás közoktatási integrációs programjának (a továbbiakban MOZGÓKÉP-PROGRAM) rendszerét, annak részprogramjait

I. TANÁRKÉPZÉSI ALPROGRAM
amely magában foglal minden nappali (esti,levelező) felsőoktatási képzést biztosító formát. Az első időszakban az alábbi oktatási helyek támogatása kiemelten fontos
  • ELTE filmelmélet és pedagógia szak
  • Szinház és Filmművészeti Főiskola filmelmélet szak
  • BDTF-EKTF mozgókép-és médiatanár képzés
II. TANÁR TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
amely magában foglal minden átképzést és posztgraduális jellegű továbbképzést
Az első időszakban kiemelten az alábbi képzések támogatása javasolt
  • Moderátor-képzés, a megyei mozgókép és médiaoktatási központok számára
  • filmelmélet szakok és médiatanárképzésre jogosult főiskolák 2 éves szakosító továbbképzései
  • A Pedagógiai Intézetek és a Regionális Médiaoktatási Központok 60-90-120 órás modul-rendszerű alapozó képzései

   Moderátor (multiplikátor) képzés
   Tanár továbbképzés a regionális médiaoktatási központok szervezésében
   KÖVETKEZTETÉS
III. Tanterv-fejlesztési alprogram
amely magában foglal minden szintre és minden iskolatípusra kidolgozandó önálló és integrált *, alap, közép és emelt szintű mozgókép és médiaoktatásra vonatkozó, a helyi tantervekben adaptálható NAT-konform tanterv-variánst


   Bevezetés
   Az OKI által rendelt tantervek
   Teljes iskolai tantervek keretében készített tantervek
   A mozgókép és médiaoktatás közoktatási integrációs programjának keretében készített, OKI96KIPMM sz. tanterv
IV. Taneszköz-fejlesztési alprogram
amely magába foglal minden, a tárgy önálló vagy integrált oktatását segítő taneszközt, kiemelten a projekt keretében késülő alábbi taneszközöket
  • Mozgóképkultúra és médiaismeret tankönyv és szöveggyüjtemény a 7-12. évfolyam számára
  • Tanári kézikönyv a mozgókép és médiaoktatéás módszertani segédleteként
  • Jegyzetek, a tanári felkészülést segítő ill. a felsőoktatásban is használható, magas szinvonalú művek és szöveggyüjtemények
  • Módszertani videofilmek
  • A mozgókép és médiaoktatáshoz készülő multimédia-taneszközök

   1) Tankönyv, tanári kézikönyv és szöveggyüjtemény(ek) készítése és kiadási támogatása a mozgóképkultúra és médiaiasmeret-oktatásban
   2) Oktatásmódszertani videofilm (filmnyelvi gyakorlatok Herskó Jánossal)
   3) Oktatási multimédia-fejlesztés
V. Film és video alprogram
amely a mozgókép és médiaoktatáshoz nélkülözhetetlen ajánlott művek és műsorok listájának összeállítására, beszerzésére és kiadására vonatkozik


   Műlisták
   Celluloid és/vagy video
   A jelenlegi helyzet
VI. Regionális Médiaoktatási Központok alprogram
amely a mozgókép és médiaoktatás regionális (többnyire megyei) központjainak kialakítására, működtetésére és fejlesztésére vonatkozik a Pedagógiai Intézetekkel egyeztetve

VII. Kontroll alprogram
amely magában foglalja a készülő taneszközök és tantervek kipróbálását és értékelését, jellegzetesen eltérő oktatási környezetekben

VIII. Követelmények alprogram
amely magában foglalja azoknak az értékelési szempontoknak, vizsgakövetelményeknek és feladatoknak a részletes kimunkálását és sztenderdizálását az egyes okatási szinteken, amelyek alapján az értékelést és vizsgáztatást az alapvizsgán ill. az érettségi vizsgán a gyakorló pedagógusok a kellő biztonsággal elvégezhetik


   1) Az alapvizsga követelmények fejlesztése
   2) Az érettségi követelmények fejlesztése
IX. INFORMÁCIÓS KÖZPONT ALPROGRAM
amely magában foglalja azoknak az információknak a beszerzését, tárolását és hozzáférhetőségét amelyre a mozgóképoktatás közoktatási integrációjban résztvevő összes szereplőnek szüksége van, a Mozgókép és Médiaoktatás Országos Egyesületének a bejegyzését és működését


Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás