VISSZA A LISTÁHOZ
ENGLISH
MALA/LIGET KORÁBBAN
MALA/LIGET KÉSŐBB


Michaela Moscouw: Az esküvői menet, 1988

 "Az 1990 novemberében a Varsói Kortárs Művészeti Központban bemutatott Fotoanarchiv c. kiállítás másodízben kerül megrendezésre immáron Magyarországon, kiegészítve lengyel művészek munkáival. A cím - amely látszólagos ellentmondást takar - semmit sem veszített aktualitásából. A probléma nyitva áll, ha megnézzük a három - egymástól nagymértékben különböző - ország fotógráfusainak munkáit, mégis felfedezünk hasonló magatartásformákat ebben a látszatra kaotikusnak tűnô világban.
          A kérdés az: vajon fennmarad-e valami ebből a "rendetlenségből", anarchiából? Bekerül-e valami a "Művészet Archívumába"? Milyen szinten tükrözik majd ezek az archívok jelen világunk bonyolult és sokrétű szövevényeit? Képes lesz-e a fotográfia - mely lényegébôl adódóan rögzíti az idő múlását - bemutatni ezt a "rendet", képes lesz-e tudósítani a minket körülvevő káoszról?
          Meglátjuk...."
          (Marek Grygiel, 1990. december - Fotoanarchív II. kiállítási katalógus, 1991, 3.p)


a szerkesztő jegyzete:
a fotoanarchív című kiállítás ötlete abból a helyzetből született, hogy Marek Grygiel felkért, csináljunk egy a kortárs magyar vagy a legújabb magyar fotográfiát bemutató nagyobb kiállítást az akkor nemrég átadott - és nem is teljes egészében, mint a három szintjét beleértve működő - varsői Centrum Sztukiban. néhány korábbi más, a kortárs magyar fotográfiát külföldi kontextusban bemutató kiállítás fogadtatása nyomán az volt az érzésem, hogy az ilyesféle nemzeti keretek köztúlságosan formálisak
 
 
 

PHOTOANARCHIV/ Nowa fotografia z Austrii i Wegier /New photography from Austria and Hungary/ - Heinz Cibulka, Ágnes Eperjesi, István Halas, Friedl Kubelka-Bondy, Michaela Moscouw, Minyó Szert, Lenke Szilágyi, Zsuzsanna Ujj, Tibor Várnagy, Kína Vető, Robert Waldl - Centrum Sztuki Wspólczesnej, Warsaw
/Curator: Marek Grygiel; guest and co-curators: Robert Waldl and Tibor Várnagy/
 

"Fotoanarchiv - this exhibition in Hungary is the second edition complemented by the works of polish artists after the november show in the Centre of Contemporary Art in Warsaw. Apparent contradiction included in the title looses nothing of its actuality. The problem is still open, because looking at the works of photographers from the three countries (how different) we can find some common attitudes in all this apparent chaos.
          The question is if something will be left from this "unorderliness", from this anarchy and if something will be transplanted to the archives of art? And to what degree these archives will be mirroring the whole complexity and scattering of the contemporary world. And if photography which inherently records the passage of time will introduce this order and will become kind of report from the chaos that surrounds us?
          We'll see...."

.

(Marek Grygiel, Decembre 1990 - in the catalogue of Fotoanarchív II, 1991
picture by Vető Kina: Poison Candys, 1986)